Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Romantische strasse..help? - Forum Wereldfietser

Romantische strasse..help?

Goededag,

Ik heb mij zojuist aangemald op dit forum,omdat ik een drngende vraag heb..
Wij willen aankomende vrijdag vertrekken om de romantische strasse te gaan fietsen,2 personen en een hond(hondenkar).
Nu wil ik eigenlijk de auto parkeren in Wurzburg,en vandaaruit in ong.10 dagen naar Fussen fietsen.
Dit met de tent. Zag dat er niet veel campings waren,maar heb het toch kunnen plannen,dat we iedere dag een camping hebben.
Zijn er mensen die dit al gedaan hebben op deze manier?
Het liefste zou ik de auto in Fussen parkeren,en dan met ons drieen en de fietsen terug met de trein naar Wurzburg..zodat we naar onze auto heen fietsen. Maar dit is redelijk ingewikkeld(overstappen,fietsen,hond,bagage)dus niet ideaal om aan de vakantie te beginnen.
Dus nu ga ik bij aankomst terug met de trein naar Wurzburg voor de auto te halen.
Zijn er mensen die tips hebbben,parking Wurzburg?? Beter idee?
Dit gaat onze eerste buitenlandse fietsreis worden,en ook de langste tot nu toe..
Dus als er mensen zijn met suggesties...heel erg welkom!

Groetjes Roy.
Even met een camping in de buurt van je geplande startadres bellen of de auto daar mag blijven staan, eventueel tegen wat stallingskosten. Overnachting op de eerste dag en/of laatste dag en dan komt dat wel goed.

Toch een stuk minder opvallend zo'n auto met buitenlandse kentekenplaten op een camping dan in een willekeurige woonwijk, zeker wanneer de auto meerdere dagen niet verplaatst wordt.
Hoi Roy, welkom.

Er is al een draadje over deze route met veel informatie, zie romantische strasse.
Vorig jaar gefietst, van Zuid naar Noord. Prachtig. Maar ik lees van kar met hond; de route bevat vele steile klimmetjes. Hou hier rekening mee.
Geniet ze van het gastvrije Zuid Duitsland!
Volgens mij campings genoeg, die steile klimmetjes vond ik wel meevallen. Alleen laatste deel was wat glooiend. Over parkeren van een auto zou ik me niet druk maken met dit warme weer. Bij elk station zijn parkeerplaatsen.
Allemaal bedankt voor de snelle reacties!
We gaan de auto parkeren in Rottendorf,een kleiner dorp naast Wurzburg(hier zou er een gratis parking zijn bij het station).
Vandaaruit naar het startpunt in Wurzburg,weet er iemand waar dit precies ligt? Heb al een aantal gpx bestanden kunnen vinden en gedownload,maar de startpunten zijn allemaal anders..

Ik had al gezien dat er wat klimmetjes inzitten,als we in NL of Belgie een klim hebben laat ik de hond meestal eruit. Dit doe ik sowieso ieder half uurke wel een keer,is wat fijner voor de hond.
De fietsroutes wat wij hier meestal deden,waren meestal echt alleen op rustige fietspaden(zonder auto's..).
Nu lees ik dat deze route vooral over autoluwe wegen gaat..zijn dit dan niet echt fietspaden maar meer rustige wegen? Zal het op deze route moeilijker zijn om de hond los mee te laten lopen?

Hopelijk gaat het allemaal wat meevallen,is toch wel een avontuurke voor ons..
Het weer zit in ieder geval al goed :)....!
Royco85 schreef:
wo 24 jul, 2019 11:36

Vandaaruit naar het startpunt in Wurzburg,weet er iemand waar dit precies ligt? Heb al een aantal gpx bestanden kunnen vinden en gedownload,maar de startpunten zijn allemaal anders.
De RM fietste ik in 2010 NZ. Naar aanleiding van je post nam ik het routeboekje erbij en bekeek nog eens de foto's die ik maakte.
Volgens mijn routeboekje is de start bij het Hauptbahnhof van Würzburg.
De route was toen van bordjes voorzien met daarop het logo van de Romantische Strasse.

Royco85 schreef:
wo 24 jul, 2019 11:36
Ik had al gezien dat er wat klimmetjes inzitten,als we in NL of Belgie een klim hebben laat ik de hond meestal eruit. Dit doe ik sowieso ieder half uurke wel een keer,is wat fijner voor de hond.
De fietsroutes wat wij hier meestal deden,waren meestal echt alleen op rustige fietspaden(zonder auto's..).
Nu lees ik dat deze route vooral over autoluwe wegen gaat..zijn dit dan niet echt fietspaden maar meer rustige wegen? Zal het op deze route moeilijker zijn om de hond los mee te laten lopen?
Een mooie route. En inderdaad her en der wat klimmetjes. Je hond kun je niet overal los laten lopen, maar hele stukken ook wel. Let wel op de temperatuur van het asfalt!

Als je me een privébericht stuurt met je mailadres dan kan ik je een bestand sturen met foto's van de route. Je krijgt dan een beeld van de route en de kwaliteit van de wegen.

Veel fietsplezier.

Jan
Wij willen de romantische strasse fietsen, we gaan met de caravan, hoe doen andere kampeerders dit, zijn er treinen waar je bijvoorbeeld mee terug kunt reizen naar de plaats waar je logeert?
Hallo, wij gaan de Romantische Strasse fietsen half oktober. Iemand ervaring met hoe we onderweg overnachtingsplaatsen kunnen vinden? Kunnen we Zimmer Frei makkelijk vinden? Of beter van tevoren alles al boeken via booking? Alle tips zijn welkom. Wij gaan niet kamperen, maar zoeken b&b achtige plekken. Bedankt!