Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mijn eerste 8 daagse fietsreis. - Forum Wereldfietser

Mijn eerste 8 daagse fietsreis.

In september ga ik mijn eerste korte fietsreis maken. Ik was van plan om te beginnen een deel van rondje Nederland te doen. Iemand ervaring met deze route?

Ik ben eigenlijk op zoek naar een leuke route en aangezien Nederland qua fietsinfrastructuur beter is dan Belgie (waar ik woon), veel mogelijkheden ifv van overnachten op campings ed lijkt me dit een aangewezen route maar ik heb schrik bij het volgen van de hele kustlijn dat dit na een tijdje saai wordt. Hoewel ik ook denk dat er toch veel variatie is aan de Nederlandse kust.

Of zijn er mensen die nog andere leuke alternatieven hebben? Ik heb 8 fietsdagen waarvan misschien 1 rustdag, ik wil op kleine campings overnachten en het mag ook gerust heuvelachtig zijn. En ik wil graag terug in Antwerpen uitkomen, dus een lus. Rondje Nederland ga ik op die 8 dagen niet kunnen fietsen denk ik dus daar was ik wel van plan om een trein terug huiswaarts te nemen.


Alle tips welkom.
Heel leuk is het Fietserpad. Fietsen van Zuid-Limburg naar Pieterburen. een prachtige afwisselende route van 574km. Goed te doen in 1 week. Er is ook een GPS track.

https://www.fietsen123.nl/fietsnieuws/h ... etsplezier
Lf5 richting Maastricht lf7 naar het noorden en via lf9 weer richting breda en verder naar Antwerpen?

Of lf5 -lf3- lf14-lf9
Ronald van der Perk schreef:
do 15 aug, 2019 19:14
Heel leuk is het Fietserpad.
Het is wel allemaal oost Nederland, wat minder onderscheidend is van Vlaanderen. Veel afwisselender wordt het als je bijvoorbeeld eerst langs de Zeeuwse kust gaat, dan een stukje Noord-Brabant, langs en over de grote rivieren, over de Veluwe, door de Ijsselmeerpolders, stukje Friesland etc. Dan heb je elke dag iets heel anders.
Knooppunten heb je overal.
Antwerpen naar boven, Biesbosch , Alblasserwaard, richting Vinkeveen / Vecht Naarden. Via de Utrechtse heuvelrug oversteken richting Nijmegen, richting Millingen a. Rijn . Omhoog langs de Hanzesteden naar Friesland Lemmer Stavoren. Of stukje omlaag naar Urk, met boot naar Enkhuizen en dan zak je weer richting zuiden.
Ik heb afgelopen weekeinde het noordelijker deel van het fietserpad gefietst (ik had maar twee dagen tijd en was in de buurt) en vind het echt een aanrader. Mooie paden, variërend van zandpad tot asfalt, door een prachtige omgeving en natuurparken.
Ik zou zeggen maximaal 80 km/dag om geen haast te hebben en 1 dag voor sight-seeing/geen zin/slecht weer, dus max 560 km.
Makkelijk zijn ook bewegwijzerde routes.

Heen : Antwerpen naar Amsterdam via LF2
Vervolgens een stukje Flevopolderlandschap naar Giethoorn LF20
Terug : LF3 IJsselroute naar Nijmegen

Van Nijmegen trein naar Roosendaal/Antwerpen