Additionally, paste this code immediately after the opening tag: El Camino del Cid omgekeerd - Forum Wereldfietser

El Camino del Cid omgekeerd

Heeft iemand recente ervaring met het fietsen van Valencia naar Burgos over de beroemde Camino del Cid? In omgekeerde richting dus?
De route-ik zag een uitstekende Spaanse, Engelstalige website- begint normaal even voor Burgos. De boekjes van zowel Sitters als Sweerman lijken me (resp.20 jaar en 7 jaar) gedateerd. Is er recente Nederlandse informatie op papier?
Dank alvast,
Inmiddels fietste ik de prachtige en historisch en cultureel zeer interessante Camino del Cid, zoals aangegeven in 4, eventueel 5 etappes op de uitstekende Spaanse, ook engelstalige website: caminodelcid.org. Zo'n 1100 km.
Op duurzame basis, met treinen naar Burgos in 2,5 dag en terug vanaf Xativa onder Valencia in 3,5 dag met nog een stukje EV 8 fietsen van Port- Bou naar Narbonne langs de Etangs aan de Middellandse zee.

Ik zag geen enkele andere toerfietser onderweg-tot de provincie Valencia-, ook geen wandelaars op de sendero's die ik soms nam, en sowieso zeer weinig mensen en een enkele auto onderweg. Voor wie van stille, eindeloze natuur en kleine dorpjes houdt, een geweldige ervaring. Binnenrijden in Valencia op zaterdagmiddag was een schok. Zoveel (hollandse)toeristen, het leek het centrum van Amsterdam, maar dan met zon.

Mijn eigen vraag hier beantwoordend: Voor vliegende fietsers, daar zijn er toch veel van, kan starten vanuit Valencia een optie zijn. Je bouwt westerse drukte af en gaat wennen aan de stilte en cultuur van het Spaanse binnenland.
Ook al ging de route vanaf Burgos naar zeeniveau, ik heb meer dan voldoende geklommen en gedaald in de Sierra's, dus omgekeerd zal dat iets meer zijn, maar kan het de pret niet echt drukken.
BikerCH schreef:
wo 16 okt, 2019 12:29
Binnenrijden in Valencia op zaterdagmiddag was een schok. Zoveel (hollandse)toeristen, het leek het centrum van Amsterdam, maar dan met zon.
Datzelfde beleefden wij in Sevilla in mei. Het toerisme naar een aantal Spaanse steden is de laatste jaren zo gegroeid dat je trekpleisters als Barcelona, Valencia, Sevilla, Salamanca en Granada eigenlijk alleen nog maar van november t/m half maart kunt bezoeken, wil je niet gek worden van de drukte. Gelukkig zijn er ook Spaanse steden die vooral bij de Spanjaarden zelf populair zijn; die hoef je alleen maar te mijden als er een puente (lang vrij weekend) is.
En dank voor de info over El Camino del Cid!