Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietstocht door Duitsland, september 2019 - Forum Wereldfietser

Fietstocht door Duitsland, september 2019

Begin september een tochtje gemaakt door Duitsland, hieronder het videoverslag:



Routekaart
map.jpg
Kijk hier voor de foto's.
Lekker gevarieerd :)
Thanks for sharing!

Ik heb vorige herfst anderhalve week en afgelopen augustus een weekje door Duitsland gefietst, en herken af en toe plaatjes. Of herken ik ze van Raadplaatje? :roll:

Goed dat je een foto van de onvolprezen Edeka hebt opgenomen. Altijd handig voor een tussenstop met koffie met gebak, terwijl je zicht houdt op je fiets.
Wat een leuk filmpje!
Wat voor camera gebruik je? GoPro?
We hebben een heel arsenaal aan camera's aan boord :wink:
Ieder een compactcamera, de Canon G7x mark II, maakt de beste videos en prima geluid. Verder een wat oudere Panasonic DMC TZ7, kwaliteit van de videos is minder. Op en/of aan de fiets: Mobius actioncam (gemonteerd onder het stuur; inmiddels zoekgeraakt tijdens het mtb-en in de Drunense duinen) en een Drift HD Ghost S (meestal gemonteerd achterop de bagagedrager). Verder heb ik een Insta360 One 360 graden camera, meestal gemonteerd op een selfiestick of monopod.
Niet eens even de Wartburg op gefietst, of mag dat tegenwoordig niet meer? De Rennsteig ziet er iig nog net zo uit als 30 jaar geleden. Verder inderdaad veel herkenbare plekken onderweg.
Heerkijk. Heb zo weer zin om in Duitsland te fietsen.
Wat een werk toch al die video opnemen, bewaren en monteren. Bedankt!

Wat is die molen op 4:30?
bdr schreef:
ma 04 nov, 2019 21:23
Wat een werk toch al die video opnemen, bewaren en monteren. Bedankt!

Wat is die molen op 4:30?
Een miniatuur papiermolen zo te zien, onze molenexpert zal het vast wel weten.
bdr schreef:
ma 04 nov, 2019 21:23
Wat een werk toch al die video opnemen, bewaren en monteren. Bedankt!

Wat is die molen op 4:30?
Ja kost 'n berg werk maar dan heb je ook wat :wink: (daardoor is de beklimming van de Wartburg erbij ingeschoten, je kan er nog steeds naar toe fietsen).
Die molen is een zgn. Sclackenpoche, zie https://www.wp.de/staedte/wittgenstein/ ... 04207.html en https://de.wikipedia.org/wiki/Pochwerk
Het is een miniatuurversie van een watermolen die de slakken van ijzersmelterijen in stukjes hakten om restanten ijzer eruit te winnen.
Hierbij nog wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Hermannsdenkmal Detmold
Afbeelding

Externsteine
Afbeelding

Hangstein
Afbeelding

Hercules Wilhelmshöhe Kassel
Afbeelding

Grabpyramide derer „von Capellan“
Afbeelding

Rüppershausen
Afbeelding

Sauerland
Afbeelding

Silbecke
Afbeelding

Camping Gut Kalberschnacke
Afbeelding
Heel mooi filmpje, complimenten! Ik krijg gelijk zin om er op uit te trekken.
Fantastisch! Bedankt voor het delen. Ik krijg er weer veel zin in!

Kun je de track ergens beschikbaar stellen? Dan kan ik hem zo op mijn GPS zetten (met Openfietsmap kaart!!) Okk daarvoor alvast bedankt!
In het kaartje vind je de links naar RWGPS (Ridewithgps) waar je de tracks per etappe kunt downloaden.
De gehele track kan je hier downloaden.
Zal het tzt bij het verslag op mijn website zetten.
Bedankt.
De link naar de gehele track gaf eerst bij mij deze foutmelding:
" Dit XML-bestand lijkt geen geassocieerde stijlinformatie te hebben. De documentstructuur is hieronder weergegeven. "
Als ik echter de link opsla als werkt het prima en haal ik de .gpx file binnen. Super!
swdick schreef:
di 17 dec, 2019 20:32
Bedankt.
De link naar de gehele track gaf eerst bij mij deze foutmelding:
" Dit XML-bestand lijkt geen geassocieerde stijlinformatie te hebben. De documentstructuur is hieronder weergegeven. "
Als ik echter de link opsla als werkt het prima en haal ik de .gpx file binnen. Super!
Klopt, rechtermuisknop en dan opslaan als.. om de GPX file te downloaden.

Ik heb het reisverslag nu ook op mijn website geplaatst:
Veel plezier bij het voorbereiden van de tocht!
De tovenaar schreef:
di 17 dec, 2019 12:27
In het kaartje vind je de links naar RWGPS (Ridewithgps) waar je de tracks per etappe kunt downloaden.
De gehele track kan je hier downloaden.
Zal het tzt bij het verslag op mijn website zetten.
Ridewithgps heeft sinds kort de mogelijkheid om meerdere tracks op één kaartje te tonen, handig voor het reisverslag:
https://ridewithgps.com/collections/409 ... qdrmjNRw2e
rwgps.jpg
Is dit beeld met je 360 camera gemaakt? We hebben nauwelijks beelden van ons samen. Dit is wel leuk.
Schermafbeelding 2020-03-22 om 11.52.43.png
Marco Meijerink schreef:
zo 22 mar, 2020 11:54
Is dit beeld met je 360 camera gemaakt? We hebben nauwelijks beelden van ons samen. Dit is wel leuk.

Schermafbeelding 2020-03-22 om 11.52.43.png
Yep, dat is het mooie van een 360 camera, de selfiestick is onzichtbaar.