Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen naar Praag - Forum Wereldfietser

fietsen naar Praag

Hallo medefietsers,

In mei 2020 ga ik met een vriendin naar Praag fietsen. We willen de route van Robertien en Wouter Bazen gebruiken.
heeft iemand deze route gefietst en is ie de moeite waard?

Het routeboek is in herdruk en pas eind februari beschikbaar.
Lastig, want het is altijd fijn om alvast de terugroute te organiseren en sowieso de route op het gemakkie te gaan bekijken.
Heeft iemand wellicht een oudere versie (bv van 2016) die ik kan lenen of voor een klein bedragje kan overnemen? Dat zou erg fijn zijn!

Graag hoor ik of iemand mij kan helpen aan een oude versie van deze route.
Groeten Marjan
Ja, hebben we een tijdje geleden (2014) gefietst. Mijn reisverslag staat hier. was best een leuk tochtje. Vooral Tsjechië was interessant. Wij zijn overigens eerst van Wenen naar Praag gegaan en toen de route omgekeerd naar Nederland terug gefietst.

Ik heb het boekje van Wouter Bazen nog in de kast staan. Mag je lenen of overnemen.
Hoi Marjan,

De route naar Praag heb ik in 2017 in 13 dagen gefietst vanaf Lobith. Ik vond het een erg mooie route, veel variatie wat betreft fietspaden, telkens als de route ons van asfalt naar bospad of jaagpad (of andersom) bracht vonden we dat goed bedacht qua afwisseling.

Ik herinner me nog goed een paar prachtige wegen met zwart asfalt, beetje heuvelachtig, waar ik op dat moment dacht dat ik wel eeuwig zou willen doorfietsen.

Regelmatig kom je door dorpjes, de route ging bijna altijd langs de kerk in zo'n dorpje en daardoor ook langs de bakker en de supermarkt.

Wij gingen lichtgewicht bikepacken, rond een uur of 3, 4 in de middag zochten we via het routeboekje of via booking een B&B op 20 of 30 km afstand, dat lukte redelijk makkelijk. Terugreis hebben we via fietstreinwinkel geregeld een paar dagen van te voren, dat was nogal een puzzelwerkje, ik zou adviseren dat ruimer van te voren te doen maar dat ben je al van plan zie ik.

Boekje mag je gerust lenen!
Er komt een lezing Fietsen naar Praag op de Wereldfietsbeurs zondag 26 jnauari bij de Fietser in Ede. Het programma komt later op de website en het forum, maar noteer dit vast in je agenda.
Bedankt voor jullie reacties Thijz en Bert,

Fijn om te horen dat het een mooie route is.
En die lezing op 26 januari zet ik alvast in mijn agenda...!
Thijz ga ik even een privé bericht sturen.

Groet Marjan
Op mijn website vind je ook een reisverslag van Utrecht naar Praag van een paar jaar terug, met alle overnachtingsplaatsen (campings) en afstanden. Op het moment dat we genoeg kregen van al die eindeloze paden langs rivieren in Duitsland, waren we gelukkig bij het Fichtelgebergte aangekomen, en Tsjechië daarna was ook weer boeiend.

Bij Widdershausen aan de Werra:
20140530-0710-LR5-2.jpg
Dag allemaal,

Ik heb exact dezelfde vraag als Marjank. Wij gaan in juni van Nijmegen naar Praag fietsen en ook wij probeerden tevergeefs de fietsgids naar Praag te bestellen. Want de nieuwe komt pas eind februari uit en wij willen graag treinen en overnachtingen reserveren. Graag willen wij ook van iemand de oude gids overnemen of lenen.
Vriendelijke groet,
Ank Robben, Nijmegen