Additionally, paste this code immediately after the opening tag: naar Rome - veel onverhard of niet? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

naar Rome - veel onverhard of niet?

Beste derdekeer,

Wij hebben beide routes gefietst op onze tandem. Dan wil je dus ook een kwalitatief goed wegdek :wink:.
Voor ons was de Reitsma route uitstekend te fietsen, maar die van Benjaminse niet. De eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat het slechtste deel van de Benjaminse route in Italië ligt.

Wat je ook kiest, héél veel fietsplezier gewenst!
Tot en met de Alpen zijn ze allebei goed te doen en zou ik andere overwegingen belangrijker vinden. Bij beide routes helpen net een beetje bredere banden wel om het leuk te houden. Ik heb niet voor niets standaard 52 mm banden. Afgelopen zomer hebben wij een rondje Toscane/Umbria gereden met stukken van de Benjaminse route en dat ging eigenlijk prima. Het was warm, het wegdek was soms slecht, en het verkeer was soms druk, maar dat hoort er in Italië bij, helaas. Het was ook heel mooi.
Hilver schreef:
ma 10 feb, 2020 18:51
Het pad langs de Rur - inderdaad niet de Ruhr - heb ik de afgelopen jaren een paar keer befietst. Niet geasfalteerd maar met 37-622 banden prima te fietsen.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat het steeds droog was en het ook de dagen ervoor niet had geregend.
Ik zou me er echter niet door laten afschrikken. Het is een mooi en rustig stukje van de route.

Jan
Jan, dank je.
Dat starten in Koblenz bij Reitsma zouden we vooral doen wegens een gebrek aan tijd.

De kogel is trouwens door de kerk, het is inderdaad Reitsma geworden. Niet alleen vanwege het wegdek, ook omdat we het noord-oosten van Frankrijk, dat door Benjaminse aangesneden wordt, al eens gedaan hebben langs de Groene Weg. Mijn vrouw wilde een ander land zien.

Allen erg bedankt trouwens, zo zie je maar weer hoe nuttig dit forum kan zijn.
Alleen nog even nadenken over de banden. Er zit bij mij nu Schwalbe Marathon Racer 35-622 op. Deed perfect dienst dit jaar in Frankrijk, maar in de praktijk valt deze band smal uit. Ik meet 32 mm breedte. Ik denk dat 40 mm zowat het maximum is dat nog past in mijn fiets.

:D Ziezo! Ik denk dat er nu wel wat ruimte is voor een discussie over Splügenpas vs. Reschenpas, over wie de eerste was (Benjaminse of Reitsma), over welk routeboekje het handigst is (Benjaminse of Reitsma), over wat het leukste is, via Frankrijk en Zwitserland (Benjaminse) of via Duitsland en Oostenrijk (Reitsma). Shoot & have fun! :D
Hilver schreef:
ma 10 feb, 2020 18:51
Het pad langs de Rur - inderdaad niet de Ruhr - heb ik de afgelopen jaren een paar keer befietst. Niet geasfalteerd maar met 37-622 banden prima te fietsen.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat het steeds droog was en het ook de dagen ervoor niet had geregend.
Ik zou me er echter niet door laten afschrikken. Het is een mooi en rustig stukje van de route.

Jan
Toen ik langs de Rur (inderdaad in mijn eerdere bericht verkeerd gespeld) reed regende het pijpestelen. Met 130kg gewicht (niet alleen ik maar alles bij elkaar) en op 50mm banden nog heel redelijk te befietsen. Maar ik vond dit deel van de route vrij eentonig, zonder mooie uitzichten. Ik vermoed ook bij mooi weer. Hoe verder je komt in Duitsland hoe mooier het wordt was globaal mijn ervaring.

derdekeer schreef: :D Ziezo! Ik denk dat er nu wel wat ruimte is voor een discussie over Splügenpas vs. Reschenpas, over wie de eerste was (Benjaminse of Reitsma), over welk routeboekje het handigst is (Benjaminse of Reitsma), over wat het leukste is, via Frankrijk en Zwitserland (Benjaminse) of via Duitsland en Oostenrijk (Reitsma). Shoot & have fun! :D
O neeeee... Kreun... :? Linkmiegel... :twisted: :wink:

Hans