Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kampeerterreinen open of gesloten in verband met Corona - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Kampeerterreinen open of gesloten in verband met Corona

225 berichten
Staat er ergens omschreven waaraan dit eigen sanitair moet voldoen :D .
Dat zal per camping verschillen. Ik heb wel eens op een natuurkampeerterrein in het bos gestaan, waar geen sanitair was, en we bij aankomst een jerrycan met water en een schepje kregen :-)
mobielfiets.jpg
mobielfiets.jpg (50.61 KiB) 3573 keer bekeken
op de natuurkampeerterreinen zijn nu wc tenten te huur.

Verschillende Natuurkampeerterreinen zijn weer open, uiteraard met de nodige maatregelen en creatieve oplossingen. Bijvoorbeeld het mooie Thyencamp in Hooghalen, vlakbij de heidegebieden het Hijkerveld en het Witterveld en het Fochteloërveen met de kraanvogels.

Dit duurzame terrein heeft ruime plaatsen, met prachtig uitzicht over de weilanden. Genoeg ruimte dus om afstand te houden!

Je kunt hier terecht wanneer je je eigen sanitaire voorzieningen hebt, maar er zijn ook enkele wc-tentjes met mobiele wc te huur. Zolang het sanitairgebouw gesloten is, krijgen kampeerders 15% korting. Graag vooraf even bellen

https://www.natuurkampeerterreinen.nl/t ... thyencamp/
Hello, I searched on internet, and I found this website with update information about closed or open Campings during Coronavirus in the Netherlands and other European countries: https://www.jetcamp.com/en/blog/camping ... us-update/

And really there are a number of Campings with private bathrooms where you can pitch your tent, this is a complete list: https://www.jetcamp.com/en/blog/camping ... us-update/

I checked some campings websites, Usually they are the "comfort areas" of the campings, generally much more expensive, around 39€ night, and unfortunately the most of these "comfort campsites with private bathroom" are occupied and reserved until August at least due to the Corona situation.
There are also the opportunity of rent a mobile home, caravan that have private toilet, but of course much more expensive.

Interested also in this issue, and I hope that this restriction with the Bathrooms finished on 20th May.
Kom net dit bericht tegen,
De camping is op dit moment beperkt geopend. Voor 2 kampeermiddelen kunnen wij onze douches en toiletten als privé sanitair aanbieden. Hopelijk worden de maatregelen, ivm het coronavirus, binnenkort verruimd en kan alles weer gezamenlijk worden gebruikt. Natuurlijk zullen wij dan de nodige maatregelen treffen,voor ieders gezondheid. Wil je reserveren, stuur dan een bericht naar wolkom@dedille.nl. Oant sjen op De Dille!

Is een vekabo camping. Misschien zijn er meer eigenaren die het zo bekijken.
Tenminste redelijke tarieven.
Nou per 1 juli kunnen de campings dus weer open, als alles goed blijft gaan.
Het zal wel stervensdruk worden schat ik als de buitenlandse mogelijkheden ontbreken of beperkt zijn.
PeterVanRijn schreef:
wo 06 mei, 2020 19:58
campimgs
Het zal wel stervensdruk worden schat ik als de buitenlandse mogelijkheden ontbreken of beperkt zijn.
Dat denk ik ook. Ik heb vanmiddag een rondje Gulpen e.o. gefietst. Op diverse campings zag ikmal heel wat activiteit van gasten met eigen voorzieningen. Eigenlijk vond ik het voor een doordeweekse dag in mei gewoon druk.
Het fietsverkeer was ook best druk. Het autoverkeer vond ik heel erg druk voor een woensdagmiddag. Het is alsof ze vanalles willen inhalen.
Het is deze week voorjaarsvakantie.
PeterVanRijn schreef:
wo 06 mei, 2020 19:58
Nou per 1 juli kunnen de campings dus weer open, als alles goed blijft gaan.
Het zal wel stervensdruk worden schat ik als de buitenlandse mogelijkheden ontbreken of beperkt zijn.
Hoezo buitenlandse mogelijkheden ontbreken of beperkt? In grote delen van Duitsland mogen ze over een week al open.
Ivo Miesen schreef:
wo 06 mei, 2020 22:08
PeterVanRijn schreef:
wo 06 mei, 2020 19:58
Nou per 1 juli kunnen de campings dus weer open, als alles goed blijft gaan.
Het zal wel stervensdruk worden schat ik als de buitenlandse mogelijkheden ontbreken of beperkt zijn.
Hoezo buitenlandse mogelijkheden ontbreken of beperkt? In grote delen van Duitsland mogen ze over een week al open.
Gaan natuurlijk altijd veel mensen kamperen in Frankrijk, als die dicht blijven. Daarnaast zullen er ook heel veel mensen niet naar buitenland durven te gaan. Maar wellicht zullen ook heel veel mensen beslissen om jaartje niet op vakantie te gaan.
PeterVanRijn schreef:
wo 06 mei, 2020 19:58
Nou per 1 juli kunnen de campings dus weer open, als alles goed blijft gaan.
Het zal wel stervensdruk worden schat ik als de buitenlandse mogelijkheden ontbreken of beperkt zijn.
Volgens Bild ( ja ja) acht de minister-president van Nordrhein-Westfalen de kans groot dat de grens met Nederland deze zomer ook voor toeristisch bezoek weer open is.
peter de rijk schreef:
wo 06 mei, 2020 22:43
PeterVanRijn schreef:
wo 06 mei, 2020 19:58
Nou per 1 juli kunnen de campings dus weer open, als alles goed blijft gaan.
Het zal wel stervensdruk worden schat ik als de buitenlandse mogelijkheden ontbreken of beperkt zijn.
Volgens Bild ( ja ja) acht de minister-president van Nordrhein-Westfalen de kans groot dat de grens met Nederland deze zomer ook voor toeristisch bezoek weer open is.
Nederlanders mogen in NRW alles wat Duitsers ook mogen. Dus gewoon recreatief fietsen mocht altijd al, ook over de grens.
Ivo Miesen schreef:
wo 06 mei, 2020 23:21
Nederlanders mogen in NRW alles wat Duitsers ook mogen. Dus gewoon recreatief fietsen mocht altijd al, ook over de grens.
Klopt, je kunt als fietser zonder probleem de grens over, maar toeristische overnachtingen zijn ook in NRW tot nu toe niet toegestaan.
peter de rijk schreef:
wo 06 mei, 2020 23:24
Ivo Miesen schreef:
wo 06 mei, 2020 23:21
Nederlanders mogen in NRW alles wat Duitsers ook mogen. Dus gewoon recreatief fietsen mocht altijd al, ook over de grens.
Klopt, je kunt als fietser zonder probleem de grens over, maar toeristische overnachtingen zijn ook in NRW tot nu toe niet toegestaan.
Tot nu toe maar dat gaat snel veranderen:

https://www.aachener-nachrichten.de/nrw ... d-50416149
Tourismus und Hotels: Ferienwohnungen und Campingplätze dürfen ab dem 11. Mai unter Auflagen auch zu touristischen Zwecken wieder genutzt werden. Freizeitparks, Ausflugsschiffe, Fahrrad- und Bootsverleihe dürfen öffnen. An Christi Himmelfahrt (21. Mai) werden Hotels für Touristen wieder geöffnet. Dafür gelten strenge Hygieneschutzkonzepte, Abstandsregelungen und Kontaktbeschränkungen.
Ivo, weet jij wat er met dat unter Auflagen bedoeld wordt?
Ik denk "met in achtneming van opgelegde regels".
Ja maar welke regels? Kan ik daar met mijn kleine tentje aan voldoen?
Dat zou wel eens per Bundesland verschillend kunnen zijn.Het blijft sowieso de vraag wat er onder "eigen sanitair" verstaan wordt, douchen kan ik prima onder een bidon en voor mijn overige behoeften volstaat een plastic zak :D .
Dit kwam ik net tegen en vond ik erg duidelijk:
200506-nkc-maatregelen-rgb-a4-page-001.2.jpg
Dit zou impliceren dat "we" vanaf 1 juli in Nederland weer georganiseerd op fietskampeervakantie mogen en dat bijvoorbeeld de wereldfietsersweekenden in het najaar gewoon doorgang kunnen vinden. (Of dat zinvol en wenselijk is, is een hele andere vraag.)