Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kampeerterreinen open of gesloten in verband met Corona - Pagina 9 - Forum Wereldfietser

Kampeerterreinen open of gesloten in verband met Corona

225 berichten
egopro schreef:
zo 07 jun, 2020 12:42
De camping waar mijn ouders werken in Loenen is open en er zijn een hoop mensen met een wc-tentje die gewoon kamperen. Ik zie nog niet hoe dit goed te combineren is met fietsen. Want een Bob-trailer met porta-potti zie ik niet zitten.
Maar de campings bereiden zich allemaal voor op 1 juli (er gaan roddels over 15 juni) om gewoon weer lekker open te gaan.
De Bivvy Loo weegt 2,4 kg en is compact genoeg om op de achterdrager van de fiets mee te nemen. In een heel klein tentje wordt het wel lastig denk ik, ook al is het ding maar 25 cm hoog. Wij hebben zo'n toilet afgelopen weken gebruikt (wel met de mini-camper en bustent) en het is een prima ding. Momenteel helaas uitverkocht voor zover ik kan zien bij Amazon etc. Veel in gebruik bij hengelaars.
peter de rijk schreef:
zo 07 jun, 2020 12:55
De Bivvy Loo weegt 2,4 kg en is compact genoeg om op de achterdrager van de fiets mee te nemen.
Je hebt toch altijd nog een toilet nodig om zo'n ding op een nette manier te legen? Of laat je alles erin zitten tot je weer thuis bent? :roll:
keesswart schreef:
zo 07 jun, 2020 13:04
peter de rijk schreef:
zo 07 jun, 2020 12:55
De Bivvy Loo weegt 2,4 kg en is compact genoeg om op de achterdrager van de fiets mee te nemen.
Je hebt toch altijd nog een toilet nodig om zo'n ding op een nette manier te legen? Of laat je alles erin zitten tot je weer thuis bent? :roll:
Voor nummer 1 krijg je er strooigoed bij zodat de urine stolt en niet gaat stinken. Dit werkt echt! Een deksel (los verkrijgbaar) is niettemin aanbevolen. Voor nummer 2: na gedane arbeid bijgeleverd afvalzakje (biologisch afbreekbaar) dichtknopen en in een vullisbak naar keuze (voor de hond, restafval, compostbak, wat je maar wilt en waar je anders volgepoepte babyluiers in zou gooien...)
keesswart schreef:
zo 07 jun, 2020 12:30
Het zou natuurlijk ook kunnen dat al dat douchewater voor een homeopatische verdunning van de mogelijk aanwezige virussen zorgt,
Met het woord homeopatisch lijk je er een grapje van te maken maar een douche is toch best een aardige gaswasser. (https://nl.wikipedia.org/wiki/Gaswasser)
Ik weet uiteraard niet of dat compenseert voor het feit dat sommige mensen meer hoesten in de douche dan op het toilet, maar nogmaals, het niet-weten is dan ook hier des te meer reden om ...
peter de rijk schreef:
zo 07 jun, 2020 13:16
Een deksel (los verkrijgbaar) is niettemin aanbevolen.
Als ik de producent zou zijn, zou ik dat deksel 3 keer zo duur maken als de rest van het toilet :P ;)
Fedor schreef:
zo 07 jun, 2020 17:11
peter de rijk schreef:
zo 07 jun, 2020 13:16
Een deksel (los verkrijgbaar) is niettemin aanbevolen.
Als ik de producent zou zijn, zou ik dat deksel 3 keer zo duur maken als de rest van het toilet :P ;)
Het deksel kost een vijfde van het hele toilet, wat nog steeds bespottelijk duur is maar wel slim bedacht inderdaad om het er niet meteen bij te leveren.
Vertederend al die creatieve oplossingen voor douches en wc-potten maar je zou daardoor bijna vergeten dat de overheid graag wil dat de beperkingen voor onbepaalde tijd gaan gelden en naar hun eigen inzicht aangepast kunnen worden, zonder parlementaire controle. Daar zijn op zijn zachtst gezegd nog wat bedenkingen bij:
Bestrijding corona gaat ten koste van democratische rechtsstaat
Los van het feit dat zelfs ik me nu begin af te vragen waar we het allemaal voor doen: Vrijwel geen IC-bedden meer bezet en volgens het RIVM minder dan 1 op 10.000 mensen besmet (en afnemend). 15 juni zou mij een prima datum lijken voor het openstellen van de campings.

NB: zaken als geen handen schudden en geen grote evenementen zou ik nog wel aan vasthouden overigens.
Fedor schreef:
di 09 jun, 2020 07:19
Los van het feit dat zelfs ik me nu begin af te vragen waar we het allemaal voor doen: Vrijwel geen IC-bedden meer bezet en volgens het RIVM minder dan 1 op 10.000 mensen besmet (en afnemend). 15 juni zou mij een prima datum lijken voor het openstellen van de campings.

NB: zaken als geen handen schudden en geen grote evenementen zou ik nog wel aan vasthouden overigens.
Ik verbaas me vooral over de afwezigheid van reactie vanuit de samenleving op dit soort wetswijzigingen.
Fedor schreef:
di 09 jun, 2020 07:19
Los van het feit dat zelfs ik me nu begin af te vragen waar we het allemaal voor doen: Vrijwel geen IC-bedden meer bezet en volgens het RIVM minder dan 1 op 10.000 mensen besmet (en afnemend).
Omdat er met 1 op 10.000 mensen besmet toch nog 1700 besmet zijn en we zonder maatregelen een verdubbelingstijd hebben van 3 à 4 dagen waardoor we in anderhalve maand tijd heel Nederland besmet hebben wat bij een sterfte van 0,5% resulteert in 70.000 doden. Wellicht wat overdreven misschien, maar het verschil is hoogstends dat het een paar weken langer duurt. voordat het zo ver is.

Even spreadsheetje gemaakt.
Dag nr. Besmet Sterft
0 1700 8,5
3,5 3400 17
7 6800 34
10,5 13600 68
14 27200 136
17,5 54400 272
21 108800 544
24,5 217600 1088
28 435200 2176
31,5 870400 4352
35 1740800 8704
38,5 3481600 17408
42 6963200 34816
45,5 13926400 69632

Zelfs als zou er in Nederland nog maar één besmet persoon rondlopen dan kan dit in drie maanden toch uitgroeien tot ditzelfde niveau. Dat is namelijk precies wat er in de wereld het afgelopen halfjaar gebeurd is: er was één besmet geval.

Ik vind het wel schokkend dat er zo veel mensen zijn die zo kort van memorie zijn.
Misschien ook wel een interessante site/grafiek om te bekijken op:https://public.flourish.studio/visualis ... uwXB153KjQ.

Ik moet erbij zeggen dat ik geen onderzoek heb gedaan naar de betrouwbaarheid van de bron, maar het bevestigt wel het gevoel dat ik heb en dat het (twee maandgeleden) een rerecht besluit van mijn bedrijfsarts geweest is om mij te verbieden om aan het werk te blijven.

In mijn woonomgeving komt er nog bijna elke week een nieuwe besmetting bij; het is dus nog niet voorbij!
Leon schreef:
di 09 jun, 2020 10:41
Fedor schreef:
di 09 jun, 2020 07:19
Los van het feit dat zelfs ik me nu begin af te vragen waar we het allemaal voor doen: Vrijwel geen IC-bedden meer bezet en volgens het RIVM minder dan 1 op 10.000 mensen besmet (en afnemend).
Omdat er met 1 op 10.000 mensen besmet toch nog 1700 besmet zijn en we zonder maatregelen een verdubbelingstijd hebben van 3 à 4 dagen waardoor we in anderhalve maand tijd heel Nederland besmet hebben wat bij een sterfte van 0,5% resulteert in 70.000 doden. Wellicht wat overdreven misschien, maar het verschil is hoogstends dat het een paar weken langer duurt. voordat het zo ver is.

Even spreadsheetje gemaakt.
Dag nr. Besmet Sterft
0 1700 8,5
3,5 3400 17
7 6800 34
10,5 13600 68
14 27200 136
17,5 54400 272
21 108800 544
24,5 217600 1088
28 435200 2176
31,5 870400 4352
35 1740800 8704
38,5 3481600 17408
42 6963200 34816
45,5 13926400 69632

Zelfs als zou er in Nederland nog maar één besmet persoon rondlopen dan kan dit in drie maanden toch uitgroeien tot ditzelfde niveau. Dat is namelijk precies wat er in de wereld het afgelopen halfjaar gebeurd is: er was één besmet geval.

Ik vind het wel schokkend dat er zo veel mensen zijn die zo kort van memorie zijn.
Hier zit het probleem. Deze berekeningen zijn niet op de juiste wijze te controleren en te bediscussieren. Daarentegen wordt de democratie gedeeltelijk ontmanteld en worden de beslissingen, met verregaande consequenties, achter gesloten deuren genomen. Commentaar Wim Voermans, Universiteit Leiden.
Een epidemie verloopt voor een heel groot deel via een exponentiële curve, totdat een aanzienlijk deel immuun is. Dat is heel simpel, mits je weet wat een exponentiële functie is.
Je kunt de berekening hierboven toch controleren? Het is niks anders dan een verdubbeling elke 3,5 dagen.

De keuze is echt heel simpel: of maatregelen of doden. Wat zou jouw keuze zijn geweest?

Wat de maatregelen inhouden daar kun je het over hebben. Zo vecht elke belangengroep nu voor zeen groetr deel van de te verwerven vrijheid. Voor zolang het duurt.
Leon schreef:
di 09 jun, 2020 10:41
Dat is namelijk precies wat er in de wereld het afgelopen halfjaar gebeurd is: er was één besmet geval.
Met daartussen een aantal superspread-events zoals carnaval, voetbalwedstrijden, kerkdiensten, concerten etc. Dat die er nu niet meer zijn (en bijv. thuiswerken gehandhaafd blijft) moet je wel in je prognoses meenemen. Da's ff wat anders dan twee weken eerder een toiletvoorziening van een camping openen.

Maar ik wil best wachten hoor :)
Fedor schreef:
di 09 jun, 2020 11:08
Met daartussen een aantal superspread-events zoals carnaval, voetbalwedstrijden, kerkdiensten, concerten etc. Dat die er nu niet meer zijn (en bijv. thuiswerken gehandhaafd blijft) moet je wel in je prognoses meenemen.
Tuurlijk, maar ik kan dat niet en waarschijnlijk kan niemand dat. Ik denk desondanks dat dat echt wel in de prognoses is meegenomen. Ik ben zelf bang dat de prognoses veel te rooskleurig zijn.
Met de eerste openstelling van de basischolen was mij tussen de regels van het nieuws al duidelijk dat die hele exercitie een experiment was om te zien of kinderen nu ernstig het virus verspreiden of niet. Daar kwam ook geen volksopstand tegen. Het lijkt inderdaad mee te vallen, maar als het tegengevallen was was de hele wereld over de Nederlandse regering heengevallen en dan vooral degenen die nu roepen dat de maatregelen allemaal veel te streng zijn.
Ik denk dat ook alle andere maatregelene die opgeheven worden min of meer experimenteel zijn.
Leon schreef:
di 09 jun, 2020 11:14
Ik denk dat ook alle andere maatregelene die opgeheven worden min of meer experimenteel zijn.
Daarom ook de fasering en da's prima, maar de fases hoeven niet zo lang op elkaar te wachten, helemaal omdat alle piekmomenten (Pasen, Hemelvaart) nog geen effect gehad hebben.

Over een week weten we het effect van 14000 mensen hutjemutje op de Dam. Ik ben benieuwd.
Fedor schreef:
di 09 jun, 2020 11:20
Leon schreef:
di 09 jun, 2020 11:14
Ik denk dat ook alle andere maatregelene die opgeheven worden min of meer experimenteel zijn.
Daarom ook de fasering en da's prima, maar de fases hoeven niet zo lang op elkaar te wachten, helemaal omdat alle piekmomenten (Pasen, Hemelvaart) nog geen effect gehad hebben.
Dat vind (met een d :D ) ik dan heel knap dat jij dat kunt inschatten.
Ik denk dat er al een heleboel experimenten tegelijk lopen.
Nu begrijp ik het beter. Verlicht despotisme wordt verkozen boven democratie.
Vincent Schol, jij hoort duidelijk niet tot de risico-groep. Ik wel en geef daarom toch de voorkeur aan voorzichtigheid.
vincent schol schreef:
di 09 jun, 2020 11:40
Nu begrijp ik het beter. Verlicht despotisme wordt verkozen boven democratie.
Je weet best dat de gebruikelijke democratische weg langer geduurd zou hebben dan en paar maanden. Eerder jaren.
Dus ik verkies inderdaad deze opgelegde maatregelen boven heel erg veel doden waaronder ongetwijfeld mijn moeder, en meer dan 50% kans voor beide ouders van beide mijn schoonzussen en een erg zorgerlijk idee voor de vele tientallen mensen in risicogroepen die ik ken. Ik ke er een paar die ziek geweest zijn en die zijn vrij eensluidend: dat was erger dan ze dachten.
Maar oké; economisch zou het handiger zijn geweest om die mensen te laten sterven. Dat had veel voordelen zoals dat er veel erfenissen vrijkomen waar de kinderen dan vast iets mee gaan doen; dat er veel huizen beschikbaar komen; dat er voortaan voldoende plaats is in verzorgingstehuizen en dat de druk op de zorg na al die sterfgevallen een stuk lager zou zijn. Geweldig, toch? Ik ben erg blij dat onze rechtse regering toch nog menselijke trekjes blijkt te hebben