Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kampeerterreinen open of gesloten in verband met Corona - Forum Wereldfietser

Kampeerterreinen open of gesloten in verband met Corona

225 berichten
De terreinen van Staatsbosbeheer zijn dicht tot 1 mei.

NTKC-terreinen zijn alleen open voor leden, maar NIET in groepsverband. De richtlijn is: alleen kamperen met maximaal twee personen en de tot het gezin behorende kinderen.'
En alleen zolang het NTKC-bestuur en/of de burgemeester van de gemeente waarin een NTKC-terrein ligt, het verantwoord vinden.

Ik kreeg bericht van de velen van ons bekende Camping de Bosrand bij Eijsden dat zij op 27 maart wel open gaan, maar wel met beperkingen. Niet meer dan twee mensen tegelijkertijd in het sanitair. Groepsvorming van meer dan 2 personen is niet toegestaan., met uitzondering van gezinnen.
Daarnaast gelden alle maatregelen van de overheid.

Wie heeft informatie over andere kampeerterreinen?

Hoe zit het met de paalkampeerplaatsen?
SVR zegt dat open gaan mag, afhankelijk van de lokale overheidsregels en met handhaving van de RIVM voorschriften.
Enkele paalkampeerplaatsen zijn open volgens de website.
Las vanmiddag Dat De Stortemelk op Vlie tot 1 juni dicht is.
Vanmiddag een natuurcamping ( Landgoed de Wielewaal)gezien die wel open is, maar een limiet van 10 tenten/ caravans ingesteld had.
alle kampeerterreinen van staatsbosbeheer zijn dicht,ook paalkamperen
Van de natuurkampeerterreinen is een lijst beschikbaar van de terreinen die dicht zijn: https://www.natuurkampeerterreinen.nl/n ... ronavirus/
Marc v G schreef:
do 26 mar, 2020 09:38
Van de natuurkampeerterreinen is een lijst beschikbaar van de terreinen die dicht zijn: https://www.natuurkampeerterreinen.nl/n ... ronavirus/
Deze lijst klopt niet, alle SBB terreinen zijn dicht tot 1 mei.
jony schreef:
do 26 mar, 2020 10:10
Marc v G schreef:
do 26 mar, 2020 09:38
Van de natuurkampeerterreinen is een lijst beschikbaar van de terreinen die dicht zijn: https://www.natuurkampeerterreinen.nl/n ... ronavirus/
Deze lijst klopt niet, alle SBB terreinen zijn dicht tot 1 mei.
Zoek de 1 verschillen.

Carl
Carl schreef:
do 26 mar, 2020 10:27
jony schreef:
do 26 mar, 2020 10:10
Marc v G schreef:
do 26 mar, 2020 09:38
Van de natuurkampeerterreinen is een lijst beschikbaar van de terreinen die dicht zijn: https://www.natuurkampeerterreinen.nl/n ... ronavirus/
Deze lijst klopt niet, alle SBB terreinen zijn dicht tot 1 mei.
Zoek de 1 verschillen.

Carl
Lijst is nu wel aangepast.
Vanmorgen bij plaatsing dus niet en stond er 6 april vermeld.
Ntkc heeft net besloten om de terreinen te sluiten.
[/quote]
Ntkc heeft net besloten om de terreinen te sluiten.
[/quote]

Dit is niet juist voor zover ik nu weet. De NTKC website geeft op dit moment andere informatie.
Jeroen206 schreef:
do 26 mar, 2020 19:55

Code: Selecteer alles

Carl
[/quote]
Ntkc heeft net besloten om de terreinen te sluiten.
[/quote]

Dit is niet juist voor zover ik nu weet. De NTKC website geeft op dit moment andere informatie.
Beste Jeroen206, zou je iets zorgvuldiger kunnen citeren? Mijn naam heeft niks te zoeken boven de zin die je aanhaalt. Tip, ik zou wensen dat iedereen dat zou doen trouwens: klik op 'Voorbeeld' voordat je verstuurt, dan zie je gelijk wat er niet klopt.

Groetjes,

Carl
Excuus voor de verkeerde quote, ik heb het aangepast.
.
Al met al is een meerdaagse tocht eigenlijk niet meer te plannen, en bij op de bonnefooi fietsen geldt hetzelfde.

Zal eens met mijn werkgever praten over mijn (enorme hoeveelheid) vrije dagen... de komende zomer kan je er waarschijnlijk weinig mee doen (behalve dagtochtjes... voor zover nog toegestaan)..
Ik heb nog mijn hoop op eind van de zomer / september. Daarvoor zie ik het idd somber in.
Zal enorm blij zijn als we een tochtje kunnen maken. Ben met alles blij/tevreden. Somber ben ik niet hoewel ik natuurlijk ook een groepsdier ben en me soms laat meeslepen met de golf aan Corona nieuws. Ik ga ervan uit dat we het over een paar jaar wel onder controle hebben. Maar ik geloof ook niet dat het over een paar weken voorbij is.
Volgens mij kun je nog steeds een tochtje maken en ergens wildkamperen, langs een autovrij fietspad geen enkel probleem. Alleen koffie drinken en toiletteren wordt lastig.
Bert van Sprang schreef:
za 28 mar, 2020 13:43
... Alleen ... en toiletteren wordt lastig.
't Is nog even wat langer wachten, maar zodra de maïs hoog genoeg is is het toiletteren ineens een stuk makkelijker.
(In mijn ogen is dit ongeveer het enige goede aan maïs.)

En koffie, thee, soep ... daarvoor neem je je brandertje (of anders een thermosfles) toch mee ?
Bert van Sprang schreef:
za 28 mar, 2020 13:43
Volgens mij kun je nog steeds een tochtje maken en ergens wildkamperen, langs een autovrij fietspad geen enkel probleem. Alleen koffie drinken en toiletteren wordt lastig.
Niet te hard roepen Bert, anders staan straks hordes wildkampeerders langs de fietspaden in het groen :D
Zolang ze maar anderhalve meter afstand houden en hun behoefte in een maisveld doen vind ik het prima.