Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kampeerterreinen open of gesloten in verband met Corona - Pagina 7 - Forum Wereldfietser

Kampeerterreinen open of gesloten in verband met Corona

225 berichten
Leon schreef:
wo 27 mei, 2020 09:09
Mooi voorbeeld van het feit dat er altijd wel een stok te vinden is om te slaan. :shock:
Die gemeente moet zich kapot schamen :roll:
egopro schreef:
wo 27 mei, 2020 08:54
Een collega kampeerterrein dacht de regelgeving te omzeilen en zette 20 van deze Dixies op zijn terrein.
Hij werd gelijk teruggefloten door de gemeente; het wordt beschouwd als een opstal en daar heb je een vergunning voor nodig.
Wat een gezeik zeg. ze doen ook echt alles om de boel moeilijk te maken :roll:
Hier het schema van de Maasakker: http://www.campingdemaasakker.nl/kamper ... ronavirus/
Wilt u kamperen in de maand mei dan geldt het volgende:
Tot 20 mei zult u het zonder sanitair (toilet en douche) moeten doen.
Vanaf 20 mei hebben we mobiele toiletten op de kampeerplaatsen. Echter de douches mogen nog niet gebruikt worden.
Mocht u toch willen kamperen en een eigen mobiel toilet meebrengen dan dient de inhoud geschikt te zijn om in het openbare riool gestort te mogen worden.
Op het terrein is warm en koud water, en eventueel stroom, beschikbaar.

Wilt u kamperen in juni dan geldt het volgende:
U kunt geen gebruik maken van het sanitair gebouw. Dus geen gebruik maken van douche en toilet.
Wij zorgen dat er wel warm en koud water beschikbaar is en stroom als u dat wilt.
In deze periode kunt u gebruik maken van een eigen (mobiel) toilet. Wij vragen u dan wel er voor te zorgen dat de inhoud in het bestaande riool geledigd mag worden. (dus niet chemisch)
Of u kunt gebruik maken van een mobiel toilet.

Wilt u kamperen in juli, augustus of september.
Dan gelden er geen beperkingen meer, behalve het hanteren van de gepaste afstand en hygiëne maatregelen. Wij zorgen voor diverse middelen om de hygiëne zo goed mogelijk te waarborgen, maar u heeft hier zelf ook een verantwoordelijkheid in.
Ik hoop dat hier nog geen verbod vanuit de Gemeente op mobiele toiletten is gekomen ;)
Fedor schreef:
wo 27 mei, 2020 09:42
egopro schreef:
wo 27 mei, 2020 08:54
Een collega kampeerterrein dacht de regelgeving te omzeilen en zette 20 van deze Dixies op zijn terrein.
Hij werd gelijk teruggefloten door de gemeente; het wordt beschouwd als een opstal en daar heb je een vergunning voor nodig.
Wat een gezeik zeg. ze doen ook echt alles om de boel moeilijk te maken :roll:
Ja duh! Het is dan ook een complot 😉
willem.m schreef:
wo 27 mei, 2020 09:47
Ja duh! Het is dan ook een complot 😉
Bij gemeenten denk ik dat idd regelmatig...

Ik heb vanwege de brandweer een tijd in de OR van een gemeente gezeten. Ik moet zeggen.... het zijn veelal ietwat vreemde mensen... ;)
bert sitters schreef:
vr 22 mei, 2020 17:15
Ik ga morgen kamperen in de buurt van Hoorn via campsace.com met eigen sanitair en een picknicktafel. Ik zal verslag doen op facebook.
staat op facebook
Vanochtend ontving ik een update van de NTKC. Nog wel een beetje cryptisch voor tentkampeerders.

Op 2 juni om 12.00 uur gaan onze kampeerterreinen weer open voor caravankampeerders - en op enkele terreinen ook voor tentkampeerders. Vanaf 1 juli is tentkamperen op de terreinen - op beperkte schaal - weer mogelijk. Er zijn nieuwe regels waar we ons aan moeten houden:

- reserveren via internet
- waar toiletgebouwen dicht zijn is tentkamperen niet mogelijk


Dus nog even wachten tot de website is bijgewerkt. En wie nog geen NTKC-lid was: voorlopig helaas pindakaas...
Ondertussen lijken de Paalkampeerplaatsen zelfs nooit meer open te gaan...
https://www.wild-kamperen.nl/pers/persb ... te-heffen/
Rob_Gordon schreef:
wo 27 mei, 2020 15:08
Ondertussen lijken de Paalkampeerplaatsen zelfs nooit meer open te gaan...
https://www.wild-kamperen.nl/pers/persb ... te-heffen/
Jammer, maar ik kan me voorstellen dat SBB de rotzooi en vernielingen bij veel paalkampeerplaatsen zat is. Na de tijdelijke sluiting nu dus een definitieve.
Inmiddels ben ik 2 weken onderweg fietsend door nederland. Is prima te doen. Ik maak gebruik van mini-campings en de meeste eigenaren laten je toe. Dat wil zeggen wanneer je zelfvoorzienend bent. Ik geef aan dat ik geen toilet nodig heb enkel water. Mijn behoefte doe ik wel ergens onderweg. Mini camping eigenaren zijn blij dat er ook ander volk komt dan enkel campers en caravans. Ze vinden het leuk dat ik met fiets en tentje kom aanwaaien.
Soms kampeer ik wild en wissel dit af na omstandigheden. Dus, Kom achter die computer vandaan, pak je fiets en ga lekker NL ontdekken. Genoeg te zien.
Nb ik heb er vandaag 800 km opzitten. Nog pm 200 te gaan.
Leuk Terra.
Wij gaan morgen een 2 daags tochtje maken. Kijken of we ergens in het wild kunnen kamperen.
Het plan om rond 8 juni op de fiets te stappen en richting Duitsland en Denemarken te fietsen staat nog steeds overeind.

Anja
Duitsland ben ik gisteren doorheen gefietst. Geen probleem en ook geen blokkades bij de grens
Zojuist besluit gevallen dat Denemarken gesloten blijft tijdens de zomervakantie.
https://nos.nl/teletekst#113

Mijn geplande rit naar Göteborg via de veer tussen Duitsland en Zweden lijkt nog wel goed mogelijk.
Fedor schreef:
za 23 mei, 2020 19:42
bert sitters schreef:
za 16 mei, 2020 15:55
Natuurkampeerterrein De Maasakker in Megen(N.B.) is open. Eigenaar Ed heeft portable toiletten geplaatst. Er is wel koud en warm water, maar je kunt niet douchen. www.demaasakker.nl
En geboekt voor eind komende week. Dank voor de tip! :)
Redelijk klein (en mooi onderhouden) terrein met "afgescheiden" kampeerplaatsen. Op elke kampeerplaats was een mobiel toilet (met spoelfunctie) geplaatst. Wel warm en koud water (bij de wasplaats... maar afwassen moest bij de tent gebeuren ;))
Gewoon goed geregeld dus :).

Grootse deel van de plaatsen was iig bezet :)

Maar ik miste de douche eigenlijk toch wel een beetje, slaapt net wat lekkerder ;)
NTKC blijft toch dicht voor tent kampeerders. Alleen caravans met eigen sanitair mogen weer kamperen. Opmerkelijk besluit voor een club van tent kampeerders.
Wij hebben net voor over twee weken een rondje Drenthe Groningen geboekt, met twee keer kamperen en halverwege een hotel om lekker te douchen. Het was wat zoeken, maar er zijn toch wel natuurkampeerterreinen waar wat kan.
For whom is interested , all campings in Germany are open this month normally with your sanitaries and showers open, only restriction in some places is to wear a mask and maintain social distance.

So, you can forget the restriction of toilets closed this month in the Netherlands and going to do a route for the nearby German land of North Rhine-Westphalia,
surely you will find campings open without problems.

There is one limitation to travel for tourism to Germany until 15 June, but I don't think this rule will be highly applicable if you going discretely cycling to doing a small route for the next German land to the Netherlands.
I will cross Nordrhein-Westfalen and Sleswig-Holstein from the 26th of june according current planning, so that will just perfectly fit if comes true.
Camping 't Weergors nabij Hellevoetsluis liet mij en mijn vriendin afgelopen zaterdag avond om 22.45 nog toe. Ivm een miscommunicatie bij een andere locatie kwamen we hier terecht.

Er was een buitendouche - jawel, verwarmd zelfs! - en een wc "voor noodgevallen"

Zo te zien waren wij de enige fietsreizigers, er was wel een ander stel met de auto aan het tentkamperen

Ontzettend aardige eigenaar, ze deed open in haar badjas, ik voelde me bijna schuldig om zo laat nog aan te bellen en "betalen komt morgen wel". Perfecte locatie langs de Kustroute / EV12 / voormalige LF1. Aanrader!
20200531_100121.jpg
Der Spiegel heeft vandaag een artikel met enkel tips over campingmogelijkheden die juist als reactie op de Corona situatie zijn ontstaan: https://www.spiegel.de/reise/deutschlan ... es#ref=rss
Sommige alleen in Duitsland, sommige andere ook elders, o.a. Nederland.