Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Met fatbike en packraft offroad in oa België - Pagina 9 - Forum Wereldfietser

Met fatbike en packraft offroad in oa België

163 berichten
Bert van Sprang schreef:
ma 22 jun, 2020 09:28
Bij de nieuwere versies gebruik je maar een haring bij het hoofd- cq voeteind.
Aha, dat wist ik niet! Thanks.

MikeN schreef: Bedankt (weer) voor de mooie foto's en het delen van je ervaringen. En de "vieze-fatbike-schoenenshow". :lol:
Graag gedaan :)

Ik ben een stuk groter dan jij namelijk 1.92 en ook niet zo "licht en flexibel" dat ik iemand als zacht kussen kan gebruiken haha.
Dan pas je niet in de Photon :) Maar er zijn tegenwoordig veel meer ultralichte en met een superklein pakformaat tentjes. Je moet er vaak wel voor sparen (althans ik dan) maar dat heb ik er zelf graag voor over, want met een grotere en zwaardere tent lukt het nooit de tochten te maken die ik nu doe. En de prijs van het tentje gedeeld door elke gebruikte dag is mss 20cent na al die jaren ;)
Hafar schreef:
zo 21 jun, 2020 23:23
Heb ook een soort .. tja, hoe heet dat nou weer in het nederlands .. spijkers voor onder de schoenen. En dan niet van die plastic ondingen maar van die echte stevige. Heb ze alleen voor onder de hak. Maar zal morgen ofzo wat plaatjes erbij zoeken, heb het internetfietsen wel weer ff gehad voor vandaag. :)
P1110103.jpg
Ik bedoelde deze schoenspijker-dingen. Het is nl vaak onmogelijk om te lopen of om zelfs van de fiets af te stappen bij een dik pak superglad ijs op de weg. Op bevroren meren gaat 't beter maar ook hier is 't vaak oppassen. En een gebroken pols of een dikke knie is snel gebeurd, niet echt leuk in een gebied waar niemand woont.
Met de dikke spijkerbanden van de fattie (300 stuks per band) gaat het stukken beter dan met spijkerschoenen maar je moet toch af en toe afstappen of de fiets duwen. Dus dan is het erg fijn als je niet gelijk onderuit glijdt. Ik heb ze dan ook altijd in de frametas bij me.

Weet niet of er hier meer winterfietsers zijn maar het kan geen kwaad wat ervaringen te delen dus hier wat plaatjes :)

P1110102.jpg
Ze zijn overal te koop, bv vrijwel elke apotheek heeft ze (kost iets van 20euro), zijn erg makkelijk aan/uit te doen (vooral in vergelijking met die plastic ondingen) en ze zijn zeer duurzaam. Je mag er alleen niet mee in de winkels want ze beschadigen gelijk de vloer, zo ook niet in kerken etc.


P1110105.jpg
Ze zitten met een hielband om de schoen en je maakt ze vast met een klittenbandje.

P1110106.jpg
Ze vallen niet op maar ze maken des te meer geluid, zoiets als een paard met hoefijzers :) Maar het werkt en zonder spijkerschoenen kom je vaak niet ver.
Prachtige foto's. Maar bij het zien van de winterbeelden krijg ik het erg koud. Ik denk dat ik van de koop van een fatbike afzie. :lol:


Ga zo door Yonna! 👍