Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Utrecht - Milaan in 9 dagen te doen? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Utrecht - Milaan in 9 dagen te doen?

WimB schreef:
zo 24 mei, 2020 13:44
Edwin* schreef:
Zijn enige training was dagelijks 8 km naar school fietsen en 8 km weer terug.
Ervaring: een fietsvakantie een jaar eerder op een Cortina transportfiets :lol:
Wat van invloed is geweest welk vermogen heeft je zoon tijdens die 8 km heen en weer geleverd.
Afstand is niet van belang. Ver boven de 30km/uur fietsen is een uitmuntende training.
Trainen is vermogen leveren, hartslag boven de 140 en af en toe naar je maximaal.
Nou ja, als er iémand was die tijdens zijn pubertijd zich niet in het zweet werkte was hij het wel. Dus hou het maar op een tempo van ergens tussen de 15 en 20 km/uur, afhankelijk van of de wind tegen of mee zat.

Hij voetbalde (net als de TS) wel elke zaterdag en trainde twee keer per week.
Tot mijn grote verwondering gaat iedereen er hier van uit dat er overal b&b's enz. zullen bereid zijn om passanten voor één nacht op te nemen wetende dat ze daarna meer dan een dag zullen nodig hebben om de boel te ontsmetten; coronamaatregelen zullen er blijkbaar in bestaan dat na elke gast tot en met de gordijnen, matras en kussens kiemvrij gemaakt worden vooraleer er een volgende in mag.
Daarbij verwacht ik, of weet ik zeker dat zowel Frankrijk als Italië en stuk strikter met controles omgaan dan Nederland of België en dan druk ik me voorzichtig uit. Idem voor trekkers met de tent : verwacht maar dat een pak campings het teveel gedoe vinden om het sanitair corona-proof te houden en dus tenten zullen weren omdat ze al genoeg hebben aan de camper-toeristen met hun eigen sanitair.
Ik denk persoonlijk dat een fietstrektocht deze zomer heel moeilijk wordt.
Misschien is het tijd voor TS (totaal aantal berichten: 3) om te reageren?

Anders zit iedereen voor hem/haar te denken, en misschien is TS allang gevlogen.
willem.m schreef:
zo 24 mei, 2020 18:43
Misschien is het tijd voor TS (totaal aantal berichten: 3) om te reageren?
Die eet, fietst en slaapt nu volgens een strict schema en heeft geen tijd meer om te forummen....
Hoi All,

Ik lees nog wel degelijk mee, maar zoals hierboven aangegeven - DIE HARD TRAINEN!
Nee, oké, dat valt nog mee! Ik fiets nu elke dag een beetje en het voetbal is ook weer begonnen.
Ik lees dat veel mensen behoorlijke tochten hebben gemaakt en dat het (goed getraind) mogelijk is. Maar ook dat veel mensen het afraden of aangeven dat extra dagen geen overbodige luxe is!

Ik verwacht begin juli te vertrekken en dan het minimale mee te nemen, lees: geen kampeer spullen.
Elke dag op zoek naar een B&B! En hopen dat men daar voor open staat. En als het niet anders kan maar ergens op een bankje gaan liggen? Het is zoals het is op dat moment.

Zoals ook eerder aangegeven wil ik gewoon kijken hoe ver ik ga komen.
Ja, ik verwacht Milaan te halen (puur omdat ik het enorm onderschat en eigenwijs ben!) en anders ga ik kijken waar het schip strand om vervolgens de reis aan te passen.

Het idee om van Milaan naar Nederland te fietsen trekt mij toch minder. Ik begrijp dat je minder gezeik hebt met dozen etc.., maar (ikzelf dan) wil liever naar de zon en vakantie bestemming toe fietsen, dan er juist vandaan.

Wat betreft de huidige crisis in de wereld. Daar kom je nu gewoonweg niet omheen. Ik gebruik onderweg m'n gezonde verstand en ga er vanuit dat de vliegtuigen begin juli vliegen (check ik uiteraard wel, want anders is het sowieso onmogelijk). Jezelf inpakken met mondkapjes en de handjes goed ontsmetten bij het betreden van het vliegtuig. Meer kun je denk ik niet doen.

Uiteraard zal ik een kleine aftermovie maken (althans, dat lijkt me leuk) of jullie in ieder geval laten weten hoe de reis was.

Groet,

Sensei!
Je zou voor de terugreis ook nog aan Flixbus kunnen denken als alternatief op vliegen.
De Sensei schreef:
di 26 mei, 2020 16:08
En als het niet anders kan maar ergens op een bankje gaan liggen? Het is zoals het is op dat moment.
Hier wat tips (aangezien je het echt als een endurance race kan gaan beschouwen):

https://ridefar.info/rider/strategy/sleeping/
Hello, it takes me around 15 days the most fast route from the Netherlands to Spain and it is 1,300 kms. Doing around 100 kms. per day. From Utrecht to the Netherlands is around 1.050 kms. so you have to doing more than 100 kms per day. If it is your first travel by bike it can be a little difficult, moreover you have to take into account the time spending in mounting the tent, stops to buy food, take water, eating, etc.
Also you have to know doing some basic reparations in your bike, because if not so, any small breakdown will ruin your travel.

A question, do you cross the Alps in order to arrive to Milan?

Well, Good Luck anyway.
De Sensei schreef:
di 26 mei, 2020 16:08
Uiteraard zal ik een kleine aftermovie maken (althans, dat lijkt me leuk) of jullie in ieder geval laten weten hoe de reis was.
In een ander topic heeft De Sensei al zijn bijdragen verwijderd, hopelijk gaat dat hier niet gebeuren, sterker nog, ik ben erg benieuwd hoe het hem vergaan is. Dus ik zou zeggen, oh Meester, kom er maar in. :-)
10 jaar geleden deze rit gereden, (in 10 dagen, en moest op tijd zijn om mijn dochter op te pikken in Milaan) Het stevige rit.... inderdaad omgekeerd zou meer safe zijn, de ambitie komt niet overeen met wat je tot nu toe hebt gereden, gemiddeld moet je zeker 135km per dag rijden en vergeet niet dat het niet vlak is, je soms extra km's moet maken voor slaapplek (als je echt bedoeld via booking) . Ik kan nu nog makkelijk 120 km / dag hier aan en zou al aarzelen...
Dus inderdaad omgekeerd gaan fietsen of eerste deel trein naar Maastricht...
fijne rit