Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen van en naar Maastricht - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fietsen van en naar Maastricht

Ik was zeker niet van plan me in Noordoost Frankrijk te vertonen. Onze plannen gaan vooralsnog niet verder dan Noord Duitsland en/of de Baltische staten.
Ging het niet over fietsen van en naar Maastricht?.. :roll:
rickie schreef:
ma 25 mei, 2020 17:24
Ging het niet over fietsen van en naar Maastricht?.. :roll:
Titel is een beetje verwarrend. Het gaat om een heel groot rondje startend en eindigend in Maastricht. Dus dan kan je idd heel veel kanten op.
pitatwork schreef:
ma 25 mei, 2020 14:59
Kijk op Routeyou en zoek sault-dilbeek en normaal komt ze in beeld.
Super! Ik zie hem staan en heb hem gebookmarked. Ook mooi dat hij publiekelijk beschikbaar is, dan kan de link doorsturen naar mijn fietsmaat.

We hebben alleen wel een probleem nu. De NS heeft besloten om fietsvervoer te gaan verbieden :(

Dus dan is mijn vraag: hoe krijgen we onze fietsen naar het zuidelijkste punt van deze route? Want wat wij gewoonlijk doen is met snelvervoer (gewoonlijk het vliegtuig) naar een buitenland in Europa en vervolgens terug fietsen naar Nederland. We willen deze keer niet gaan vliegen, bewust als we inmiddels zijn van de milieuonvriendelijkheid daarvan en de impact op de verspreiding van Corona.

En als noordoost Frankrijk zo zwaar getroffen is door Corona kan ik deze route ook bewaren voor 2021.

Richting het noorden en oosten is voorlopig niet boeiend voor ons. Wij zijn in de zomer van 2019 vanuit Gdansk in Polen naar Nederland gefietst, door de noordelijke helft van Duitsland.

En een jaar eerder een rondje Groningen - Kopenhagen - Groningen. Groningen-Kopenhagen deden wij in 10 dagen. We hadden verschrikkelijk veel en harde tegenwind. En bakken met regen over ons heen die vakantie.

Blijft over het westen: Engeland. Maar ja, ik ken Engeland.

Ik heb een keer in Engeland in april/mei rond gefietst. Bloedheet was het daar toen. In de zomer gaan de Engelsen ook op vakantie, veel in eigen land en ik heb weleens bij Engelsen gelogeerd en toen geen al te fijne verhalen gehoord over hoe Engelsen met de auto op de weg tekeer gaan als ze op vakantie gaan. Bovendien komen er dan ook nog toeristen uit andere landen naar Engeland en die moeten dan ineens met hun auto links gaan rijden, terwijl ze rechts gewend zijn. Ik zie het niet zo zitten om me daar met mijn fietsje tussen te begeven.

Vandaar ons plan om zuidwaarts te gaan.
Nee, het westen is dicht vanaf 8 juni 2020.
https://www.aljazeera.com/news/2020/05/ ... 03564.html
En het zuiden van Duitsland / Oostenrijk? In de Duitse treinen mag je wel een fiets meenemen.
En de Flixbus ?
Vorig jaar heeft een collega met Flixbus naar Tours gereden om mij te vervoegen voor 3 dagen, dan met TGV via Parijs naar Brussel.
Kan jij niet van Groningen naar Brussel, dan TGV naar Lyon ?

Eddy