Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Uitstapje van 4 dagen in het "nieuwe normaal". - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Uitstapje van 4 dagen in het "nieuwe normaal".

Dat water innemen was in Nederland nog wel een dingetje met alle horeca op slot en alleen nog zelfbedieningstankstations.
Wij hebben met hemelvaart een 3-daagse tocht door Friesland gemaakt en ook gebruik gemaakt van 'popup-campings' :D De meeste ns-stations hebben tegenwoordig een watertappunt, op die manier hebben wij ons waterprobleem opgelost. Heb je als fietser toch nog wat aan de ns :twisted:
blokdoorn schreef:
di 26 mei, 2020 10:00
Dat water innemen was in Nederland nog wel een dingetje met alle horeca op slot en alleen nog zelfbedieningstankstations.
Wij hebben met hemelvaart een 3-daagse tocht door Friesland gemaakt en ook gebruik gemaakt van 'popup-campings' :D De meeste ns-stations hebben tegenwoordig een watertappunt, op die manier hebben wij ons waterprobleem opgelost. Heb je als fietser toch nog wat aan de ns :twisted:
En anders deze: https://drinkwaterkaart.nl/waar-kan-ik- ... er-tappen/

GPX-file voor op de Garmin mogelijk, maar de website via de telefoon is nog makkelijker misschien.
Bert van Sprang schreef:
di 26 mei, 2020 08:57
Met de fiets over de Duits-Nederlandse grens is geen probleem. En dat ik teken niet moet onderschatten, weet ik maar al te goed: in 2010 met verlammingsverschijnselen een week in het ziekenhuis gelegen.
Mooi zo, allebei. En dank!

Louise
Bert van Sprang schreef:
di 26 mei, 2020 09:38
Zijn de grenzen tussen Nederland an Duitsland dan al open?
Ze zijn in ieder geval niet dicht.
Afgelopen weekend probleemloos Duitsland in gefietst, en weer terug.
Kwam in Nederland ook bepakte vakantiefietsers uit Duitsland tegen.
Heb er zaterdag op de dijk Enkhuizen Lelystad ook enkele zien fietsen. Was trouwens zeer verbaasd van de grote aantallen Duitsers in Callantsoog.
Mooie tocht, ik ben jaloers op de vrijheid.
Bert van Sprang schreef:
ma 25 mei, 2020 18:07
Omdat ik last had van een leeglopende achterband na donderdag ook al een band gewisseld te hebben ook nog nieuwe binnenband gemonteerd en op mijn gemak te klein gaatje in andere binnenband gerepareerd.
Bert van Sprang schreef:
wo 15 apr, 2020 19:28
Nadat ik tijdens mijn laatste twee ritjes 2x een lekke band had en ook nog mijn bandenafnemer (Tacx) afbrak, bij Gigabikes in Tilburg twee nieuwe binnenbandjes en een setje bandenafnemers besteld.
Toch een abnormaal hoge frequentie...
Andere fiets :D . Oorzaak waarschijnlijk hetzelfde: te lang doorrijden met buitenband.
Bert van Sprang schreef:
ma 25 mei, 2020 18:12
Overnacht op Camping Baggerloch net over de grens. De duidelijk aanwezige verbodsborden negerend heb ik eerst een duik genomen en daarna een hapje gegeten. Toen ik daarna (omstreeks 21:00 uur) mijn tentje aan de waterkant had opgezet kwamen de twee aanwezige jeugdige vissers mij vertellen dat dit niet mocht.
Toch nog te vroeg je tent opgezet. Een uur later tijdens de schemering was je veel minder zichtbaar geweest. Ik sluit overigens niet helemaal uit dat die jeugdige vissers zelf iets gingen doen wat niet mag, waarbij ze geen pottenkijkers wensten ;-).

Bert van Sprang schreef:
ma 25 mei, 2020 18:12
Toen toch maar mijn tent 300 m verplaatst naar een open plek in het bos, met zeker 10 tekenbeten als gevolg.
Dit maakt wildkamperen nu helaas een stuk minder aantrekkelijk dan pakweg 30 jaar geleden, toen veelvuldig wildkamperen voor mij een manier was om met een minimaal budget lange reizen te kunnen maken.

Polling schreef:
di 26 mei, 2020 09:26
Bert van Sprang schreef:
ma 25 mei, 2020 19:18
Ik ben ernstig van mening dat zodra je de natuur ingaat tekenbeten niet te voorkomen zijn. Maar 10 was wel veel :D .
Blijkbaar lusten ze me niet. Nog nooit een tekenbeet opgelopen. Anderen waar ik mee de natuur introk, wel, maar ze slaan mij tnt over.
Zelf hoor ik ook tot de gelukkigen die zelden door een teek gebeten worden. De afgelopen jaren slechts één keer, hoogstwaarschijnlijk opgelopen op een dichtbegroeid NTKC-terrein bij Ootmarsum.

Een jaar of acht geleden reed ik mee met een WF-tocht naar de Eifel. Toen we met een vrij grote groep gingen picknicken in een weiland met best wel hoog gras, waarschuwde ik dat daar best wel eens teken zouden kunnen zitten. Waarop een zogenaamde ervaringsdeskundige mij gelijk als een zeurkous wegzette: “Wat een onzin! Ik ben nog nooit een teek tegengekomen.”
Ik kaap dit topic omdat ik ook een uitstapje van vier dagen (okay dan: drieënhalf) heb gemaakt.

Dag 1: DB > Renkum > Deventer > Ommen (150 km)
Dag 2: Ommen > Geesteren > Goor > Zutphen (100 km)
Dag 3: Zutphen > Groenlo > Bredevoort > Doesburg (116 km)
Dag 4: Doesburg > Huissen > Bergharen > DB (92 km)

Ik fietste veel over asfalt, maar ook regelmatig onverhard, vooral in de prachtige Achterhoek.

Ik heb geslapen bij vrienden en familie.

Hieronder een sfeerimpressie.

Deel 1:

Vlak na Rossum
20200527_100019-01.jpeg
Ginkelse Heide
20200527_123722_HDR-01.jpeg
Lemelerberg
20200527_174237_HDR-01.jpeg
En dit is nog maar als je 40 wordt...
20200528_103706-01.jpeg
Vlakbij de kloosterruïne van Sibculo(óóóh)
20200528_110700_HDR-01.jpeg
Deel 2

Bij de Berkel, nabij Almen
20200528_154903-01.jpeg
In Zutphen proberen ze het met hartjes
20200528_181637-01.jpeg
Avondwandeling in het mooie Zutphen
20200528_223210-01.jpeg
Vergane glorie bij Sinderen
20200529_143651_HDR-02.jpeg
De Dru-fabriek aan de Oude IJssel in Ulft
20200529_145523-01.jpeg
...en deel 3

Hippe street art in Doesburg
20200530_093355-01.jpeg
Op de IJsselkade in Doesburg
20200529_211452-01.jpeg
De brug bij Ewijk
20200530_113552-01.jpeg
Ik ben net terug van twee weken fietsen, door NL en stukje DUI, totaal 1200 km.
Veel wild gekampeerd maar niet overal. Soms is het druk met Corona vluchtelingen in de natuurgebieden. Na 21:30 is het stukken rustiger, hoewel al heel vroeg de eerste trailrunners door de bossen sjouwen.
Teken, ja. Heb er 6 vast gezogen gehad. De overige op tijd verwijderd omdat je ze voelt lopen. Mooie natuurlijke functie van lichaamsbeharing, waardoor je het kriebelen eerder voelt.

Bijlagen

Goed getimed. Want nu worden het hele andere weken, kwa weer.
Weet je zeker dat je niet naar Down Under bent gefietst? :roll:
Terra schreef:
vr 05 jun, 2020 14:05
Ik ben net terug van twee weken fietsen, door NL en stukje DUI, totaal 1200 km.
Veel wild gekampeerd maar niet overal. Soms is het druk met Corona vluchtelingen in de natuurgebieden. Na 21:30 is het stukken rustiger, hoewel al heel vroeg de eerste trailrunners door de bossen sjouwen.
Teken, ja. Heb er 6 vast gezogen gehad. De overige op tijd verwijderd omdat je ze voelt lopen. Mooie natuurlijke functie van lichaamsbeharing, waardoor je het kriebelen eerder voelt.
Mooie fiets (en kleur) :) herkenbare feedbags ook (heb zelf de zwarte).
Kan nu goed zien hoe het er uit ziet zonder stapborden :D

Jammer dat ik de monitor om moet draaien om het goed te zien ;)
Fedor schreef:
vr 05 jun, 2020 16:14
Terra schreef:
vr 05 jun, 2020 14:05

Jammer dat ik de monitor om moet draaien om het goed te zien ;)
Als je 1x op de foto klikt, dan staat deze recht, tenminste op mijn PC.
DaVinci schreef:
vr 05 jun, 2020 16:42
Als je 1x op de foto klikt, dan staat deze recht, tenminste op mijn PC.
Bij mij niet. Sterker nog: als ik de foto lokaal opsla, dan staat deze in bestandsbeheer wel correct, als ik hem daar echter weer open, staat hij ook weer ondersteboven.
Ik vind het erg vervelend dat de foto’s niet rechtop worden geplaatst als ik ze upload van mijn mobiel.
Ik zie ook niet hoe ik dat kan veranderen..., iemand?
Terra schreef:
za 06 jun, 2020 14:41
Ik vind het erg vervelend dat de foto’s niet rechtop worden geplaatst als ik ze upload van mijn mobiel.
Ik zie ook niet hoe ik dat kan veranderen..., iemand?
viewtopic.php?f=23&t=34714&p=363632&hil ... en#p363533

Carl
Carl schreef:
za 06 jun, 2020 16:35
Terra schreef:
za 06 jun, 2020 14:41
Ik vind het erg vervelend dat de foto’s niet rechtop worden geplaatst als ik ze upload van mijn mobiel.
Ik zie ook niet hoe ik dat kan veranderen..., iemand?
viewtopic.php?f=23&t=34714&p=363632&hil ... en#p363533

Carl
Ik wordt van dat topic niet echt wijzer. :cry: