Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Foto's van wegblokkeringen grensovergang naar België 🇧🇪 (mei) - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Foto's van wegblokkeringen grensovergang naar België 🇧🇪 (mei)

En allemaal met als uitleg een griepepidemie waarvan 70% van de eraan gestorvenen in rusthuizen zaten, met gemiddelde leeftijd dezelfde als erbuiten.
Laten we het leuk en on-topic houden. Het onderwerp is: Foto's van wegblokkeringen grensovergang naar België.
Bij de Achelse kluis.
achel.jpg
Gewoon beniewd: weet iemand hoe het zit met de grensovergangen in Baarle Nassau / Baarle Hertog? Ik vermoed dat die open zijn, anders zitten heel wat 'Belgen' gevangen in een piepkleine enclave (en misschien enkele 'Nederlanders' in een tweedegraadsenclave van enkele 100en vierkante meters). :-)
baarle.jpg
Bert van Sprang schreef:
wo 27 mei, 2020 16:28
Foto Reuselse Weg: Onduidelijke situatie: De grens is niet gesloten en ik zie geen verbodsborden: gaan met die banaan, als dit bij wegwerkzaamheden zou staan zou ik mij er ook niet aan storen. (Dat heb ik wel eens bezuurd natuurlijk, toen 10 km verder en 200 m lager de brug ontbrak.)
De Reuselseweg (overgaand in de Postelsedijk) naar Postel (BE) wordt vernieuwd voor autoverkeer en gaat 22 juni terug open voor autoverkeer, met ook verbeterde fietspaden.
Nu kan je al wel fietsend over de grens. Als je verder rijdt over de Postelsedijk en aan de abdij van Postel (BE) arriveert bij de T-kruising naar Eersel, dan is er momenteel een grote kans dat er een belgische politiecombi staat.
Aniphys schreef:
do 28 mei, 2020 11:07
Gewoon beniewd: weet iemand hoe het zit met de grensovergangen in Baarle Nassau / Baarle Hertog? Ik vermoed dat die open zijn, anders zitten heel wat 'Belgen' gevangen in een piepkleine enclave (en misschien enkele 'Nederlanders' in een tweedegraadsenclave van enkele 100en vierkante meters). :-)

baarle.jpg
Daar zijn geen wegblokkeringen nee. Wel moeten winkels zich houden aan de regels die gelden in het land waar ze staan. Dit is natuurlijk altijd al zo geweest, daarom zie je opvallend veel vuurwerkwinkels precies in lapjes België gevestigd zitten, en koffieshops in Nederland.

Dit leverde nu met Corona een paar maanden terug ook hilarische taferelen op zoals in de Zeeman, waar de grens dwars doorheen loopt, en de ene helft van de winkel wel toegankelijk was en de andere niet. Je kon dus wel kinderkleding kopen maar geen nieuw overhemd voor je man want die hing in België :lol:

Ongeveer een week geleden nog geweest en toen was dit al niet meer het geval, waarschijnlijk hebben ze als gemeente daar een lijn in getrokken.

Verder is het dorp gewoon bereikbaar en wordt er geen zichtbaar onderscheid gemaakt met grenzen, alles loopt door elkaar.
4C8B6CF7-F537-43CB-8AEE-72B22E03B33F.jpeg
Inmiddels mag er weer vrij gereisd worden tussen beide landen, zo lijkt het.

Besluit is nogal plots genomen waardoor vooral zeeland wat overvallen is en pissig, maar het kan dus allemaal weer wel.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... oor-belgie
Fijn dat we in Europa zo goed met elkaar overleggen.
cdj schreef:
ma 01 jun, 2020 12:39
Inmiddels mag er weer vrij gereisd worden tussen beide landen, zo lijkt het.
Lijkt...
Let vooral op de datum van de pagina: 30 mei.
Lees daarna dit draadje, wat ik nav het bedoelde besluit gemaakt heb:
viewtopic.php?f=4&t=34805
Ik tast nog steeds in het duister wat feitelijk mag. Heeft iemand de staatspublicatie waar het over gaat?
Voorlopig enkel familiebezoek en "winkelen" (onder voorwaarden). De Fransen doen hier niet aan mee, daar riskeer je nog steeds gevangenisstraf bij recidive.
In 2 fasen (8 en 15 juni) zullen de meeste beperkingen wel wegvallen, meen ik te begrijpen.

http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article.pl
Leon schreef:
ma 01 jun, 2020 12:56
cdj schreef:
ma 01 jun, 2020 12:39
Inmiddels mag er weer vrij gereisd worden tussen beide landen, zo lijkt het.
Lijkt...
Let vooral op de datum van de pagina: 30 mei.
Lees daarna dit draadje, wat ik nav het bedoelde besluit gemaakt heb:
viewtopic.php?f=4&t=34805
Ik tast nog steeds in het duister wat feitelijk mag. Heeft iemand de staatspublicatie waar het over gaat?
Ik heb gisteren en vandaag langs de NL-Belgische grens tussen Hilvarenbeek en de Westerschelde gefietst en de afzettingen staan er nog, maar ze werden werkelijk massaal genegeerd. Altijd was er ruimte vrijgemaakt om een fiets doorheen te wurmen. In het dorp Putte was het een chaos door de vele Belgische
auto's die langs de opzij geschoven dranghekken naar Nederland wilden. Geen politie of Rijkswacht te zien.
peter de rijk schreef:
ma 01 jun, 2020 19:17
Ik heb gisteren en vandaag langs de NL-Belgische grens tussen Hilvarenbeek en de Westerschelde gefietst en de afzettingen staan er nog, maar ze werden werkelijk massaal genegeerd. Altijd was er ruimte vrijgemaakt om een fiets doorheen te wurmen. In het dorp Putte was het een chaos door de vele Belgische
auto's die langs de opzij geschoven dranghekken naar Nederland wilden. Geen politie of Rijkswacht te zien.
X2, richting Postel fietste iedereen ook langs de afzettingen, en ik heb ook niemand van de politie gezien.

Vandaag eindelijk weer eens bij mijn vader in België geweest :D

Bijlagen

Voor het archief nog een foto van de Doodendraad, op 26 mei bij Budel - Achelse Kluis. De symboliek is misschien wat goedkoop maar spreekt voor zich denk ik. Hopelijk is de hermetische afsluiting (het hek, niet de draad) inmiddels verwijderd dan wel gemolesteerd.

Afbeelding