Additionally, paste this code immediately after the opening tag: SBB trekkersveldjes blijven gesloten in 2020 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

SBB trekkersveldjes blijven gesloten in 2020

Ok. Ik dacht dat er inmiddels nieuwe informatie was. Ik zal beter proberen te lezen.

Dan nog steeds begrijp ik de ophef niet. Gedurende de coronaperiode wat planmatiger te werk gaan en enkele dagen van te voren een plek reserveren: er zijn echt wel ergere dingen op deze wereld.
"Vanwege het coronavirus hebben wij besloten dit jaar geen trekkers op onze terreinen toe te staan. Dit om de mensen toestroom naar onze terreinen en sanitair zoveel mogelijk te beperken."

Grote vraag: wat zijn trekkers (qua kamperen dan ;))?

Een klein tentje hoeft nog niet aan een "trekker" gekoppeld te zijn. Ik denk dat het puur om het reserveren gaat, en niet om het type onderdak.

Het wordt anders als ze melden dat je er niet meer voor 1 nacht mag staan. Dat zou het ook nog kunnen inhouden.
willem.m schreef:
wo 03 jun, 2020 08:54
Roepen dat je het stom vindt zet geen zoden aan de dijk. De vraag is WAAROM ze dit besluiten. Zodra je dat weet, en hen respectvol benadert, kan je in overleg.

Zelf kan ik me voorstellen dat ze bang zijn voor overlast door (feestende) jongeren. Die vervelen zich momenteel te blubber, zijn hun ouders zat, kunnen niet naar de costa's, Texel of op Interrail, en zullen nu misschien op zulke terreinen willen gaan klitten om maar hun ouderlijk huis te ontvluchten. Mocht dit de zorg van de kampeerterreinen zijn, dan lijkt me deze reëel. Want waar leg je dan de grens?

Maar misschien praat ik wel poep hoor.
Willem,

Lees even de eerste paar bijdrages in dit topic, dan kun je zien dat ik de vraag WAAROM weldegelijk bij SSB heb neergelegd.

En wat betreft verveelde jongeren, SBB kiest voor een model waarbij zij niet of nauwelijks controleren. Dat weten deze jongeren ook dus komen graag maar SBB. En dat resulteert in het sluiten van paalkampeerplaatsen en misschien ook wel trekkersveldjes. Op NKT terreinen, waar wel controle aanwezig is, ben ik dit probleem nooit tegen gekomen.
blokdoorn schreef:
di 02 jun, 2020 22:59
Ook daar is niet gedacht aan een groep vervente treinreizigers die geen auto hebben, en dus afhankelijk zijn van combinaties trein/fiets die met ov-fiets niet kunnen.
Grappige is dat Rutte in zijn persconferentie juist opriep om met de fiets op vakantie te gaan in Nederland 😊
Nog niet zo heel lang geleden wilde diezelfde Rutte dat we allemaal een nieuwe auto gingen kopen (zie hier). Een half jaar terug dacht hij nog dat treinen op steenkool rijden (zie hier). En nu heeft Mark zowaar de fietsvakantie ontdekt!
Ik heb goede hoop dat er nog deze zomer een trekkersveldje in de tuin van het Catshuis gaat komen. Aan ruimte is daar geen gebrek en bewaking is ook al geregeld :wink: .

Afbeelding
Ruimte genoeg zou je zo zeggen :wink:
Als rutte ertoe heeft opgeroepen om op de fiets rond te trekken, dan kun je toch zeker terecht op een camping van staatsbosbeheer. :D
In Amsterdam is altijd plaats, mevrouw Halsema kijkt niet op een metertje meer of minder.
Fedor schreef:
wo 03 jun, 2020 15:01
"Vanwege het coronavirus hebben wij besloten dit jaar geen trekkers op onze terreinen toe te staan. Dit om de mensen toestroom naar onze terreinen en sanitair zoveel mogelijk te beperken."

Grote vraag: wat zijn trekkers (qua kamperen dan ;))?

Een klein tentje hoeft nog niet aan een "trekker" gekoppeld te zijn. Ik denk dat het puur om het reserveren gaat, en niet om het type onderdak.

Het wordt anders als ze melden dat je er niet meer voor 1 nacht mag staan. Dat zou het ook nog kunnen inhouden.
Ik heb twee campings van SBB geboekt. Beide voor 1 nacht. Je moest direct afrekenen met Ideal. Ikzelf vind het geen probleem. Zo weten ze dat er niet teveel mensen zullen kamperen per dag.
op de Wadden ben je verplicht om minimaal 5 nachten te boeken.
Ook in 2021 schijnen de trekkersveldjes van SBB dicht te blijven.
Vanaf gisteren kan je reserveren voor een SBB terrein.
Voor juli en augustus zit Lange Paal op Vlieland vol en Middelpolle op Ameland bijna. Dit is absoluut sneller dan afgelopen jaren.
jony schreef:
wo 13 jan, 2021 17:44
Ook in 2021 schijnen de trekkersveldjes van SBB dicht te blijven.
Vanaf gisteren kan je reserveren voor een SBB terrein.
Voor juli en augustus zit Lange Paal op Vlieland vol en Middelpolle op Ameland bijna. Dit is absoluut sneller dan afgelopen jaren.
Jammer, na 15 jaar lid te zijn geweest, heb ik het nu opgezegd. Ik vond de kampeerterreinen toch al veel te druk en te commercieel geworden.
Auk schreef:
wo 13 jan, 2021 18:10
jony schreef:
wo 13 jan, 2021 17:44
Ook in 2021 schijnen de trekkersveldjes van SBB dicht te blijven.
Vanaf gisteren kan je reserveren voor een SBB terrein.
Voor juli en augustus zit Lange Paal op Vlieland vol en Middelpolle op Ameland bijna. Dit is absoluut sneller dan afgelopen jaren.
Jammer, na 15 jaar lid te zijn geweest, heb ik het nu opgezegd. Ik vond de kampeerterreinen toch al veel te druk en te commercieel geworden.
De SBB terreinen zijn maar een klein onderdeel van de aangesloten natuurkampeerterreinen.