Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Flixbus weer onderweg & fietsvakantie juni 2020 - Forum Wereldfietser

Flixbus weer onderweg & fietsvakantie juni 2020

Hoi allemaal,

Flixbus is in Duitsland alweer sinds 28 mei onderweg, ook zie ik dat vanaf 25 juni weer bussen vanuit Amsterdam naar het buitenland en v.v. gaan rijden. Bijvoorbeeld een directe nachtbus Amsterdam-Munchen op vrijdag 26 juni

Ik ga tussen 20-30 juni hoe dan ook een fietsvakantie maken, en ik denk erover om naar de Alpen te fietsen en dan de bus of trein terug naar Nederland te nemen

Ik dacht ik laat het even hier weten voor degenen die ook rond die periode op pad willen gaan en nog vervoer zoeken

Zoals bekend zijn Belgie en Duitsland zijn vanaf 15 juni sowieso weer toegankelijk voor vakanties. Over Oostenrijk en Zwitserland is dat nog iets minder gecommuniceerd maar Acsi stelt dat ook die 2 landen vanaf 15 juni weer toegankelijk zijn: https://www.acsi.eu/en/corona/

Iemand tips, aanvullingen?
Screenshot_7.png
Interessante optie voor mij is bijvoorbeeld een bus terug vanuit Basel, met fiets, directe verbinding, slechts 43 euro:
Screenshot_9.png

Bijlagen

Gisteren meldde de VRT-site nog dat in Oostenrijk aan Belgen een max 4 dagen oud medisch certificaat gevraagd wordt aan de grens. Alternatief is 2 weken quarantaine. Idem voor Nederlanders denk ik maar dat weet ik niet zeker.

edit: Corona-vrij certificaat is de situatie nu, ook voor Nederlanders. Weet niet of dat na 15 juni zal veranderen.
Wat is zo'n medisch certificaat nog waard als je daarna een hele dag en/of nacht in een goed gevulde flixbus hebt doorgebracht?
Het zijn dan ook Oostenrijkers :lol: .
keesswart schreef:
za 06 jun, 2020 12:07
Wat is zo'n medisch certificaat nog waard als je daarna een hele dag en/of nacht in een goed gevulde flixbus hebt doorgebracht?
De beoogde waarde van zo'n certificaat is denk ik het creëeren van bewustzijn. Maar het kost een hoop extra handelingen. Over de uitkomst van de kosten/baten-afweging doe ik geen uitspraak 😉

Ik hoorde gisteren in een podcast dat je voor wat betreft de preventie van coronabesmetting beter in een vliegtuig (goede ventilatie) of auto (kleine gezelschappen) kunt reizen dan met trein of bus (slechte ventilatie, veel mensen).
En wat is de waarde van mededelingen in een podcast? Ook ik sta nog niet te juichen om nu een flixbus te boeken, maar misschien zie ik dat in juli/augustus heel anders. Net een rondje van 3 weken van huis uit bedacht, we gaan het zien.
Ik probeer een flixbus met fiets te boeken maar zie geen mogelijkheid om fiets toe te voegen, wel om extra bagage toe te voegen.

Betekent dit dan dat er geen fiets mee kan, of zie ik iets over het hoofd bij het boeken?

Wie kan mij helpen?
klaasindelft schreef:
za 06 jun, 2020 16:36
Ik probeer een flixbus met fiets te boeken maar zie geen mogelijkheid om fiets toe te voegen, wel om extra bagage toe te voegen.

Betekent dit dan dat er geen fiets mee kan, of zie ik iets over het hoofd bij het boeken?

Wie kan mij helpen?
Toevoegen in het veld waar je ook het aantal volwassenen ziet staan.
Zie in het eerste bericht van dit onderwerp het tweede screenshot, eerste rood omlijnde veld (Passengers/bikes).

In het Nederlands ziet het er zo uit (klikken dus op het pijltje achter "1 volwassene" en je kunt o.a. je fiets toevoegen.
flixfiets.JPG
mrboot schreef:
za 06 jun, 2020 11:04
Interessante optie voor mij is bijvoorbeeld een bus terug vanuit Basel, met fiets, directe verbinding, slechts 43 euro:

Screenshot_9.png
Ik heb zojuist dit ticket geboekt, ben erg benieuwd :lol:

Zwitserland heeft aangekondigd vanaf 15 juni zijn grenzen weer open te gooien: https://www.admin.ch/gov/de/start/dokum ... 79365.html

klaasindelft schreef:
za 06 jun, 2020 16:36
Ik probeer een flixbus met fiets te boeken maar zie geen mogelijkheid om fiets toe te voegen, wel om extra bagage toe te voegen.

Betekent dit dan dat er geen fiets mee kan, of zie ik iets over het hoofd bij het boeken?

Wie kan mij helpen?
Als het goed is kun je in het zoekmenu je fiets toevoegen:
Screenshot_1.png
Of even bellen.