Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Groene weg Middellandse zee terugreis? - Forum Wereldfietser

Groene weg Middellandse zee terugreis?

Hallo,

Ik zou begin juli graag de groene weg naar de Middellandse Zee fietsen.
Alleen over de terugreis ben ik nog aan het twijfelen. Ik zou dat het liefst met trein/bus doen en zo voordelig mogelijk. Mijn fiets demonteer ik het liefst niet, ik zit ook met een vlinderstuur dus dat wordt moeilijk. Ik moet uiteindelijk in Gent eindigen maar ik kan natuurlijk nog een dag in Belgie fietsen of van Lille naar Gent of...
4 jaar geleden vond ik een nachttrein uit Toulouse naar Parijs die redelijk voordelig was. Maar het opzoekwerk is niet evident.
Met regionale treinen lukt het wel maar de prijs loopt uiteindelijk ook nogal op.
Dus alle tips zijn welkom!

Alvast dank!

Anke
Je zou Flixbus eens kunnen bellen of ze je fiets ook mee willen nemen.
Of de fietsbus van de Fietsvakantiewinkel. https://www.fietsvervoer.nl/routes-prij ... reisdatums
Bert van Sprang schreef:
di 09 jun, 2020 12:36
Je zou Flixbus eens kunnen bellen of ze je fiets ook mee willen nemen.
Ik heb ze gecontacteerd, maar een rechtstreeks nummer vind ik niet direct.
Alle fietsbussen zijn voor 2020 geannuleerd.
Blijft over de trein of Flixbus die soms plaats heeft voor 4 fietsen achterop.
En ook ff reisverzekering checken of je in het buitenland verzekerd bent voor repatriëring ivm ziekte
Om die reden doen wij hem andersom....vliegen met Transavia naar Nice in juli en fietsen naar huis
martins schreef:
zo 14 jun, 2020 18:52
Om die reden doen wij hem andersom....vliegen met Transavia naar Nice in juli en fietsen naar huis
Bedankt!
Uiteindelijk kan ik met vrienden die in de buurt zitten terugkeren!
Ik ben in September 2019 terug gekomen met mijn fiets in de TGV.
Van Avignon rechtstreekse naar Lille Flandress. Dit koste mij toen € 51,- (incl. Fiets).
De fiets moet wel in een hoes/doos.
Kaartjes voor de TGV zoeken via OUIGO.
En ver vooruit boeken scheelt heel veel geld.
Mijn ervaring met de TGV is echt goed. Je reist in 4,5 uur van Zuid naar Noord Frankrijk.
Ik had een fietshoes. Moet mijn stuur draaien en voorwiel eruit halen (snelspanner). De hoes is herbruikbaar en nylon.

Bijlagen