Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Maastricht naar La Roche - Forum Wereldfietser

Maastricht naar La Roche

Iemand ervaring met dit stukje ?
Wilde dit eigenlijk heen-en-weer doen als tussendoortje in 3 dagen.
Maar....als ik de wegen zo bekijk op Google maps word ik niet echt blij. Nergens ruimte naast de weg om te rijden, dus altijd op de rijbaan. Lijkt me niet fijn om continu achterom te kijken of ik niet voor m’n ******* gereden word, maar misschien valt het in het echt allemaal mee...?
Prima vrijliggende fietsroutes langs Maas en Ourthe en ook dwars overal doorheen over kleine wegen rustig genoeg.
Volg de RV7 (grote routepaden). Geen centje pijn.
Onderzoek eens met een andere route planner. Vorig jaar had RouteYou ook nog de optie Streetview. Helaas, het schijnt dat deze optie voor andere bedrijven te duur is gemaakt en is daardoor niet meer aanwezig. Heel erg jammer. Mijn ervaring is dat RouteYou Recreatief Fietsen en mooiste dat meer waar maakt dan de grootste van de wereld.
Kijk vooral niet op Google Maps, maar gebruik een dedicated programma als Brouter, of een app op je telefoon (bijv Locus op Android) die routes maken die drukke doorgaande wegen vermijden.

Ik deed dat zojuist in Locus en kreeg in 1 seconde een prima route van M naar LR van 104km. Maar laat het eens 120 km worden: je hebt dan drie dagen voor 240 km. Dat red je makkelijk.

En over dat voortdurend op ander verkeer letten: ja, dat hoort er nu eenmaal bij als je buiten komt.😉 Vandaag in de Betuwe raasden enkele auto's rakelings langs me: van die aso's met een te kleine pi#mel. Veel gevaarlijker dan wat ik in de Ardennen heb gezien.