Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wielren kamp - Forum Wereldfietser

Wielren kamp

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/07/03/jo ... e-a4003608

Getroffen door het verhaal en de schrijfstijl.

Anja.
Kan het artikel niet lezen.
Bedankt voor de tip :D
Prachtig verhaal!
Grt, Gerard
Stond in NRC, weet niet hoe je dit wel kan lezen Fedor.

Zijn vast mensen die dit weten.
Cookies weggooien.
Link in incognito venster openen :roll:
Abonneren!
Geopend in een andere browser, werkt ook.
Leuk verhaal , wat een beetje doet denken aan het boek “Ventoux” van Bert Wagendorp.
Dirk
Mooi!
Inderdaad een prachtig verhaal. Ook herkenbaar: de drang van sommige tieners om fietsend de wereld te ontdekken; de dominante types in een groep, waar je soms om moet lachen maar waar je ook altijd voor op je hoede moet zijn; en die geweldige vrijheid die je destijds als jongere had door het ontbreken van smartphones, sociale media en internet.
Ik herken ook veel in het verhaal van Michiel, een introverte tiener voor wie het fietsen belangrijker zou blijven dan studie of carrière; die ook alles registreert en opschrijft. Al heb ik zelf niets met wielrennen. Wat dat betreft, snap ik groepsleider Jeroen wel, die op weg naar de Col de l’Iseran een dutje in de berm doet ;-).
Petje af voor Bram, die uiteindelijk afzag van een wielercarrière toen hij besefte dat je met doping wel als miljonair in Italië kon gaan wonen en een fotomodel aan de haak kon slaan, maar dat hij uiteindelijk fietste voor het plezier en het avontuur en dat niet kwijt wilde raken.
Wat ik nog mis, is een verhaal van dat ene meisje in die groep.
Een mooi artikel. De energie die er in groepen kan zitten.
Gelezen op de camping in de Zuid Franse Alpen vanwaaruit wij dagtochten fietsen. Morgen col d'Ozoard vanuit Guillestre.
Ik hoop de d’Izoard, de d’Ozoard is nog onontdekt terrein :D
😄d'Izoard; done. Was pittig.