Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kyl radweg Kukuckslay tunnel Trier-Ehran -> Kordel - Forum Wereldfietser

Kyl radweg Kukuckslay tunnel Trier-Ehran -> Kordel

Ben aan het kijken of de Kyl radweg een handige optie is voor heen of terug uit de vogezen, maar zie dat er nog steeds geknutseld wordt aan die tunnel. Met kinderkar/tandem e.d. is het plan om dit jaar geen treinen te gebruiken. Heeft iemand ervaring met een fietsomleiding?

Er lijken twee opties: via. de L43 of 422, maar de laatste is waarschijnlijk een veel te drukke weg.
Zoom in google Maps eens wat in op het gebied tussen die 2 wegen, dan zie je de Ramsteinerweg daar tussen in lopen langs de Kyll, als dat een optie is om de route te overbruggen dan zou ik die pakken al lopen er langs veel Bundestrassen ook fietspaden (vaak van middelmatige kwaliteit)
Je weet dat er een gratis shuttlebus voor fietsers rijdt?
Ik zou mij over 6,5 km over de 422 niet zo druk maken. In mijn herinnering niet extreem druk, wellicht niet doen tussen 15:00 en 17:00?
_Peter_ schreef:
wo 08 jul, 2020 17:33
Zoom in google Maps eens wat in op het gebied tussen die 2 wegen, dan zie je de Ramsteinerweg daar tussen in lopen langs de Kyll, als dat een optie is om de route te overbruggen dan zou ik die pakken
Volgens afstandmeten.nl loopt de route zelfs over de Ramsteinerweg. Tweede deel lijkt een Schötterweg, meestal zijn die prima te berijden (en het is maar een kort stuk)

En anders de 422..
peter de rijk schreef:
wo 08 jul, 2020 17:40
Je weet dat er een gratis shuttlebus voor fietsers rijdt?
Ik weet dat er iets geregeld is, maar of dat ook lukt met tandem, fietskar e.d. is de vraag.
_Peter_ schreef:
wo 08 jul, 2020 17:33
Zoom in google Maps eens wat in op het gebied tussen die 2 wegen, dan zie je de Ramsteinerweg daar tussen in lopen langs de Kyll, als dat een optie is om de route te overbruggen dan zou ik die pakken al lopen er langs veel Bundestrassen ook fietspaden (vaak van middelmatige kwaliteit)
Had die aangezien voor de kyllradweg, maar die gaat inderdaad niet door de tunnel. Kortom opties genoeg, dus de kyllradweg is een goede optie. Idee is om wat opties te hebben om gedurende de rit te kiezen. Waarschijnlijk voor de terugweg, en dan willen we na twee weken stevig fietsen meestal graag naar huis, en is het fijn om op voorhand te weten dat er meer dan genoeg opties zijn. Als je naar het noorden van Nederland moet, dan ben je via kyll en rur radweg in Roermond i.p.v. via vennbahn in Heerlen. Via de rijn vind ik op een of andere manier veel minder aantrekkelijk.

P.S. Tegen de tijd dat je je te druk gaat maken over details, zoals ik nu misschien wel, wordt het hoog tijd om de fiets te bepakken en te vertrekken. Tijd om te vertrouwen op improvisatievermogen...
Dag Blokdoorn,
Zopas terug van de Groene valleienroute en er 14 geleden er gepasseerd.
Dat gaat heel vlot.
Er stopt in Kordel of Ehrang een minibusje type grote bestelwagen met aanhangwagen waar van alles op past.
In Kordel stopt het busje schuin over het station.
In Ehrang stopt het busje aan de parking van het grootwarenhuis.
De rit duurt nog geen 10 minuten.
I.v.m. de werken zie link onderaan
https://bauprojekte.deutschebahn.com/me ... 0414-n.pdf
Mvg,
Roeca
Bedankt voor de reacties!