Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fulda en Werra rondje? - Forum Wereldfietser

Fulda en Werra rondje?

Hallo allemaal,

Ik heb een week geleden een topic gestart,omdat we niet goed weten welke route. "De luxe van het kiezen" :) (naam van het onderwerp)

We(ik) fietsen dus met de gezelschap van een middelzware hond (26kg),en vorig jaar hebben we de romantic strasse ook op die manier gefietst. Toen werd me verteld dat deze route redelijk vlak was..maar ik heb toch af en toe serieus afgezien :)!
Dus veel zwaarder mag het niet worden..

Nu heb ik de Werra en Fulda radweg gecombineerd tot 1 route:

Hann Munden - Meiningen (Werra radweg)
Meiningen - Fladungen (stukje van de Rhon Rennsteig radweg)
Fladungen - Gersfeld (stukje van de Main zur Rhon radweg)
Gersfeld - Hann munden (Fulda radweg)

Totale afstand ong.: 500km

Zijn hier mensen die wat dit al ooit gefietst hebben?
Is dit doenbaar met een kar,lees dat er toch hellingen inzitten ( Erger dan bij de RS of vergelijkbaar?)

Zijn hier rustige kleine campings,en is het hier echt file rijden op stukken(wat ik soms lees?).

Gr Roy
Er zijn meer mensen op het idee gekomen om deze routes te combineren: https://www.google.com/search?q=Werra+f ... afe=active

Ik heb twee jaar geleden door dit gebied gefietst (https://nl.wikiloc.com/routes-fietstoch ... y-30975932) en vond het er landschappelijk heel aardig, en vond ook die kneuterige Anton Piek-dorpjes met eeuwenoude vakwerkhuizen stiekem best leuk!

Of het doenbaar is met een kar hangt af van je eigen fysieke gesteldheid en doorzettingsvermogen. Ik zou er zeker met een kar vooral voor waken dat je niet op doorgaande wegen komt te fietsen. Automobilisten rijden er hard.

Ik heb geen campingtips. Ik was er in oktober (aanrader met de herfstkleuren!), en toen waren veel campings al gesloten, dus ik kon niet kieskeurig zijn.
Vorig jaar delen van die fietsroutes gefietst, was nergens druk.
Zie voor meer info mijn verslag op http://moh.freehostia.com/index.html?2019/Germany/index

De Werra en die romantische Strasse gedaan. Respect voor het met hond en kar de rs te hebben gedaan. De Werra is veel vlakker op één korte klim van 25%(fietsend gedaan 😎)na. Wel een veel armoediger deel van Duitsland. Wij kwamen vanuit Beieren. Enorme tegenstellingen. Veel plezier.
Ja,veel OP de trappers gestaan toen! :)
Ja de Werra moet redelijk vlak zijn,zal dit langs de Fulda ook zijn?
Het enige stuk waar ik een beetje voor vrees,is de "oversteek" maken tussen de Werra en de Fulda radweg..
Dus van Rhon naar Meiningen.
En het is ook niet zo simpel om even de trein of bus te pakken,met al die bepakking en hond..

Gewoon erop wagen misschien,en we zien wel wat voor avontuur het wordt..:)
Inderdaad vorig jaar gereden.
Eder-radweg--Fulda-radweg--Rhon-radweg--Frankische Saale--Main--Thuringer Saale--Ilm en de Werra terug naar de Fulda.
Fulda en Werra zijn bijna vlak met een paar kleine puistjes in het Fulda -dal. Geen verkeer tot weinig verkeer.
Bij de bron van de Fulda zul je zelf iets moeten verzinnen, wij zijn de Rhon overgestoken tot Bisschofsheim want daar begint een Bahntrasse naar de Fr. Saale . die oversteek is pittig ,14 % stukjes maar alles fietspad.
Aanrader ;"Radfernwege "van Bikeline ; 600 pagina's met alle hoogteprofielen.
Groeten van Pier.
Oh ja , wij kamperen erg wild, eens in de week een pension en dagelijks zwemmen in de Fulda/ Main.