Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Er gaat niets boven fietsen in Groningen - Forum Wereldfietser

Er gaat niets boven fietsen in Groningen

Fietsen in het Hoge Noorden van Groningen.
Ik heb tijdens het mooie weer heerlijk gefietst net onder de Waddenkust.
Winsum is verkozen tot het mooiste dorp van ons land, maar er valt in Het Hoge Land zoveel te genieten van fraaie plaatsen en heerlijk uitzichten. Opmerkelijk in het landschap zijn de gigantische kerken.
Daarbij is er rustig. Zelfs doodstil in Doodstil. Geen snelweg te bekennen. Wel de stations van de treinen van Arriva. Je fiets rolt zo van het perron de trein in.
Écht kamperen op natuurkampeerterreinen, maar ook Camping Zuiderhorn in Warffum geeft fietsers een passend welkom met een mooie plek, een picknickfafel en een dagverblijf bij slecht weer.
Zie mijn content op Outdoor Dichtbij: https://www.outdoordichtbij.nl/activite ... groningen/
Mooi artikel :)
Leuk verhaal.
bert sitters schreef:
zo 30 aug, 2020 19:03
Fietsen in het Hoge Noorden van Groningen.
Prima fietsen daar. De appeltaart in Kiel-Windeweer is ook een aanrader ;)
erg mooie foto's. helaas niet vaak met fiets d'r op. fietsen op de foto zijn cool.
Grandonneur schreef:
zo 30 aug, 2020 23:14
erg mooie foto's. helaas niet vaak met fiets d'r op. fietsen op de foto zijn cool.
Ik laat zien wat ik als fietser zie onderweg. Zie ik een mooi plaatje, dan schiet ik. Helaas is er niet altijd een fietser in de buurt.
Bert Witters, dat is vlakbij mijn huis en m'n vrouw bakt de lekkerste appeltaart ooit. Je bent altijd welkom, maar wij zijn momenteel voor een lange periode afwezig.... :?
Mooi verslag.
Ooit moet ik er ook eens gaan fietsen.
Ik stel wel vast dat Berlage af en toe een mindere dag had.
De kerk van Baflo, daar zijn Jeannette en ik in 1985 getrouwd! En nog altijd smoor op haar. :D
bert sitters schreef:
zo 30 aug, 2020 19:03
Fietsen in het Hoge Noorden van Groningen.
Ik heb tijdens het mooie weer heerlijk gefietst net onder de Waddenkust.
We hadden elkaar tegen kunnen komen, Bert. Een maand geleden fietsten we daar ook. In de hitte was elke kerkbezichtiging een heerlijke afkoelpauze. Hieronder nog wat plaatjes van onze tocht, die flink overlapt met de jouwe ;-).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het maandelijkse "Rondje Groningen" komt ook regelmatig in deze streken, d.w.z. als de wind uit het Noorden komt. Tweede zondag van de maand.
Leuk, het Noorden staat ook nog steeds op mijn to-do lijstje!
Kees,
Jij overtreft mij.
Ook leuk gekampeerd?
JanH schreef:
ma 07 sep, 2020 07:12
Het maandelijkse "Rondje Groningen" komt ook regelmatig in deze streken, d.w.z. als de wind uit het Noorden komt. Tweede zondag van de maand.
Dat is zondag al. Hoe laat verzamelt zich de groep bij Het Peerd voor het Hoofdstation?
Hallo Kees Swart, ik herken veel van deze foto's uit mijn omgeving!

Foto 1 en 2 kerkje Marssum
Foto 3 kerk met steunbeer te Bierum
Foto 4 ??
Foto 5 Mariakerk Uithuizermeeden
Foto 6 rotonde Uithuizen
Foto 7 schuin ten NW van deze rotonde
Foto 8 en 9 Noordpolderzijl
Foto 10 Onderdendam
Foto 11 kerk Zeerijp
Foto 12 ??
Foto 13 en 14 Nicolaaskerk Oldenzijl
Foto 15 staat al aangegeven
Foto 16 kerkje Eppenhuizen
Foto 17 geen idee waar die theepot staat
bert sitters schreef:
ma 07 sep, 2020 22:52
JanH schreef:
ma 07 sep, 2020 07:12
Het maandelijkse "Rondje Groningen" komt ook regelmatig in deze streken, d.w.z. als de wind uit het Noorden komt. Tweede zondag van de maand.
Dat is zondag al. Hoe laat verzamelt zich de groep bij Het Peerd voor het Hoofdstation?
10:00. Maar er is van te voren, voor zover ik weet, wel eerst een oproep op het forum.
Ik kan trouwens komende zondag niet.

Voor wat het waard is: Weer Online geeft nu een wind uit het ZuidWesten aan voor zondag.
JanH schreef:
di 08 sep, 2020 08:00

Voor wat het waard is: Weer Online geeft nu een wind uit het ZuidWesten aan voor zondag.
Als je een rondje fietst heb je hem 1 keer tegen.
Er gaat niets boven fietsen in Groningen

Daar kan ik me helemaal bij aansluiten.
Groningen verrast steeds.
In juli j.l. op de camping op de grens van Drenthe en Groningen nabij de Stad Groningen hebben we prachtige fietstochten gemaakt.
Onder andere rond het Paterswoldsemeer en het Zuidlaardermeer met ten noorden er van de Kropswolderbuitenpolder.

foto's staan hier: https://photos.app.goo.gl/kov8QfYVTb3QZFcS9

Mocht je het gemist hebben dan onderstaande nog even een verwijzing naar de topics op het forum:

viewtopic.php?f=4&t=31744&p=311736#p311736

viewtopic.php?f=4&t=31745&p=311732#p311732

viewtopic.php?f=4&t=31743&p=311715#p311715