Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsreis in oktober - Forum Wereldfietser

Fietsreis in oktober

Hallo iedereen

In oktober wordt mijn Santos Travelmaster 3+ geleverd. Natuurlijk wil ik deze direct uittesten! Hebben jullie tips waar ik in deze periode het best naartoe kan fietsen/overnachten?

Groetjes
Brecht
Gezien de huidige situatie in de wereld en dat zelfs onze buurlanden al quarantaine vragen voor mensen die in bepaalde delen van Nederland zijn geweest zou ik me focussen op hoe mooi Nederland kan zijn.

Als je 'm op noppenbanden hebt laten afleveren zou je deze offroad route kunnen overwegen:

viewtopic.php?f=5&t=34906

Op asfalt misschien wat creativiteit met wat LF routes?

Mocht je uit België komen, kijk eens naar deze:

https://bikepacking.com/routes/ardennes-arbalete/
Hier heb ik niets aan toe te voegen!
+1 voor de schoonheid van ons eigen land.

Ga offroad als je dat leuk vindt, of zoek letterlijk de grenzen op.
jwkeij schreef:, of zoek letterlijk de grenzen op.
Ik schreef eerder al over een tocht langs de grens van Nedeland. Grote afwisseling tussen verhard en onverhard. Zelfs mulle zandpaden.
Prima geschikt om een 3+ te testen. Weet je ook wat niet kan. (spoiler: teveel mul zand is een probleem.)
Zie

viewtopic.php?f=12&t=34964&p=370122#p370122

Veel plezier met je nieuwe fiets.

Peter
Leuk!! Nieuwe fiets, 1e zgn echte vakantiefiets? Zo ja, dan biedt ons eigen land idd heel veel om ontdekt te worden.
In voor en najaar vinden wij het fijn om trekkershutten te nemen of af te wisselen.
Succes met voorbereiden en heel veel plezier.

Groetjes Corry
Leuk! Mijn TM3 kreeg ik afgelopen juni :D

De eerste trip die ik ermee maakte was een ritje naar mijn ouders voor een bak koffie in Emmen in een dag of 5. Ik was positief verrast, Nederland is leuker dan ik dacht :)

Wat voor banden heb jeneronder? Ik 55mm almotion en hij gaat als een malle over de kloterigste prutspaadjes. Zelfs heel rul fijn zand kwam ik uiteindelijk doorheen toen ik doorhad hoe het moest :lol: 8)

Dus prik een plekje aan de andere kant van het land en fiets er naartoe (en terug) :twisted:
Brecht schreef:
do 24 sep, 2020 13:13
Hallo iedereen

In oktober wordt mijn Santos Travelmaster 3+ geleverd. Natuurlijk wil ik deze direct uittesten! Hebben jullie tips waar ik in deze periode het best naartoe kan fietsen/overnachten?

Groetjes
Brecht
Hallo Btecht, stap op de fiets en plan vanaf het 1ste knooppunten bord, daarvan tref je er in dit land een aan op bijna elke straathoek.
@ peter: ik zag de reis al! Lijkt mij fan-tas-tisch! :D
jwkeij schreef:
do 24 sep, 2020 20:46
@ peter: ik zag de reis al! Lijkt mij fan-tas-tisch! :D
Voor een kort verslag zie hier.

Peter
Bedankt voor alle reacties!

Door de coronamaatregelen ligt het inderdaad wat moeilijker om naar het buitenland te trekken (ik ben van België).
Na wat opzoekwerk heb ik een uitdaging gevonden: https://www.be.longtermchallenge.bike/app
Polariteit schreef:
do 24 sep, 2020 18:22
Leuk! Mijn TM3 kreeg ik afgelopen juni :D

De eerste trip die ik ermee maakte was een ritje naar mijn ouders voor een bak koffie in Emmen in een dag of 5. Ik was positief verrast, Nederland is leuker dan ik dacht :)

Wat voor banden heb jeneronder? Ik 55mm almotion en hij gaat als een malle over de kloterigste prutspaadjes. Zelfs heel rul fijn zand kwam ik uiteindelijk doorheen toen ik doorhad hoe het moest :lol: 8)

Dus prik een plekje aan de andere kant van het land en fiets er naartoe (en terug) :twisted:
Ik heb de Schwalbe Almotion 50mm gekozen. De 55mm leken mij iets te breed aangezien ik ook van plan ben volgend jaar wat in de bergen (niet offroad) rond te trekken. Een testrit mee gedaan op gravelpaden en dit reed ook heel vlot en comfortabel...
De 55 is ook prima geschikt waar je hem voor wilt gebruiken - geeft iets meer comfort en qua rolweerstand merk je het verschil echt niet.
Brecht schreef:
do 24 sep, 2020 13:13
Hallo iedereen

In oktober wordt mijn Santos Travelmaster 3+ geleverd. Natuurlijk wil ik deze direct uittesten! Hebben jullie tips waar ik in deze periode het best naartoe kan fietsen/overnachten?

Groetjes
Brecht
Welke wielmaat/banden heb je er onder?

28": overal waar verhard wegdek en een beetje gravel ligt.
27,5": Idem, plus de rest ;)

Met zo'n fiets zou ik in NL zelf als eerste naar de Veluwe gaan, en daarbij stukken Achterhoek meepakken. Mooie omgeving, veel schakelen en heel gevarieerd wegdek met vaak zand/gravelwegen. Lekker inrijden dus :)

In België (waar TS vandaan komt) lonken de Ardennen en de Hoge Venen uiteraard, om dezelfde redenen.
Inge1 schreef:
di 06 okt, 2020 10:53
De 55 is ook prima geschikt waar je hem voor wilt gebruiken - geeft iets meer comfort en qua rolweerstand merk je het verschil echt niet.
Of 70.

(-:
Kan ook maar dat wilde ik nu weer niet zeggen 😉
Hallo,

Ik heb een railpass (10 x enkele reis) voor alle treinen in België, geldig tot 24 oktober, misschien kan ik je er nog blij mee maken,
ik ben in september 2x met de trein in België ermee gegaan, van Hasselt naar Arlon en van Turnhout naar Arlon,
fiets is gratis meenemen tot eind jaar, je moet wel een officieel kaartje 'kopen', maar dat is dan dus 0 euro,
op de railpass, vul je met pen, datum, beginplaats en eindplaats in. Ik heb hem maar 3x gebruikt van de 10 x.

ik kan hem evt. opsturen, dan pb

veel plezier met de Santos!