Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Prettig kamperen in België. - Pagina 10 - Forum Wereldfietser

Prettig kamperen in België.

398 berichten
In de oude doos gevonden:

In juni 2005 een nacht doorgebracht op Verblijfpark Tulderheyde, Tulderheide 25, 2382 Ravels. Groot, maar met aparte trekkersveldje.

Mei 2001: Bergerven, Neeroeteren en Kikmolen, Opgrimbie. Ook allebei groot maar vriendelijk. Bij een van de twee (ik geloof Kikmolen) een fiets te leen gekregen om boodschappen te doen (we waren te voet).

In de Ardennen:

Oktober 2009: Camping La Gileppe, Jalhay. Kleinschalig, niks mis mee.

Mei 2003: Camping Hohenbusch Grüfflingen/Schirm. Druk maar ruim voorzien van trekkersplaatsen. Prima sanitair. Veel kampeerfietsers.

Mei 2001: Camping Les 7 Meuses, Rivière-Profondeville. Nederlandse eigenaars, waren toen voor het tweede jaar bezig. Bestaat volgens mij niet meer. Was in iedergeval serieus naar boven vanaf de maas.

Mei 2001: La Vallée Merveilleuse in Vodelée. Geen aanrader. We werden verstopt tussen de stacaravans. Sanitair niet al te best.

Prijzen weet ik niet meer, staat van het sanitair eigenlijk ook nauwelijks. Het lijkt me verstandig om deze campings pas op te nemen als iemand een bevestiging van de huidige staat kan geven.
Polling schreef:Maar als ik bij een rode driehoek niet kan zien of het een afrader is (maar voor noodgevallen dus wel een optie) of een gesloten camping, dan vind ik dat onhandig...
Even erop klikken met je muis en je weet het; zo onhandig is dat nu ook weer niet :wink:
Leon schreef:
ruudvp schreef:Vanavond heb ik alle gegevens die ik afgelopen week ontvangen heb verwerkt op de kaart. Kijk even of ik niets vergeten ben.
Er staan nu 3 rode driehoeken op de kaart. Dit zijn adressen die of niet meer bestaan, of afgeraden worden.
Inmiddels is het een mooie lijst campings. Dank voor ieders inbreng.
Groet,
Ruud
Ik heb nog een verzoek voor een rood driehoekje: Camping de Dousberg, hier.
Dit is niet omdat dat een slechte camping zou zijn, maar hij bestaat niet meer maar staat wel nog steeds op talloze websites en kaarten. Nog steeds staan er regelmatig mensen in die omgeving te zoeken naar de camping. Bijkomend probleempje is dat de dichtstbijzijnde andere camping best een eind is, en je moet door de stad.
Groet,
Leon
Ha die León,
Camping Jocomo in Lanaken is ook een mogelijkheid. Hoef je niet door de stad.
Camping de Dousberg was echt populair met veldjes tussen het groen. Was voor mij jarenlang een uitvalsbasis voor een fietstocht door de Ardennen.
Nog altijd echt een gemis voor Maastricht!
Als ik de satelliet-foto op Google bekijk, dan zou er zo weer een camping kunnen worden ingericht. Ik ben vrijdag op een bijeenkomst waar ook burgemeester Hoes aanwezig is. Ik ga het hem toch eens voorleggen.
Polling schreef:
ruudvp schreef: Er staan nu 3 rode driehoeken op de kaart. Dit zijn adressen die of niet meer bestaan, of afgeraden worden.
Inmiddels is het een mooie lijst campings. Dank voor ieders inbreng.

Groet,
Ruud
Ik weet dat het heel veel werk is (geweest) en ben daarom wat terughoudend met kritiek...

Maar als ik bij een rode driehoek niet kan zien of het een afrader is (maar voor noodgevallen dus wel een optie) of een gesloten camping, dan vind ik dat onhandig...
Kritiek is juist gewenst, want ik maak het niet voor mijzelf. Kritiek zie ik als mogelijkheid om eea te verbeteren.
Dus geef gerust aan wat je probleem is met de rode driehoekjes. Zoals al aangegeven, wanneer je er op klikt staat er aangegeven waarom de camping afgeraden wordt. Misschien dat ik in de toekomst met meer verschillende iconen kan werken, maar dat zijn plannen voor later.

Groet,
bert sitters schreef:Als ik de satelliet-foto op Google bekijk, dan zou er zo weer een camping kunnen worden ingericht. Ik ben vrijdag op een bijeenkomst waar ook burgemeester Hoes aanwezig is. Ik ga het hem toch eens voorleggen.
De camping moest dan ook niet weg omdat er geen plaats zou zijn, maar omdat het niet paste bij de nieuwe bestemming van het omliggende gebied als golfbaan.
Als nieuwe lokatie was een gebied achter het industrieterrein Beatrixhaven aangewezen, maar dat werd afgekeurd omdat het het landschap zou ontsieren. Gelukkig voor de kampeerders overigens, want te zuiden ervan was industrie, ten noorden een woonwijk, ten oosten een gebied dat duur heet te zijn maar niet werkt vanwege het lawaai van twee snelwegen en twee spoorlijnen en ten westen ervan wordt inmiddels alles verwijderd vanwege het wassende water van de Maas.
Leon
Leon schreef:
bert sitters schreef:Als ik de satelliet-foto op Google bekijk, dan zou er zo weer een camping kunnen worden ingericht. Ik ben vrijdag op een bijeenkomst waar ook burgemeester Hoes aanwezig is. Ik ga het hem toch eens voorleggen.
De camping moest dan ook niet weg omdat er geen plaats zou zijn, maar omdat het niet paste bij de nieuwe bestemming van het omliggende gebied als golfbaan.
Als nieuwe lokatie was een gebied achter het industrieterrein Beatrixhaven aangewezen, maar dat werd afgekeurd omdat het het landschap zou ontsieren. Gelukkig voor de kampeerders overigens, want te zuiden ervan was industrie, ten noorden een woonwijk, ten oosten een gebied dat duur heet te zijn maar niet werkt vanwege het lawaai van twee snelwegen en twee spoorlijnen en ten westen ervan wordt inmiddels alles verwijderd vanwege het wassende water van de Maas.
Leon
Ik had toen van de mensen van de camping begrepen dat ze weg moesten, omdat een projectontwikkelaar plannen had voor een complex met luxe bungalows op het terrein van de camping. Als ik op de satelliet-foto op Google kijk, is er dus niets van de grond gekomen. Dan lijkt mij de mest pragmatische weg dat Maastricht op zoek gaat naar een exploitant die de camping weer wil herinrichten. Lijkt mij een waardevolle aanvulling voor het toerisme in Maastricht.
Nog een van mijn favoriete kampeerplaatsen: http://www.provant.be/vrije_tijd/domeinen/de_nekker/.
Hoewel op de website geen informatie wordt gegeven kampeer je hier in een hoekje op een recreatieterrein. 's Avonds gaan de hekken dicht voor het bezoek en wordt het heerlijk rustig. Je kunt zelf nog wel het terrein, tegen Mechelen aan gelegen, op en af.
Kosten: € 11 per tent per nacht.
bert sitters schreef:Ik had toen van de mensen van de camping begrepen dat ze weg moesten, omdat een projectontwikkelaar plannen had voor een complex met luxe bungalows op het terrein van de camping.
Jouw verklaring sluit de mijne niet uit. Als de ene ondernemer die een plan heeft een andere ondernemer met een goed lopend bedrijf zijn grond kan afnemen kan dat toch alleen als de nieuwe bestemming van de omgeving er niet bij past?
Leon
Michael W schreef:
Polling schreef:Maar als ik bij een rode driehoek niet kan zien of het een afrader is (maar voor noodgevallen dus wel een optie) of een gesloten camping, dan vind ik dat onhandig...
Even erop klikken met je muis en je weet het; zo onhandig is dat nu ook weer niet :wink:
Sorry, dan had ik het verkeerd begrepen! ;-)
Ik heb geinformeerd bij camping Colline de Rabais bij Virton.
Nadere info van de eigenaar:
"Wij rekenen voor een klein tentje € 5 per nacht per persoon en de fietser mag zelf een plekje zoeken."
De eigenaar maakt melding over het plaatsen van slaaphutten op korte termijn.
De camping is het gehele jaar geopend.
Mooi, weer een camping die het hele jaar open is.
Wim
Rutger schreef:Ik heb geinformeerd bij camping Colline de Rabais bij Virton.
Nadere info van de eigenaar:
"Wij rekenen voor een klein tentje € 5 per nacht per persoon en de fietser mag zelf een plekje zoeken."
De eigenaar maakt melding over het plaatsen van slaaphutten op korte termijn.
De camping is het gehele jaar geopend.
Wel mooi een camping die het hele jaar open is, alleen is er in de omgeving mooie gebieden waar je kunt fietsen? En is er een tijd wanneer je 's nachts niet meer op de camping kan komen?
En_bloc schreef:
Rutger schreef:Ik heb geinformeerd bij camping Colline de Rabais bij Virton.
Nadere info van de eigenaar:
"Wij rekenen voor een klein tentje € 5 per nacht per persoon en de fietser mag zelf een plekje zoeken."
De eigenaar maakt melding over het plaatsen van slaaphutten op korte termijn.
De camping is het gehele jaar geopend.
Wel mooi een camping die het hele jaar open is, alleen is er in de omgeving mooie gebieden waar je kunt fietsen? En is er een tijd wanneer je 's nachts niet meer op de camping kan komen?
Waar is het niet mooi fietsen in de Ardennen? Vaak gaat het autohek van de camping 's avonds op slot, maar is er een klein hekje waar je met de fiets door kan.
Het vergt te veel werk om ook nog te vermelden op welke camping je 's nachts aan kunt komen.
bert sitters schreef:
En_bloc schreef:
Rutger schreef:Ik heb geinformeerd bij camping Colline de Rabais bij Virton.
Nadere info van de eigenaar:
"Wij rekenen voor een klein tentje € 5 per nacht per persoon en de fietser mag zelf een plekje zoeken."
De eigenaar maakt melding over het plaatsen van slaaphutten op korte termijn.
De camping is het gehele jaar geopend.
Wel mooi een camping die het hele jaar open is, alleen is er in de omgeving mooie gebieden waar je kunt fietsen? En is er een tijd wanneer je 's nachts niet meer op de camping kan komen?
Waar is het niet mooi fietsen in de Ardennen? Vaak gaat het autohek van de camping 's avonds op slot, maar is er een klein hekje waar je met de fiets door kan.
Het vergt te veel werk om ook nog te vermelden op welke camping je 's nachts aan kunt komen.
Het is heel mooi fietsen in de omgeving Virton en in de rest van Belgie.
Nergens problemen gehad met 's avonds laat inchecken. Soms is de receptie dan gesloten, maar dan betaal ik de volgende morgen. Probleem zou kunnen zijn als je een code nodig hebt voor toegang tot het toiletgebouw of douchemunten nodig hebt. Ik kan me niet herinneren of me dat eens overkomen is in Belgie.
En_bloc schreef:
Rutger schreef:Ik heb geinformeerd bij camping Colline de Rabais bij Virton.
Nadere info van de eigenaar:
"Wij rekenen voor een klein tentje € 5 per nacht per persoon en de fietser mag zelf een plekje zoeken."
De eigenaar maakt melding over het plaatsen van slaaphutten op korte termijn.
De camping is het gehele jaar geopend.
Wel mooi een camping die het hele jaar open is, alleen is er in de omgeving mooie gebieden waar je kunt fietsen? En is er een tijd wanneer je 's nachts niet meer op de camping kan komen?
Laat ik nu ook bij hen een vraag hebben gesteld over de prijs voor fietsers en wandelaars.

In onderstaande gevallen (wandelaars/fietsers etc) rekenen wij € 5 p.p. p.n.. alles inbegrepen. De gasten mogen zelf een plekje zoeken.

Hartelijke groet en hopelijk tot ziens op Colline de Rabais,
COLLINE DE RABAIS


Dus inclusief elektra. Moet toch opvallen plots die vragen over de prijs voor fietsers.

Groet,

Arno
ruudvp schreef:Camping Hacienda is in andere handen overgegaan.

Vanaf juni 2010 hebben we deze camping overgenomen, die voorheen een begrip was voor de Voerstreek en Zuid-Limburg onder de naam “Camping Haciënda”. Vanaf toen zijn we hard aan de slag gegaan met renoveren en opruimen. In 2012 is het volledige sanitair vernieuwd en zijn we zelf in ieder geval zeer trots op het resultaat.
Afbeelding
Bron:Camping natuurlijk Limburg
Prijs 15,- hoogseizoen en 10,- laagseizoen voor fiets, tent en 2 personen.


groet,

Hier heb ik van gisteren op vandaag gekampeerd. In Remersdaal, camping Natuurlijk Limburg. Het sanitair is zeer verzorgd (is ook nieuw). Je geraakt er binnen met een elektronische kaart die je moet scannen. Ook het douchen gebeurt aan de hand van deze kaart en zo wordt het verbruik bijgehouden. Met douchen en regelmatig het toilet gebruiken kwam ik op 60 eurocent, dat is weinig ... Het verblijf als fietser met tentje kostte € 10. Ik mocht zelf een plaats kiezen, er was toch al niet veel volk. (sta)caravans staan wel verspreid over de hele camping en daartussen mag je je dus zetten. Er is wel een klein open veldje dichtbij het sanitair maar die was bezet door kampeerauto's.
Da camping is het hele jaar geopend. Als fietser geraak je 24 u op 24 binnen. Het onthaal is vriendelijk. Ik had honger maar de brasserie (warm eten) is alleen open in het weekend. Ze stelde voor om uitzonderlijk een pizza in de oven te steken. Ik neem aan dat dit in de zomer wel de hele week geopend is, dat heb ik niet bevraagd ...

je ziet wel duidelijk dat men nog bezig is de camping op te ruimen. Maar daar stoorde ik me niet aan.
Ik vertrok vanochtend als een tevreden man.
Laat ik nu ook bij hen een vraag hebben gesteld over de prijs voor fietsers en wandelaars.

In onderstaande gevallen (wandelaars/fietsers etc) rekenen wij € 5 p.p. p.n.. alles inbegrepen. De gasten mogen zelf een plekje zoeken.

Hartelijke groet en hopelijk tot ziens op Colline de Rabais,
COLLINE DE RABAIS


Dus inclusief elektra. Moet toch opvallen plots die vragen over de prijs voor fietsers.

Groet,

Arno[/quote]

Ook vanuit de campings komen nu initiatieven. Op 9 november komen een aantal campingeigenaren in de Ardennen bij elkaar om een plan te maken hoe zij zich gezamenlijk als fietsvriendelijke campings kunnen presenteren.
@Laagvlieger , Ik heb je positieve reactie in het kaartje gezet.
laagvlieger schreef:
ruudvp schreef:Camping Hacienda is in andere handen overgegaan.

Vanaf juni 2010 hebben we deze camping overgenomen, die voorheen een begrip was voor de Voerstreek en Zuid-Limburg onder de naam “Camping Haciënda”. Vanaf toen zijn we hard aan de slag gegaan met renoveren en opruimen. In 2012 is het volledige sanitair vernieuwd en zijn we zelf in ieder geval zeer trots op het resultaat.

Bron:Camping natuurlijk Limburg
Prijs 15,- hoogseizoen en 10,- laagseizoen voor fiets, tent en 2 personen.

groet,
Hier heb ik van gisteren op vandaag gekampeerd. In Remersdaal, camping Natuurlijk Limburg. Het sanitair is zeer verzorgd (is ook nieuw). Je geraakt er binnen met een elektronische kaart die je moet scannen. Ook het douchen gebeurt aan de hand van deze kaart en zo wordt het verbruik bijgehouden. Met douchen en regelmatig het toilet gebruiken kwam ik op 60 eurocent, dat is weinig ... Het verblijf als fietser met tentje kostte € 10. Ik mocht zelf een plaats kiezen, er was toch al niet veel volk. (sta)caravans staan wel verspreid over de hele camping en daartussen mag je je dus zetten. Er is wel een klein open veldje dichtbij het sanitair maar die was bezet door kampeerauto's.
Da camping is het hele jaar geopend. Als fietser geraak je 24 u op 24 binnen. Het onthaal is vriendelijk. Ik had honger maar de brasserie (warm eten) is alleen open in het weekend. Ze stelde voor om uitzonderlijk een pizza in de oven te steken. Ik neem aan dat dit in de zomer wel de hele week geopend is, dat heb ik niet bevraagd ...

je ziet wel duidelijk dat men nog bezig is de camping op te ruimen. Maar daar stoorde ik me niet aan.
Ik vertrok vanochtend als een tevreden man.
Gegevens zijn bijgewerkt.
Alle campings staan nu met de plaatsnaam in de titel

ToDo:
Meerdere iconen (meer kleuren) om onderscheid te maken tussen aanbevolen en goed voor een nachtje campings
De lijst in alfabetische volgorde zetten.
Kaart (A3) maken
Er is een mijlpaal bereikt: er zijn nu meer dan 100 kampeermogelijkheden in beeld. Een divers aanbod: campings, domeinen waar je vanaf 16:00 uur je tentje mag prikken, B&B's waar je in de tuin mag staan en paalkampeerplaatsen. Niet alle vermelde terrein zijn onderzocht (welke dat zijn staat aangegeven), dus als je ervaring hebt op een bepaald terrein, meld het dan.
Er zijn ook nog witte vlekken: de streek onder Brugge, de streek onder Charleroi (overigens mooi fietsen daar met o.a. de RAVeL van Mariembourg naar de Maas) en het gebied tussen Rochfort en de Semois.
Wie heeft daar op een camping gestaan?
Ik heb alle campings van Openstreetmap gedownload en op een kaartje gezet tezamen met die uit Ruud's database: http://home.wanadoo.nl/ligfietser/campi ... s_osm.html

De campings van OSM liggen deels ook buiten België omdat ik ze uit 'een rechthoek' heb gesneden. Mogelijk zitten er nog nuttige aanvullingen tussen.