Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietstocht van de Dordogne naar Slovenië - Forum Wereldfietser

Fietstocht van de Dordogne naar Slovenië

Ik heb een fietstocht gemaakt van de Dordogne naar Slovenië.

De route liep via de Cantal, Vercors, Franse Alpen, Italiaanse alpen, Lago di Como, Dolomieten naar Slovenie. Uiteindelijk ben ik in Villach-Oostenrijk weer op de fietsbus gestapt. Totaal was het traject 2300 km met ruim 27.000 hoogtemeters.

Afbeelding
Afdaling van de Col de Menee - Vercors - Frankrijk

Slovenië vond ik erg fraai, met de name de Vrsic is een adembenemende (zowel letterlijk als figuurlijke) pas. 1000 meter hoogteverschil in 9 km kom je niet vaak tegen.

Voor een fotoreportage zie mijn website

http://www.luddo.nl


groet

Luddo

Wow mooie tocht! Zeker erg pittig maar een hele reeks prachtige gebieden aan elkaar gekoppeld. Beetje weinig zon alleen ;)

Hoe lang over gedaan?


Droom droom...

Ik heb er ruim 3 weken over gefietst, dus het was een vrij strakke planning. In het begin was er nogal veel zon met temperaturen van 37+.

Dan wil je wel net als de anderen siësta houden. Op een gegeven moment sloeg het weer om, maar gelukkig niet al te veel regen gehad. Totaal circa 2,5 dag in de regen gefietst omdat ik redelijk ten zuiden van de alpen bleef.

Andere mensen die ik in Slovenië tegen was gekomen hadden twee weken aan een stuk regen gehad.

Wat me opviel was dat ik relatief weinig fieters met bepakking tegen kwam.
Wel natuurlijk veel racefietsers in Italië en veel dagjesmensen in Slovenië.

groet

Luddo

Mooie foto's Luddo!
En ik deel je mening over Slovenië: prachtig fietsland. Wij waren er in augustus ook, en hebben een aantal vrijwel de zelfde foto's als jij. Opvallend verschil is de lucht: bij jou zie ik mooie strakblauwe luchten, die van ons zijn grijs en bewolkt... NOg net geen twee weken onafgebroken regen, maar wel veel.
De Vrsic zijn we slechts een klein stukje opgefietst (tot de camping bij de tweede haarspeldbocht). Voor onze net 9-jarige zoon was de volledige klim wat teveel van het goede. Voor mij - met fietskar met kleuter van 23 kilo - trouwens ook...

Wij hebben ook bijna geen vakantiefietsers gezien.

Sandra

luddo schreef:Ik heb er ruim 3 weken over gefietst, dus het was een vrij strakke planning.
100 km/dag in de Alpen, en dat met bepakking?

Ik ga nog maar ff oefenen geloof ik :oops:;)

Grappig, zowaar niemand heeft andere trekkers gezien in Slovenië maar toch zijn er precies wel een aantal mensen naar daar getrokken...
mijn vriendin en ik hebben trouwens ook in Slovenië gefietst deze zomer en ook wij hebben zeer weinig anderen gezien. :lol:
En idd. Slovenië is een prachtig (fiets)land. Wij zijn van Budapest naar Venetië gegaan en dus was het grootste deel van de reis Slovenië. In tegenstelling tot baartmns hebben wij prachtig weer gehad maar we zijn wel begin juli vertrokken in Budapest... 8)

Slovenie is inderdaad prachtig.
Wij zijn hier vorig jaar geweest, mede omdat het weer er vrij warm en stabiel zou zijn. Wij hebben toen ook 2 weken 35+ gehad, maar ook toen sloeg het weer om naar koel, regen en onweer.
Wij kwamen op bepaalde stukken veel duitsers tegen.
Prachtig land, zwaar om te fietsen, maar Vrsic pas was inderdaad heel erg mooi.