Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen naar Italie - Forum Wereldfietser

fietsen naar Italie

Hallo
Ik wil over twee jaar (na mijn school) met een vriend naar Rome fietsen, heeft er iemand tips over: overnachten, routes, dingen die je juist wel of juist niet moet doen of meenemen. training enz.
Alle tips zijn welkom


Alvast heel erg bedankt
Koen

Er zijn gidsjes van Paul Benjaminse ONBEGRENSD FIETSEN NAAR ROME. Daar staat veel informatie in. Zie www.cyclingeurope.nl

Als je geen problemen hebt met wat kaartlezen onderweg... ik heb twee jaar terug een fietsreis gemaakt die ruim de eerste helft van je route zou kunnen beslaan: van Enschede tot in Oostenrijk.

Globale route
- Sauerland (trainen van de kuiten)
- Vogelsberg (onverwacht mooi!)
- Spessart (zie commentaar Vogelsberg)
- Main (voor de afwisseling eens in de 'file' vlak langs een rivier fietsen heeft ook wel eens wat)
- Gaubahn-radweg (fietspad over oude spoorlijn tussen Ochsenfurt en Creglingen (aan de Tauber)
- Tauber (prachtig rivierdal met climax in het stadje Rothenburg)
- gedeeltelijk via de Altmühl richting Augsburg (dit was een wat saai stuk, alternatieven?)
- door Beiers heuvelland richting Bad Tölz

Er zijn natuurlijk diverse manieren om de Alpen "over te steken". Eentje met geen al te idiote hoogteverschillen:
volg vanaf Bad Tölz de Isar naar het zuiden richting Sylvensteinsee. Dit is een prachtig nieuw fietspad (parallel aan de B13) dat met name in het zuiden langs de bergwanden en door een tunnel is aangelegd als ware het de Brenner-Autobahn. Grens oversteken en langs de Achensee zuidwaarts. Vanaf hier op de Brennerpas aankoersen (je kunt langs Innsbruck reizen, maar "afsnijden" van de bocht vanaf Hall in Tirol is ook een mooie route).

Vanaf hier laat ik het dan maar aan anderen over, hoop dat je er wat aan hebt. :)

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik weet zeker dat ik er wat aan heb.


:D bedankt :D !!!!

Koen
Tip:
Gebruik bijvoorkeur geen Italiaanse kaarten, klinkt misschien gek maar ze bevatten veel fouten is mijn ervaring. De Duitse "Generalkarten" bijv. zijn volgens mij veel beter.
groeten
Harry Wagenaar
Koen van Seyen schreef:Hallo
Ik wil over twee jaar (na mijn school) met een vriend naar Rome fietsen, heeft er iemand tips over: overnachten, routes, dingen die je juist wel of juist niet moet doen of meenemen. training enz.
Alle tips zijn welkom


Alvast heel erg bedankt
Koen

Ik ben in 2000 via de route van Paul Benjaminse naar Rome gereden. Een verslag van deze tocht kun je vinden op mijn website http://www.dvdwal.nl
Hoi, ik vertrek volgende week en je kunt me volgen op http:///www.wereldfietser.net Mocht je interesse hebben.

Groeten Sjoerd.