Additionally, paste this code immediately after the opening tag: leuke tips gevraagd voor fietsvakantie bestemming - Forum Wereldfietser

leuke tips gevraagd voor fietsvakantie bestemming

mijn vriend en ik gaan elke zomer een week of 2 wielrennen .rugzak mee , fietsen maar,elke avond ander hotel en de volgende dag weer verder.we wonen in brabant en hebben al div rondjes nederland/belgie/duitsland gedaan in verschillende versie.
nu willen we eigenlijk een keer iets anders....dus we zijn opzoek naar leuke tips om naar toe te fietsen (of event.met de trein naar toe te gaan) eisen;goede wegen om te fietsen en niet teduur land want elke avond een hotel hakt er ook in.
dus wie heeft leuke tips...??

DE NAAM CARMEN PAST BIJ SPANJE, een heerlijk fietsland, ruimte, heerlijke cols, temperamentvolle mensen, natuur zonder hekken, steeneiken, niet duur. Overnachten in hostales, pensions of fondas kan voor een prikkie.
Je kunt goedkoop vliegen met BASIQ AIR naar Barcelona, Alicante, Madrid, Malaga, Sevilla. Terug kun je vanaf een ander vliegveld dan je bent . aangekomen. Zie www.basiqair.com
Zie mijn gids FIETSEN IN SPANJE www.fietswegen.nl

wel leuk naar spanje maar dan heb je al het gedoe van je fiets meenemen in het vliegtuig enz en dat lijkt me helemaal niks.!!

Kijk eens naar de bestemmingen van de fietsbussen, bv cycletours. Vele mogelijkheden. In de Ardeche en zo is het ook erg leuk fietsen.
Of de boot naar Hull of Rosyth (Edinburgh) en je zit zo in schotland en het lake district in engeland.

Zeebrugge-Rosyth:
http://www.superfast.com

Het gedoe met een fiets in een vliegtuig valt reuze mee. Je moet het gewoon meegemaakt hebben.

bert sitters schreef:Het gedoe met een fiets in een vliegtuig valt reuze mee. Je moet het gewoon meegemaakt hebben.
Effe duidelijk maken dat je niet naast je fiets moeten zitten in het vliegtuig Bert. :roll: :lol:

Lijkt mij iets voor Ivana.

bert sitters schreef:Lijkt mij iets voor Ivana.
:lol:

Inderdaad fiets in het vliegtuig gaat volgens mij vrij eenvoudig. Bij easyjet betaal je niets extra's voor de fiets, bij Virgin en Basiqair wel.
Trouwens een tip voor een fietsvakantie Carmen, Duitsland of Zwitserland. Afwisselend landschap en je kunt voordelig (goedkoper terugkeren kan volgens mij niet, uitgezonderd liften dan) weer naar nederland terugkeren met het schones wochende ticket waar je in duitsland van gebruik van kan maken. Voor verdere info hierover kijk op www.bahn.de.

Groet,

en succes met het plannen van je fietsreis,

Teun

een hele goeie tip teun, maar wel lang reizen!!

Henk_B schreef:In de Ardeche en zo is het ook erg leuk fietsen.
Zolang je maar uit de buurt van de Ardeche-rivier blijft, want die omgevind is volledig door het toerisme verpest, vooral de reclameborden die de Fransen nodig blijken te hebben om toeristen te "helpen".
Er zijn veel mooiere streken in zuid Frankrijk.
Leon

8) We hebben een aantal fietsreizen op de Griekse eilanden gedaan.
Ideale temperatuur, goeie wegen, lekker eten en vriendelijke mensen. Wat wil je nog meer.

Je kan onze reisverslagen lezen op www.bike-xp.com

Veel plezier,
Piet