Additionally, paste this code immediately after the opening tag: zilverroute van Noord naar Zuid. - Forum Wereldfietser

zilverroute van Noord naar Zuid.

HOI,
In september willen wij de zilverroute gaan rijden. Het zal onze eerste fietsvakantie worden, dus zijn we behoorlijk aan het wikken en wegen. Een twijfelpunt is of we de route nou van noord naar zuid moet rijden of zoals
alle beschrijvingen aangegeven van zuid naar noord (de officiele route).
Zijn er mensen die ervaring hebben in het rijden van de zilverroute van noord naar zuid? Of zijn er mensen die ons sowieso ons hierin kunnen adviseren? Daarnaast is het ons nog niet duidelijk hoe we in of van Santiago de compotella komen. Zijn er mensen die hier iets over kunnen zeggen?
veel dank bij voorbaat, en tot mails

Annelies en Hans
tio bueno schreef:Daarnaast is het ons nog niet duidelijk hoe we in of van Santiago de compotella komen. Zijn er mensen die hier iets over kunnen zeggen?
Voordat we hier uitgebreid over gaan communiceren, zoek eerst even het Forum af, http://www.wereldfietser.nl/phpbb/search.php en type als trefwoord "Santiago".

Ik ben de route vanaf NL gefietst, en ik kwam voornamelijk vanaf de Pyreneeën sommige mensen meerdere dagen een keer tegen. Als je dat leuk vind, moet je met de Zilverroute meefietsen.

Vind je het niet erg om de route omgekeerd uit te zoeken, want dat kan wel eens lastig zijn, moet je dat doen icm een kaart en de terugrekenen met de kilometerteller, als er ergens afgeslagen moet worden.

Maar even terzijde, waarom zou je als eerste fietsvakantie meteen voor de "onzekerheid" kiezen van de omgekeerde route die niet beschreven is? Wat je ook kan doen is de route van Clemens Sweerman doen, vanaf Santiago de Composthoop naar de Pyreneeën fietsen via de "Asturië/berg"-variant en dan terug via de "graanwoenstijn"-variant. Die (en ik dacht ook de omgekeerd route) is wèl volledig beschreven.

Howbizar, volgens mij heb je de vraag niet goed gelezen. Het gaat over de
zilverroute en die gaat van Sevilla naar Santiago de Compostela.
Annelies en Hans, volgens mij kun je hem goed fietsen van noord naar zuid, zeker met een goede kaart erbij. Ik zelf fiets hem vanaf Jerez de la Frontera naar Santiago. De Extremadura lijkt mij bijzonder mooi.
Over het naar en van het vervoer naar Santiago is al veel geschreven. Mischien een optie met het vliegtuig naar Valladolid en dan met de trein naar Santiago?
In ieders geval veel succes met de voorbereiding.
Bon Camino

beste,

Je koopt de juiste michelin kaarten met schaal 1: 400.000 teken de route in maak er een kopie van en ga lekker fietsen. Zet op de route waar de overnachtings plaatsen zijn.

Mario veel plezier

Bedankt voor jullie antwoorden. Inderdaad eens kijken of er over de vliegreis op dit forum al meer beschreven is.

Met vriendelijke groet,
Hans en Annelies

Beste "Goede Oom"

In september kun je de route ook goed andersom doen: van noord naar zuid. Je fietst dan naar het warmere weer toe, maar eind september is het in de regel in Andalusie al weer flink wat afgekoeld ten opzichte van de hete maand augustus.
Als het je eerste buitenlandse fietsreis is en je heb nog niet veel ervaring met dingen te regelen, zou ik contact opnemen met de Fietsvakantiewinkel of zij een combinatie-ticket kunnen regelen: heen naar Santiago de Compostela en terug vanaf Sevilla. Lijkt mij voor jullie het gemakkelijkst.
Zie: www.fietsvakantiewinkel.nl
Hallo Annelies en Hans,

Vorig voorjaar fietsen wij de zilverroute in omgekeerde richting. Prima te doen, maar wel ook goede kaarten meenemen. Extra leuk is dat je af en toe fietsers tegenkomt. Zie http://eurotour2006.reisprofiel.nl/ voor ons verslag.

Opvallend was dat de tegemoetkomers vaak dezelfde afwijking van de beschreven route volgden als wij. Sinds de route beschreven is zijn er prima alternatieven ontstaan door de aanleg van de autosnelweg "Zilverroute". De oude hoofdwegen zijn nu zeer rustig.

Thea en Vadan