Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen via Praag naar Wenen - Forum Wereldfietser

Fietsen via Praag naar Wenen

Ik ben van plan om over 3 weken vanuit Nederland via Praag naar Wenen te fietsen. Nu heb ik gezien dat er een route-boekje is "Fietsen naar Praag" van Wouter Bazen. Heeft iemand deze route al eens gefietst? Hoe was de route? Duidelijk? Gemakkelijk of toch wat pittige heuvels? Bewegwijzering? De wegen? Natuur?
Misschien is er iemand die mij het boekje wilt uitlenen of kan ik het overnemen.

Na Praag wil ik zelf een route verzinnen richting Wenen. Als ik genoeg tijd over heb, fiets ik nog iets verder door in Tsjechie.

Ik vertrek vanaf het vliegveld Wenen weer naar huis. Weet iemand of er een camping in de buurt van het vliegveld is? En of het vliegveld gemakkelijk te bereiken is per fiets?

Alvast bedankt

Je kunt op de website van de FIS, www.fisroutes.nl een samenvatting vinden van diverse ervaringen met de route naar Praag.

Vanaf Praag gaat er een route "Greenways" naar Wenen. Deze volgt meest bewegwijzerde route. Ik heb er nog geen routegidsje van gezien. Wel wat verhalen op internet.
Veel plezier,
Wouter Bazen

Wij hebben een aantal jaren geleden ook in Tsjechie gefietst en hebben toen o.a. de route praag-wenen gefietst.
We hebben toen een deel onze eigen route bepaald en een deel de green-way route bepaald die heel erg slecht bevallen is.
Mijn tip: Koop de fietsatlas van Tsjechie en koop in Tsjechie de fietskaarten van dat land(overal verkrijgbaar en veel goedkoper dan in Nederland).

Het fietsroutenetwerk in Tsjechie is ongeveer net zo compleet als het fietsroute netwerk in Nederland. Zeer mooie en goed uitgezette routes. Zowel lange afstand als kleine rondritjes. Veelal over mooie onverharde paden.


De greenway route is wel bewegwijzerd, maar dit zijn geen greenway bordjes, maar ik dacht een deel van route 34 in Tsjechie en een route in Oostenrijk.

De route in Oostenrijk vanaf de Tjechische grens naar Oostenrijk is niet mooi! Echt een afrader. Veel grote wegen (80 kilometerwegen) en in de stadjes waar je doorheenkomt slecht volgbaar.