Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mont Ventoux - Alpe d'Huez - Forum Wereldfietser

Mont Ventoux - Alpe d'Huez

Hoi,

Volgend jaar ga ik samen met een aantal vrienden vanaf Bédoin, via de Mont Ventoux, naar de Alpe d'Huez.
Wie kan mij helpen aan een goede route beschrijving.

Slovenija Freak

Het zelf uitzoeken is natuurlijk het leukste!!!

Als je niet rechtstreek hoeft kan je ook gebruik maken van de 100 cols tocht. Als je het stuk pakt van de Ventoux naar Alpe d'Huez kom je over de mooiste en prachtigste bergen. website van de 100 cols tocht

Ik zou je route niet plannen, gewoon de kleine weggetjes ter plekke uitkiezen en kijken waar je uitkomt is veel leuker. Deze omgeving leent zich daar ook goed voor. De mont Ventoux met bepakking beklimmen: ik hoop dat jij en je vrienden ervaring met bergen hebben , anders succes! :lol:

Ik ben het met kleintje en giantus eens, gewoon ter plekke bepalen, beetje inlezen thuis, kleine weggetjes uitzoeken, dat is het leukste van fietsvakanties!

Wij hebben de tocht ooit andersom gedaan op weg naar Barcelona, leuk hoor! Vooral de Ventoux is apart!

Enne als je toch in de buurt ben, pak de Galibier gelijk mee!

Succes!

Dank u allen voor uw reacties.
We hebben al eerder in de bergen gefietst. Voor drie weken geleden waren we nog te vinden op de Gross Glocknerstrasse. En in Slovenië natuurlijk. Onder andere de Vrsic en Passo del Predil.
Zelf uitzoeken is natuurlijk ook leuk maar ik heb zoiets van waarom het wiel opnieuw uitvinden als het al bestaat. Dus als er mensen zijn die dit traject al eens gefietst hebben dan zou ik graag gebruik willen maken van hun expertise!
We fietsen trouwens zonder bepakking en één van onze groep heeft zelfs een trike waarmee hij goed de uit de voeten kan in de bergen.

Hoi,

ik ben net terug van het omgekeerde: eerst oa alpe d'huez, (heb de galibier gelijk meegepakt ) en geeindigd met de ventoux.
Ben via Briancon, Barcelonette tot Castelanne gereden en dan de Gorge de Verdon gevolgd tot thv van Manosque, dan recht naar Ventoux. Niet de kortste weg, maar een wel een mooie!

Greetz

Slovenija Freak schreef: ik heb zoiets van waarom het wiel opnieuw uitvinden als het al bestaat. Dus als er mensen zijn die dit traject al eens gefietst hebben dan zou ik graag gebruik willen maken van hun expertise!
Opnieuw het wiel uitvinden? Je gaat er van uit dat routebeschrijvers de wijsheid in pacht hebben? Frankrijk is nou juist zo'n leuk fietsland, en zeker de regio rond de Mont Vetoux, dat het weinig uit maakt hoe je fietst. Laat je verrassen! Daarbij de Michelinkaarten zijn uitstekend, ze verklappen al zo'n een hoop. Lekker fietsen.