Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van Antwerpen (B) naar de Aosta vallei, Valsavarenche (I) - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Van Antwerpen (B) naar de Aosta vallei, Valsavarenche (I)

Hartelijk dank voor de info. maar nu zitten we nog maar in Valsavarenche :wink:, nu moeten we nog terug naar huis. We zouden graag via Frankrijk naar huis rijden en ik heb al is gekeken en de beste mogelijkheid lijkt me om dan via de Petite St Bernard Frankrijk binnen te rijden en dan zo meer naar de vlaktes en rivieren te gaan. Is het misschien een optie om via de groene weg terug te keren?

Of zien jullie een beter alternatief of iets dat we zeker moeten doen als we daar zitten?

Ik heb een route uitgepuzzeld vanuit NL-Zeeland via Antwerpen naar Montreux, via de route naar Rome en Mittelland-Route 5 in CH. Ik heb deze in mapsource staan.

dewannes schreef:Hartelijk dank voor de info. maar nu zitten we nog maar in Valsavarenche :wink:, nu moeten we nog terug naar huis. We zouden graag via Frankrijk naar huis rijden en ik heb al is gekeken en de beste mogelijkheid lijkt me om dan via de Petite St Bernard Frankrijk binnen te rijden en dan zo meer naar de vlaktes en rivieren te gaan. Is het misschien een optie om via de groene weg terug te keren?

Of zien jullie een beter alternatief of iets dat we zeker moeten doen als we daar zitten?
Als je weer terug naar Belgie gaat via de Kl St Bernard, zou ik de route andersom doen. Dan ga je van de mooiere kant (nl smallere weg) de Gr St Bernard op en via de 'snelweg' aan de Zwitserse kant naar het Meer van Geneve.

Maar als je eenmaal daar bent ga je natuurlijk wandelen in het prachtige Natuurpark! En de Col de Nivolet is volgens mij ook heel leuk. Kijk eens op http://www.cycloclimbing.com/alpspass17 ... volet.html, of maak bijvoorbeeld fietstochten naar een of meerdere van de dalen in het noordoosten, zoals naar het dal van de Grnd Combin of de Mt Cervino (Matterhorn). Volop keus![/url]

dewannes schreef:
Hoe moet ik trouwens die stukken onverhard interpreteren? zijn dit gravelwegen of echte boswegen waar je wel eens een mountainbike zou kunnen gebruiken?
Behalve de route door de Jura heb ik van alle andere routes in Zwitserland grote stukken gereden.

Ik heb dit gedaan met mijn vorige fiets met smalle banden. Over het algemeen goed fietsbaar.
Uitzondering was een bospad in de regen. Niet alleen erg glad, maar vooral ook onvoorspelbare plassen. Maar het meer vies, dan niet te doen.
Een ander probleem was een weggespoeld pad. Wat er resteerde was niet fietsabaar. Ook niet met ATB. Maar het was maar een paar honderd meter. En de zwitsers kennende is het nu vermoedelijk al weer verbeterd.

Kortom: het soort fiets hoeft je niet tegen te houden.

Peter

Beetje gedachtenloos aan het zagen, realiseer ik me dat bovenstaand niet helemaal klopt.

1x een kort stuk waar je moest lopen (tenzij ATB), maar dit was in de gids al aangegeven, "Fahrrad bitte schieben".

En 1 x een Stuk waar van werd aangegeven dat het slecht was, maar daar werd keurig een alternatief voor gegeven.


Peter

opdefiets schreef:Ik heb hier het boekje van de Juraroute voor me die je vanaf Basel een heel eind zou kunnen volgen. (tot de hoogte van Orbe waar je kunt doorsteken naar de 5 (Mittellandroute) en dan via de 1 (Rhone-Route) naar Martigny.
Luc
Hallo,

een week of twee voor het vertrek de kaart nog eens bekeken en ik vroeg me nog iets af. Ik was de route ook eens aan het bekijken met routeplanner.eu. die stelt voor om de route Onbegrensd fietsen naar Venetië I te nemen, dan over te schakelen op de II tot Leuk (dus via Kandersteg) en dan over te schakelen op de Rhone Route (1) tot Martigny.

Wat zijn de voordelen/ nadelen van de route Die Luc voorstelt en van diegene die wordt voorgesteld door routeplanner? Ik ben niet vertrouwd met fietsen in Zwitserland. De laatste route lijkt me meer recht op recht te lopen, maar de kortste weg is niet altijd de gemakkelijkste he.

Alvast bedankt.

Groetjes,

wannes

Oei, Is iedereen al met vakantie? Moest het och nog mogelijk zijn om een antwoordje te posten ... :wink:

Bedankt!