Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kamperen Tsjechië -Slowakije - Forum Wereldfietser

Kamperen Tsjechië -Slowakije

Hallo,
heeft iemand ervaring met wildkamperen in Tsjechië en Slowakije? Zijn er veel campings en wat is de kostprijs?
Groetjes en bedankt!

Hoi Isolde,

Met wildkamperen heb ik geen ervaring. Ik heb wel een paar keer op een camping gestaan in Tsjechië (Reuzengebergte en bij het Lipnomeer). Mijn ervaring is dat er twee soorten campings zijn: enerzijds heb je de luxere "autocamps" waar vooral Duitsers, Denen en Nederlanders komen. Bij deze campings ligt de prijs redelijk hetzelfde als in West-Europa, en zijn de voorzieningen ook goed. Daarnaast heb je campings waar vooral Tsjechen staan, deze zijn een stuk goedkoper maar de voorzieningen zijn ook een stuk minder (meestal).

Groeten, Erwin

Wat Erwin zegt klopt idd.
Je kan zeker beter wild kamperen dan op een van de 'minder' campings staan.
Mijn ervaring in Slowakije is dat ze vooral gebruikt worden door groepen jongeren om luidruchtig te feesten!

De 'autokampings' zijn trouwens geweldig!

Succes!

James

Ik weet niet of je langs kan komen bij het slowaaks verkeersbureau in Amsterdam, die een serie van zes landkaarten 1:150.000 heeft. Daar staan ook auto-campings op.
Prima kaarten, ik heb er vorig jaar drie weken mee door Slowakije gefietst.

Ik betaalde 3,50 (euro's) in zuid Slowakije. Er zijn ruimschoots gelegenheden om wild te kamperen.

Gr Hans
In Tjechie zijn op veel kampeertereinen ook hele kleine huisjes te huur voor nauwelijks meer geld dan je camping plaats .

Wij zijn op onze reis van Roemenië naar Duitsland (twee jaar geleden) ook door Tsjechië en Slowakije gefietst. We hebben iedere keer op de campings gestaan waar voornamelijk Tsjechen komen. Wij vonden de voorzieningen goed...mooie plek voor je tent, schone douche en een bier-tentje met worstjes. Ik weet niet wat de andere schrijvers minder vinden aan deze 'gewone' campings. Voor ons waren de voorzieningen o.k. en bovendien goedkoop ook. Zo'n 10 euro of minder met zijn tweeën.

Het T. verkeersbureau heeft een kaart waarop al deze campings staan.
Voor plaatjes zie mijn log.

Blanche

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tsjechie heeft heel veel campings. Zowel luxe als sobere. Ik geloof dat het land een aantal jaar geleden al 120 campings had. Ook hebben een aantal plaatsen fietscampings. Vaak op een sportveld. De campings zijn vaak niet goed bewaakt.

en de toiletten kunnen vrijwel nooit op slot :lol:

Peter.

anouk schreef: De campings zijn vaak niet goed bewaakt.
De camping in Komárno, Slowakije (a/d Donau) was daarentegen zeer goed bewaakt, leek wel een gevangenis daar. En op de camping overal paranoide senioren die me vooral adviseerden de fiets goed op slot te zettten. :wink:
aandegracht schreef:Ik weet niet of je langs kan komen bij het slowaaks verkeersbureau in Amsterdam, die een serie van zes landkaarten 1:150.000 heeft. Daar staan ook auto-campings op.
Prima kaarten, ik heb er vorig jaar drie weken mee door Slowakije gefietst.
Op http://www.turistickamapa.sk/ vind je topografische kaarten van Slowakije 1:50.000 waarop ook camping staan aangegeven. En op deze kaart fietsroutes en campings in Tsjechië.

In de buurt van Poprad en Liptovsky Mikulas is veel te zien, probeer het daar eens.

Hallo allemaal,
hartelijk dank voor alle info mbt campings en kaarten! We zullen beide soorten campings eens moeten uittesten, altijd fun :D
veel fietsplezier nog,
Isolde