Additionally, paste this code immediately after the opening tag: visa en reisinfo zuid-amerika - Forum Wereldfietser

visa en reisinfo zuid-amerika

Ik wil vanaf deze zomer van colombia naar vuurland fietsen.
Voor zover ik weet zijn er geen visa's nodig voor de landen die ik tegenkom:
-Colombia
-Ecuador
-Peru
-Bolivia
-Chili
-Argentinie

Maar klopt deze informatie. Ik heb gelezen dat mensen van tevoren een terugvlucht of hotel buiten het land moeten boeken als bewijs dat ze niet langer blijven. Is dit verouderde info, of is dit nog steeds het geval in enkele van deze landen?

(Nog andere leuke/nuttige tips zijn natuurlijk ook altijd welkom!)
Voor zover ik weet klopt deze informatie nog steeds (als je een NL paspoort hebt iig). Ik heb nooit gehoord dat je een vlucht nodig hebt en er is ons (2009-2010) ook nooit naar gevraagd.
Het enige dat we ooit betaald hebben was een exit-tax in Bolivia... 20 Bolivianos p.p.

Tip: voordat je Chili binnengaat, al je verse én gedroogde voedsel opeten! Dat mag het land nl. niet in. En er dus rekening mee houden dat je genoeg blikken e.d. bij je hebt om eventueel nog een aantal dagen te overleven aan de Chileense kant.

Groeten en veel plezier,
Ali :D
Ok, bedankt! Dat is fijn om te horen, het scheelt me veel gezeur dat dat niet hoeft...

Ik heb nu toch nog een vraagje: Iemand raadde me aan om een spiritusbrander mee te nemen. Nou lijkt zo'n ding me wel fijn werken, maar hoe goed zou er brandstof verkrijgbaar zijn? Of kan ik toch beter voor een multi-brandstofbrander gaan?
Avianca deed erg moeilijk en dwong mij een ticket te kopen van Bogota naar Quito om het land uit te komen. In principe is het een ticket waarvan het geld volledig terug te vragen is (fully refundable) maar het blijkt toch lastig te zijn om het geld daadwerkelijk terug te krijgen van Avianca. De klantenservice is niet echt optimaal. Ik ben er nu al een uur of 5 mee bezig geweest en volgens de dame achter de bali zou het binnenkort teruggestort moeten zijn op mijn creditcard, maar ik wacht nu al ruim een week...

Het gaat om 323 euro, dus het is een beetje jammer... (maar ik laat me vakantie er niet door verpesten)
Als je bet heeeeeel zeker wilt weten, bel de ambassade. Doe ik altijd;-)
Hotelreserveringen of retourticket inderdaad nog niet nodig gehad.
Meer tips en info op de FietsVakantieWiki.
Roeland schreef:Avianca deed erg moeilijk en dwong mij een ticket te kopen van Bogota naar Quito om het land uit te komen. In principe is het een ticket waarvan het geld volledig terug te vragen is (fully refundable) maar het blijkt toch lastig te zijn om het geld daadwerkelijk terug te krijgen van Avianca. De klantenservice is niet echt optimaal. Ik ben er nu al een uur of 5 mee bezig geweest en volgens de dame achter de bali zou het binnenkort teruggestort moeten zijn op mijn creditcard, maar ik wacht nu al ruim een week...
Het gaat om 323 euro, dus het is een beetje jammer... (maar ik laat me vakantie er niet door verpesten)
Dat is idd erg vervelend. Het is aan de late kant, maar mocht je dit weer overkomen als je ergens heen vliegt en de luchtvaartmaatschappij doet vervelend, dan moet je vragen of je een verklaring kunt ondertekenen waar je alle verantwoordelijkheid op je neemt, mocht je, zonder uitreispapieren, het land niet in komen. Zo'n verklaring hebben ze standaard klaar liggen (als het goed is). De vliegtuigmaatschappij wil nl. niet het risico lopen dat ze jou op het eerste de beste vliegtuig naar huis moeten zetten, maar als jij zelf die verantwoordelijkheid op je neemt, dan vinden ze het vaak wel goed (want dan kost het hun niets). Zo zijn wij naar Japan gevlogen zonder 'onward ticket', door gewoon een verklaring te ondertekenen dat wij verantwoordelijk waren voor eventuele weigering ons het land binnen te laten.
Na krap een maand heb ik nu toch bijna al het geld terug! Valt me mee. Uiteindelijk was het bezoek aan het kantoortje in Santa Marta dus toch voldoende...