Additionally, paste this code immediately after the opening tag: (benzine) brander mee met het vliegtuig naar Canada? - Forum Wereldfietser

(benzine) brander mee met het vliegtuig naar Canada?

Lees op het internet en ook hier op het forum dat het meenemen van een (benzine) brander in het vliegtuig wel eens voor problemen kan zorgen en ze deze uit je bagage verwijderen. Geloof dat je officieel zelfs alleen een brander in nieuwe verpakking mag meenemen.

Nu gaan mijn vriendin en ik volgende maand een kleine 4 weken naar Canada en willen we graag onze Whisperlite + benzinefles meenemen. We vliegen naar Toronto voor een bruiloft om vervolgens de trein richting Nova Scotia te nemen en uiteindelijk weer terug te vliegen vanaf Halifax. Zijn er mensen (buitenland trip van de WF in juni misschien) met recente ervaring over het meenemen van je brander?

Overigens zijn andere tips over fietsen op Nova Scotia ook meer dan welkom!

Alvast bedankt!

Groetjes, Tim (en Melanie)
Ik zou mijn Whisperlite compleet uit elkaar schroeven en over jullie beiden bagage verdelen. Knappe douanier die er dan nog een brander in ziet.
Mijn fles heb ik destijds voor de vlucht naar Portugal blauw gespoten met een mooi glimmend blauw tintje uit de autobenodigdhedenwinkel en er een 'restje' drink water in gedaan.
Leon
Hier is er al een keer een discussie geweest over het meenemen van branders.
Als je brandstof-fles maar leeg en schoon is...
Nooit problemen gehad, wel controle in mijn bagage. Als de fles schoon is ( spoelen met zeepsop en laten uitluchten ) dan wordt er meestal niet moeilijk over gedaan. De brander is volgens mij überhaupt geen probleem. Je kan er dus voor kiezen om een nieuwe fles mee te nemen en de terugweg het te 'gokken'.
Wij zijn 3 weken geleden terug uit canada gekomen, geen problemen ondervonden met de bezinebrander. de fles hadden wij op de fiets laten zitten (natuurlijk wel leeg).
Wij hebben van grofweg van calgary naar vancouver gefietst o.a. icefieldparkway en kettlevallyrailway)
Wil je meer info, mail ons dan even.
Vorig jaar zowel heen (Brussel - (Montreal) - Vancouver) als terug (Montreal - Vancouver) geen problemen gehad. Ik heb de brander en brandstoffles telkens goed proper gemaakt.
Dank voor alle reacties, klinkt erg hoopvol allemaal! Alles goed schoonmaken dus en dan komt het hoogstwaarschijnlijk wel goed. En kan altijd mijn Primus express stove duo als backup meenemen. Die 82 gr. kan er nog wel bij en gasblikjes zijn over het algemeen goed te krijgen in Canada.