Additionally, paste this code immediately after the opening tag: enkeltje naar Zuid-Amerika met Condor air - Forum Wereldfietser

enkeltje naar Zuid-Amerika met Condor air

Hallo,

ik vertrek binnenkort voor 2 jaar fietsen op het Zuid-Amerikaans continent en heb een enkele reis naar Rio geboekt via Condor Air. Nu las ik op een aantal fora dat men je vaak bij inchecken verplicht een retour te kopen. Als reden wordt opgegeven dat dit vereist is door immigratie van de Zuid-Amerikaanse bestemming. Is er iemand die naar Zuid-Amerika is gevlogen met Condor die dit bevestigen of ontkrachten? Enig idee hoe men deze oplichting kan voorkomen?

alvast bedankt,
Kristof.
http://www.worldtrippin.be
toffie schreef:Hallo,

ik vertrek binnenkort voor 2 jaar fietsen op het Zuid-Amerikaans continent en heb een enkele reis naar Rio geboekt via Condor Air. Nu las ik op een aantal fora dat men je vaak bij inchecken verplicht een retour te kopen. Als reden wordt opgegeven dat dit vereist is door immigratie van de Zuid-Amerikaanse bestemming. Is er iemand die naar Zuid-Amerika is gevlogen met Condor die dit bevestigen of ontkrachten? Enig idee hoe men deze oplichting kan voorkomen?

alvast bedankt,
Kristof.
http://www.worldtrippin.be
Ik zou het informeren bij de ambassade van Brazilie in Brussel.
toffie schreef:Enig idee hoe men deze oplichting kan voorkomen?
Als de luchtvaartmaatschappij moeilijk gaat doen, moet je hen vragen een -voor hun- ontlastende verklaring af te leggen. Dat houdt in dat jij de verantwoordelijkheid neemt bij aankomst in Brazilië en dat zij dus niet opdraaien voor mogelijke onkosten. Want daar gaat het alleen maar over; Condor zal niet willen opdraaien voor kosten als ze je in Brazilië niet toe zouden laten.
Wij hebben dit eens meegemaakt toen we naar Japan vlogen en geen ticket het land uit hadden. China Airlines wilde ons alleen meenemen als we een verklaring ondertekenden.
Maar wel een uurtje eerder op het vliegveld arriveren om e.e.a. rustig door te praten.
Succes,
Ali
Oplichting? Ze willen gewoon geen verantwoording dragen, mocht jij eventueel niet toegelaten worden.
Om problemen bij douane te voorkomen kun je er eventueel voor kiezen een fully refundable ticket met je creditcard te kopen en deze als je eenmaal in brazilie bent te annuleren.