Additionally, paste this code immediately after the opening tag: book review 'bicylcing the pacific coast; Vicky spring - Forum Wereldfietser

book review 'bicylcing the pacific coast; Vicky spring

ik heb de 'bijbel' over het fietsen van de pacific coast gelezen en het is absoluut een duidelijke; volledige en complete gids.
ik heb de 4e editie gebruikt; en me vooral gericht op de algemene info en de staten Oregon-Washington en een beetje Canada.

kampeer gelegenheid in het Canada en Washington state gedeelte kan lastig zijn. alhoewel het officieel niet mag; wildkamperen op 'tree farms' is geen probleem. gebruik er in de zomer echter geen brander iod.

vwb het gebruik van de Astoria bridge raad ik aan deze vroeg in de ochtend te passeren. dan kun je er maximaal van genieten. daarbuiten kan er veel autoverkeer zijn (mn in het vakantie seizoen) en op het hoge gedeelte is er GEEN berm/shoulder.
https://www.pinterest.com/pin/15973773648712502/
https://www.flickr.com/photos/ocva/2694131042

WALTER
Walter M schreef:
ma 01 feb, 2016 19:59
ik heb de 'bijbel' over het fietsen van de pacific coast gelezen en het is absoluut een duidelijke; volledige en complete gids.
ik heb de 4e editie gebruikt; en me vooral gericht op de algemene info en de staten Oregon-Washington en een beetje Canada.

kampeer gelegenheid in het Canada en Washington state gedeelte kan lastig zijn. alhoewel het officieel niet mag; wildkamperen op 'tree farms' is geen probleem. gebruik er in de zomer echter geen brander iod.

vwb het gebruik van de Astoria bridge raad ik aan deze vroeg in de ochtend te passeren. dan kun je er maximaal van genieten. daarbuiten kan er veel autoverkeer zijn (mn in het vakantie seizoen) en op het hoge gedeelte is er GEEN berm/shoulder.
https://www.pinterest.com/pin/15973773648712502/
https://www.flickr.com/photos/ocva/2694131042

WALTER
Sorry maar het lukt me niet om een quote in een bericht te zetten. Hij staat dus hierboven.

Mijn vraag aan Walter; wat bedoel je met "tree farms" en hoe herken je die of op welke website vind je die?

Ik ga binnenkort fietsen door Washington en Oregon.
Ik heb veel in de VS gefietst en gekampeerd. Van Amerikanen heb ik begrepen dat je vrijwel overal op public land mag wildkamperen, behalve in dorp- en stadskernen en in nationale parken.
Dat is ook wat ik op allerlei sites zoals deze en deze lees.

Hoe herken je public land? Op veel kaarten, bv. Google maps, zijn deze gebieden groen gekleurd (ik maakte in het begin de fout te denken dat groen voor bosgebieden stond, zoals op veel Europese kaarten). Soms is het land wel afgerasterd om vee binnen of buiten te houden.
Als onderscheid met public land, zie je bij private land voortdurend bordjes met 'private property - no trespassing' en de paaltjes van de afrastering hebben vaak een geverfde kop met een kleurcombinatie die de grondeigenaar heeft gekozen om zijn bezit te markeren.

Ik verwacht dat WalterM, die al lang in de VS woont, de puntjes op de i kan zetten voor wat betreft de formele en informele regels.

Afbeelding
Foto : Wall Lake, aan de Great Divide MTB route
wat je aangeeft klopt wel zon beetje math.

het kan idd soms wat lastig zijn het onderscheid te vinden tussen private and public property. ik zal ongetwijfeld wel eens ergens in de States onwetend op private property wild gekampeerd hebben. probleem is soms ook dat er geen andere mogelijkheid is. en als een eigenaar absoluut geen mensen op zijn terrein wil staat dat idd echt wel aangegeven.

vwb nationale parken als je van de gewone weg af wilt kamperen dan kan dat met een backcountry permit. de meeste mensen denken dat de permit voor wandelaars is maar ik zie geen uitzondering voor fietsers. voorwaarde is iets van 30 meter van de harde weg af.

om de vraag van gerard te beantwoorden: een treefarm is meestal particuliere bosbouw. de Forest Service (in NL: staatsbosbeheer) heeft ze ook maar die worden anders gemanaged en daar mag je meestal wildkamperen.
deze bossen groeien ong 30-50 jaar en worden dan gekapt en verplicht herplant. op Hwy 101 en met name washington state zie je er een aantal langs de weg; en zijn nmm makkelijk herkenbaar. alhoewel deze formeel prive/bedrijfs terrein zijn (voor buitenlanders is dat niet altijd duidelijk) zet/zette ik er vaak mijn tentje voor een nacht neer. in de zomer absoluut geen vuur of brander gebruiken.
Olympic National Park: bij lake crescent en Kaloloch/Ruby beach (aan de kust) kan de grens tussen tree farm en national park wat onduidelijk zijn. overigens: de campings in Kalaloch vindt ik persoonlijk onprettig; je vergaat er van de rook van de campfires.

walter
Bedankt Walter M voor de nuttige adviezen op dit forum over de west coast. We hebben de reis achter de rug en hebben bijna overal een camping kunnen vinden. Afgewisseld met een B&B hier en daar. In Portland zijn geen campings is men zeer tolerant met vrij kamperen. Overal in parken, groenstroken en zelfs op de stoep in het centrum zie je tenten, kartonnen dozen en andere rommel waar daklozen in wonen. Ik durfde het niet aan om mijn tentje tussen deze niet al te fris uitziende mensen op te zetten.
Nog een kanttekening over de brug over de Columbia rivier bij Astoria. Deze is kilometers lang, heeft geen vluchtstrook en ook nog een steil gedeelte. Toen wij er waren, was het verkeer erg druk. Gevaar inschatten is iets persoonlijks maar zeker met mijn partner die niet op het randje van de weg durft te rijden, vond ik het onverantwoord. De bus, met fietsenrek voorop, is echter een uitstekend alternatief. Het busstation (Transit Centre) is op Marine Drive/9th Street.
Bedankt voor de feedback

Omdat Portland een fiets stad is zijn er vrij veel Warmshowers.
Kamperen tussen dak- en thuislozen is niet bijzonder moeilijk of gevaarlijk; je moet alleen weten waar (s’nachts) en goed op je spullen letten. Je fiets zal waarschijnlijk verdwenen zijn s’nachts als ie buiten de tent staat.

De Astoria bridge is in de zomer altijd druk; ik fiets er dan alleen s’morgens vroeg over. Daarbuiten steek ik mijn duim op en er is altijd wel een pick-up truck die me meeneemt. Of je neemt; zoals jullie; de bus!
Toch jammer dat je er niet over kon fietsen