Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Argentinië: Trein om Buenos Aires te verlaten. - Forum Wereldfietser

Argentinië: Trein om Buenos Aires te verlaten.

Binnen enkele maanden vlieg ik naar Buenos Aires.
Omdat ik geen fan ben om grote steden in of uit te fietsen, zou ik graag de stad verlaten met het openbaar vervoer.
Ook van bussen ben ik geen liefhebber (toch niet icm de fiets).

Heeft er iemand ervaring om Buenos Aires te verlaten met de trein ?
Intentie is om van Buenos Aires tot Pigüe te reizen. (http://www.sateliteferroviario.com.ar/h ... madrid.htm

Ik vind wel de website met het treinnetwerk: http://www.sateliteferroviario.com.ar/h ... entina.htm

Maar geen info over fiets op trein.

Ervaringen of extra info zeer welkom :D
Ik spreek niet uit eigen ervaring maar misschien wel iets om rekening mee te houden:
Als je Buenos Aires met de trein uit rijdt stop je in een aantal dubieuze buitenwijken. Het kostte een fietser die ik in Paraguay tegen kwam bijna zijn 2 achtertassen... Dus kijken of er treinen zijn die niet/bijna niet stoppen en goed op je spullen letten loont zeker de moeite.
Hier ook geen ervaring met de trein, wel met de bus.

We wilden destijds BA ook niet uit fietsen en wij hebben de bus gepakt. De fietsen moesten we de dag ervoor inleveren. Deze werden geseald en vooruit gezonden met de 'vrachtbus' en stonden op ons te wachten toen wij aankwamen met de personen-bus.
In de meeste gevallen mag de fiets gewoon tegelijk met je mee, maar in BA deden ze daar heel moeilijk over. Misschien is dat inmiddels veranderd.

Het is niet echt de juiste richting voor je, maar een andere optie is om de boot naar Uruguay te nemen. Deze vertrekt hartje BA en binnen een paar uur zit je in Colonia del Sacramento. Met een grote boog kun je dan om BA heen.
De trein kun je ook best ver van te voren reserveren.
Dit is ons laatst niet oprijd gelukt en hebben toen gekozen om de bus te pakken (incl. fiets) Let wel op dat je bij de bus Terminal verkoop punten (boven de bus terminal zelf geloof ik) echt goed regel/afspreekt dat de fiets mee kan.
Antwoord als 'ik denk van wel' is niet genoeg. Vaak heeft de bus chauffeur + kompaan helemaal geen zin in een fiets in de bagage..
Maar tis ons gelukt (zei het met de enige commotie). Uiteindelijk heeft de verkoper van het kaartje gezegd dat mijn vriendin zijn vriendin was (Zij kan wel vloeiend de taal spreken).
Bereid je dus voor op een stukje avontuur !
Je hebt het niet echt in de hand .. Vind ik wel mooi persoonlijk
... uiteindelijk komt het vrijwel altijd goed
veel plezier
Bedankt voor de reacties :)

Berger, inderdaad een goed punt. De trein is een nachttrein, en ik betwijfel dat je bij de fiets kan slapen.

Fietsjunks, de optie door Uruguay had ik ook bekeken en is inderdaad de beste. Het is echter een vrij lange omweg, wat op zich geen probleem is, maar ik wil graag eind november, ten laatste begin december in Ushuaia aankomen, voor de grote massa komt. Als ik die omweg maak haal ik dat niet, of moet me haasten, en dat doe ik niet graag :wink:

Vincent, ik ben dol op bijna alle avonturen, behalve deze om de fiets op openbaar vervoer krijgen.

Ik land met de KLM op Ministro Pistarini airport 's ochtends voeg.
Misschien is het nog de beste optie om gewoon de fiets in de luchthaven in elkaar te zetten en naar het dichts bijzijnde hotelletje te fietsen. Daar overnachten en met openbaar vervoer een daguitstapje naar Buenos Aires maken om toch iets van de stad gezien te hebben.
Dag erna van vlakbij de luchthaven zuidwaarts fietsen.
Zo vermijd ik gedoe om met de fietsdoos in een taxi de stad in te geraken, en daarna weer problemen om de stad uit te geraken.

Iemand ervaring of het überhaupt mogelijk is om met de fiets de luchthaven te verlaten ?
Ik zie precies alleen maar een autostrade die tot aan de luchthaven loopt...
Het is wel een paar jaar geleden, maar wij hebben er destijds voor gekozen om een taxi op de luchthaven (bestelauto waar twee fietsdozen in konden) te charteren, mede omdat we in het donker aankwamen. We hebben dit via het hostel geregeld. De luchthaven is geen fietsvriendelijke omgeving had ik destijds gelezen.
We hebben de trein naar Tucumán genomen, een langzame maar wel comfortabele nachttrein met couchettes. De fietsen gaan in een bagagerijtuig, de bagage in de couchette, dus dat lijkt me veilig.
Hoi,

Om nog even terug te komen op bovenstaand onderwerp; inmiddels ligt Buenos Aires al een tijdje achter me. Ik heb de stad verlaten met de trein vanuit 'Once' station, waar om de 10 minuten een trein vertrekt waar je je fiets zo op kan rollen. Geen reservaties nodig. In station Merlo of Moreno moet je dan overstappen om nog wat verder te stad uit te rijden. Alles ging heel makkelijk en vlotjes.
Meer info op mijn site: https://bike-a-way.com/2017/09/28/argen ... provincia/

Groeten :D