Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reisverslag Argentinië - Chili - Bolivia - Forum Wereldfietser

Reisverslag Argentinië - Chili - Bolivia

Ik ben momenteel bijna 4 maanden in Zuid-Amerika voor een fietstocht met mijn ligfiets, een Nazca Gaucho, van Bolivia naar Ushuaia op Vuurland, Argentinië. Na een valse start in Bolivia heb ik het fietsen daar na enkele dagen opgegeven, vanwege een combinatie van lichte hoogteziekte, zeer slechte wegen en nog een paar zaken. Ik ben met de bus naar de Argentijnse grens gereisd en heb mijn tocht daar weer opgepakt en nu ben ik goed op weg.

Een gedetailleerd reisverslag (in het Engels) is te vinden op mijn blog.
tvp
Update: Ik ben inmiddels al een paar weken terug. Ten tijde van mijn vorige post was ik nog midden in de woestijn in het westen van Argentinië.
Het mooiste stuk moest toen nog komen, namelijk het merengebied ten noorden van Bariloche en vooral de Carretera Austral in Chili. Beide zijn zeer aan te raden, ook als je minder tijd hebt. Daarna kwamen de pampa's in het zuiden van Patagonië, die ook mooi zijn, maar toch enigszins ééntonig. Gelukkig heb je in deze richting meestal de wind mee, waardoor je goed opschiet.
Voor het laatste stuk op Vuurland had ik ruim de tijd en dus heb ik gedeeltelijk een alternatieve route gereden via onverharde wegen. Met name de route van Porvenir naar Río Grande via de grensovergang bij Paso Bella Vista is veel mooier dan de hoofdweg. Anderen die beide route´s kennen bevestigen dit.

Van Ushuaia ben ik naar Buenos Aires gevlogen en een paar dagen later naar Schiphol.

Gedetailleerd reisverslag zoals gebruikelijk op mijn blog.