Additionally, paste this code immediately after the opening tag: White Rim trail USA en beschikbaarheid water - Forum Wereldfietser

White Rim trail USA en beschikbaarheid water

Beste avonturiers,
Wij gaan in 2028 onder andere de White Rim trail fietsen. Dat is in de buurt van Moab in Utah. Vanaf de trail gaan we nog wat verder de woestijn in.
Nu hebben we best veel ervaring met het fietsen door woestijnen maar ook best vaak ‘droog’ gestaan. We kunnen zo rond de 15 liter aan water meenemen per fiets. Maar uiteraard zijn meer technische parcours dan zwaarder.
Nu is de vraag, wie heeft ervaring met deze trail en weet of er ergens water te vinden is? Kan me niet voorstellen dat er onder de wereldfietsers niet iemand is die hier niet eens is geweest en zijn ervaring kan delen. Ben benieuwd.
Groetjes,
Marco
7F0D0FAE-CB07-4244-AB94-FA991AB31B5E.jpeg
7F0D0FAE-CB07-4244-AB94-FA991AB31B5E.jpeg (20.52 KiB) 6020 keer bekeken
2028 Marco? Dat is nog eens een voorbereidingstijd! ;)

Ga je dan niet inmiddels met de Ebike? :P
hahaha.....typefoutje op mijn telefoon.
Al zit er altijd veel plezier in de voorbereiding ..... 10 jaar plezier, ik teken ervoor :D
Hoi Marco,

Geen idee hoe het zit met dat trail maar waarom kijk en vraag je niet eens op het forum van de aca https://forums.adventurecycling.org/. IK heb daar de nodige ideeën gevonden en suggesties gekregen voor mijn eigen tocht in 2018
Of misschien vind je info op bikepacking.com?

Wij zitten aan deze route te denken (of delen daarvan): http://www.bikepacking.com/routes/plateau-passage/
Hoi Inge, adventure cycling kennen we inderdaad. Hebben we in 2001 gereden toen we van zuid naar noord Amerika fietsten. Hele gave route. In 2001 was men nog niet zo ver om ook dit soort trails erin te zetten.
@Elmar, yep, bikepacking.com staat in onze favorieten:). Idee is om een ronde te fietsen van Grand Junction. Kokopelli trail, White Rim trail, Fatpacking Moab, deel van de Plateau passage en dan de Alpine Loop. Van woestijn naar de 'Alpen'. Maar ja, je weet hoe het gaat....het is een idee, de praktijk kan heel anders uitpakken :D .
In 2001 hebben we gedeeltes gereden maar nu met de nieuwe fietsen van de laatste tijd is nog veel meer mogelijk.
Voordeel van internet is dat je veel info kunt vinden. Nadeel van internet is dat je veel info kunt vinden 8) .
Vroeger zouden we er gewoon in gereden zijn en ter plekke bij mensen info hebben ingewonnen en de situatie hebben opgelost. Nu heb je toegang tot meer info en ga je meer info vergaren.....we worden oud.....toch maar een eBike :lol: .
Oh ja, de Amerikanen doen het natuurlijk veel beter. Op youtube vind je bikepackers die met erg weinig bagage de trails gefietsen.....maar wel met pa en ma in een support vehicle. Dus ik dacht zo, als jullie die trail ook willen doen dan zie ik een mooie rol weggelegd voor jullie als support-vehicle-team :D .......Neem je dan wel even die mooie koffiemaker mee!
639DEA67-4E63-4718-AE11-CE5666F2234A.jpeg
Marco, ik weet niet welke route jullie hebben gereden maar aca is een website met veel handige, nuttige en praktische info van routes t/m wat neem ik mee, wat kan ik qua weer verwachten en natuurlijk hun routes die je voor de GPS of via de kaart kunt bestellen etc..

Ga zelf mijn 25 jarig jubileum vieren door de Pacific Coast wederom te rijden - ditmaal vanaf Vancouver in plaats vanaf Seatle zoals ik 25 jaar geleden deed. Heb er heerlijk 81/2 week voor de tijd.