Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Grand Canyon - Nationale Parken USA - fietsen zomer - Forum Wereldfietser

Grand Canyon - Nationale Parken USA - fietsen zomer

Hallo,

De wereldkaart ligt hier voor me. Waar gaan we dit jaar fietsen?
Misschien is de USA wel iets. We zijn er nog nooit geweest.
Wat me het meest interesseert zijn de nationale parken o.a. Grand Canyon. Maar is dat eigenlijk mogelijk in juli of augustus of is het dan onmenselijk warm en droog.
Ik heb zelf eens in de zomer daar gefietst, en ik ben het van plan dit jaar weer te doen. Het is dan inderdaad warm en droog, maar het is zeker te doen. Natuurlijk wel zorgen dat je altijd genoeg water bij je hebt.
Hallo, alvast bedankt voor de reactie.
Kun je me eventueel eens doorgeven welke tocht je precies hebt gedaan? Of heb je eventueel een website met info?
Mag ik veronderstellen dat het echt de moeite is?

Je mag ook via privéberichtje antwoorden.

Sabien
Grand Canyon ligt hoog, zo rond de 2000m. Het kan warm zijn maar niet extreem. Monument Valley, Bryce canyon en Zion zijn ook de moeite waard om een mooi rondje te maken. Zie mijn website voor wat tochten die ik daar gemaakt heb. Death Valley dat onder zeeniveau ligt zou ik daarentegen links laten liggen in die maanden.
Hoi Sabien,
We hebben daar in het voorjaar, middenin de zomer en in het najaar gefietst. Al die jaargetijden kan je er goed fietsen. In de zomer zou ik het verre zuiden en het laagland vermijden. De parken rond de Rockies gaat prima. Daar hebben we in de zomer zelfs nog sneeuw gehad.
Zodra je in de lage gedeeltes bent is het niet alleen warm en stoffig maar kan water vinden ook een issue zijn. Hangt een beetje vanaf op welk terrein je fietst. Zolang je de reguliere wegen volgt kan je dat wel plannen. De trails op moet je wel even zoeken. Middenin de zomer in de USA zijn wellicht de staten Montana, Wyoming, Idaho wat voor jou. Schitterende parken en net wat hoger en koeler.
Wij zullen er zelf in mei zijn maar dan in Utah. In dit jaargetijde hebben wij weer het issue dat de hoge beklimmingen (hoger dan 3000 meter) weer erg koud kunnen zijn. Zo is er altijd wat :D ).
Succes met je keuze.
Groetjes,
Marco
Utah en Arizona zijn fantastisch.
Afbeelding

Mij lijkt juli en augustus wel wat aan de warme kant.
Mei/juni of september is denk ik beter.
Alvast bedankt voor de reacties. Ik heb een toffe job met veel vakantie maar ik kan de periode niet kiezen. Dus sowieso juli en augustus. We vinden dus wel iets.