Additionally, paste this code immediately after the opening tag: San Francisco - Forum Wereldfietser

San Francisco

Geen grapje: ik heb zojuist een vlucht geboekt van Schiphol naar San Francisco voor maar € 607,– retour!
Met welke maatschappij? Heb ook wel eens zo'n prijs betaald maar de vlucht was maar zo-zo... in 2012, maar nog wel met alleen centrale televisies in het gangpad ;) (en overstap in Chicago... waardeloos vliegveld).
Met Aer Lingus, overstap in Dublin en dan rechtstreeks naar SF. Deze maatschappij staat bij mij hoog aangeschreven, prima service en comfortabele beenruimte. Gratis maaltijden. Geen dreun op de baan bij landing. De e-ticket heb ik al uitgeprint en heb hem voor me liggen. Dat is wat anders dan de vliegende, spartaanse konijnenhokken van Ryanair.
Amsterdam-Dublin met Airbus A320 en verder naar SF met Airbus A330.
Ik heb deze vlucht voor mijn vrouw geboekt (dus zonder Martin en zijn fiets :( ), die familie in Californië heeft en zij wegens familieomstandigheden erheen moet gaan. Het gaat hier alleen om jullie een idee van de prijs te geven. Let wel: hoe later je boekt, hoe hoger de prijs. www.aerlingus.com
Nu nog de ESTA regelen.
Martin, ik heb je hoog zitten, maar bij mij valt deze wel een beetje in de categorie non-nieuws. Zeker nu het blijkt dat het ook niet om een fietsreis gaat (hoe vervelend de reden van boeken ook is). Fijn dat je een lage prijs hebt gevonden - maar echt bijzonder fietswaardig is het niet. Lage prijzen, afhankelijk van het moment van boeken, zijn er altijd.
Travelmaster schreef:
wo 01 aug, 2018 10:40
Martin, ik heb je hoog zitten, maar bij mij valt deze wel een beetje in de categorie non-nieuws. Zeker nu het blijkt dat het ook niet om een fietsreis gaat (hoe vervelend de reden van boeken ook is). Fijn dat je een lage prijs hebt gevonden - maar echt bijzonder fietswaardig is het niet. Lage prijzen, afhankelijk van het moment van boeken, zijn er altijd.
Hallo Travelmaster, ik wil jullie alleen maar de prijs laten zien, want alleen al bij Cheaptickets kwam ik op niet lager dan € 1145,– uit. Hoe meer informatie, hoe beter. Elkaar beetje helpen, nietwaar?
(ESTA is now done!)
Martin E. van Doornik schreef:
wo 01 aug, 2018 09:59
Geen dreun op de baan bij landing.
Om dit topic definitief naar "kletspraat" te helpen: die dreun op de baan kan best bij een goede landing horen: Luchtvaartnieuws.
Martin E. van Doornik schreef:
wo 01 aug, 2018 11:25
Travelmaster schreef:
wo 01 aug, 2018 10:40
Martin, ik heb je hoog zitten, maar bij mij valt deze wel een beetje in de categorie non-nieuws. Zeker nu het blijkt dat het ook niet om een fietsreis gaat (hoe vervelend de reden van boeken ook is). Fijn dat je een lage prijs hebt gevonden - maar echt bijzonder fietswaardig is het niet. Lage prijzen, afhankelijk van het moment van boeken, zijn er altijd.
Hallo Travelmaster, ik wil jullie alleen maar de prijs laten zien, want alleen al bij Cheaptickets kwam ik op niet lager dan € 1145,– uit. Hoe meer informatie, hoe beter. Elkaar beetje helpen, nietwaar?
(ESTA is now done!)
We hadden er misschien wat aan als je je geheim verklapte, maar je vertelt niet hóe je dan die prijs hebt bemachtigd. Maar ik vind zelf nog steeds dat dat hier niet echt thuis hoort :oops:
Travelmaster schreef:
wo 01 aug, 2018 13:08
Maar je vertelt niet hóe je dan die prijs hebt bemachtigd.
Heel eenvoudig: ik heb in 2014 een vlucht geboekt bij Aer Lingus, mét fiets mee. Sindsdien ontvang ik nog altijd reclame van die maatschappij per mail. Er zitten vaak hele mooie aanbiedingen bij. Vandaar.
Zoiets vermoedde ik al. Maar dat is eigenlijk net zoiets als een leuke aanbieding van de NS, of van een ferry naar Harwich of de Hertog Jan in de bonusaanbieding. Niet fietsspecifiek... da's meer mijn punt.

Maar nu hou ik erover op hoor.
peter de rijk schreef:
wo 01 aug, 2018 12:57
Martin E. van Doornik schreef:
wo 01 aug, 2018 09:59
Geen dreun op de baan bij landing.
Om dit topic definitief naar "kletspraat" te helpen: die dreun op de baan kan best bij een goede landing horen: Luchtvaartnieuws.
Kijk maar op deze video en van de dreun op de baan haast niks gemerkt, daarna gingen de remkleppen open.
https://www.youtube.com/watch?v=B6dfjeG ... e=youtu.be
Op de achtergrond herkennen jullie vast de Wicklow Mountains. Nog dezefde dag daar overheen gefietst, daar is de Cauberg een kuchje bij vergeleken.
Travelmaster schreef:
wo 01 aug, 2018 14:29
Zoiets vermoedde ik al. Maar dat is eigenlijk net zoiets als een leuke aanbieding van de NS, of van een ferry naar Harwich ..
Of de lokale Citroëndealer. Die heeft op dit moment vast wel een paar leuke auto's staan.

Wel leuk eens wat uitleg over landingen te lezen.