Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vraag over aanvraag ETA Canada - Forum Wereldfietser

Vraag over aanvraag ETA Canada

Ik fiets deze zomer van de VS naar Canada en vlieg terug vanuit Canada. Voor de VS heb ik een ESTA aangevraagd, maar moet ik nu ook voor Canada een ETA aanvragen?
Op de site staat alleen een aankomstdatum wanneer je per vliegtuig Canada binnenkomt. En dus niet wanneer je vertrekt.

Ik vermoed dat ik dus geen ETA aan hoef te vragen voor Canada, maar wie heeft hier ervaring mee?

Alvast bedankt,

Erik
Je moet wel een eta voor Canada aanvragen. Als je de grens met de States overgaat wordt hierwederom naar gevraagd.Als je het niet doet voor je vertrekt dan moet het het ter plaatse doen. Aan de grens (ging afgelopen jaar van Victoria naar Port Angeles WA) en hier werd ik gevraagd naar wanneer ik aangekomen was in Canada en hoe lang ik er was geweest - dit gebeurde aan de Cnadese kant.
ETA is alleen nodig als je per vliegtuig naar Canada gaat. Bij een grenspassage over de weg of over water dus niet nodig.