Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen van vliegveld naar Santiago de Chile - Forum Wereldfietser

Fietsen van vliegveld naar Santiago de Chile

Hoi,

Over iets meer dan drie weken vertrekken we richting Chili. We komen 's ochtends aan als het goed is. Heeft iemand ervaring met het fietsen van het vliegeveld naar de stad.?? Ik las dat fietsen over de snelweg niet mogelijk is. Welke buurten zijn aan te raden en welke niet. Wat zijn jullie ervaringen.

Groet
Joris

Wij zijn zelf met een taxi gegaan, niet erg duur en behoorlijk makkelijk te regelen.
- We betaalden vanaf de stad naar het hotel 10.000 pesos (niet afgedongen)
- Vanaf het vliegveld hadden we een gehele taxibus voos onszelf voor 13.000 pesos (kan waarschijnlijk veel goedkoper, maar we waren moe en wilden slapen :lol: )

Maargoed dat was je vraag niet :D

Toen we in de taxi zaten, zagen we wel dat het te doen was. Je kan met snelwegen relatief makkelijk naar de stad. De snelwegen zijn niet verschrikkelijk druk en er is een prima vluchtstrook.

Ik heb op Google Maps het vliegveld van Santiago de Chile gevonden. De beelden zijn haarscherp! Het ligt ten WNW van het centrum. Ik ga hier uit van het fietsen van de stad Santiago naar het vliegveld. Je kunt in omgekeerde richting fietsen. Begin op de straat Av San Pablo, welke oost-west door de hele stad loopt, fiets in de westelijke richting. Rechtsaf vóór de snelweg Autopista Vespucio Norte Express. Er loopt een soort ventweg langs beide kanten van de snelweg, die heet hier Av Américo Vespucio. Op het klaverkruispunt linksaf de Armando Cortinez op. Ik weet echter niet of je daar kan fietsen, want de ventweg Av Américo Vespucio loopt bij dit klaverkruispunt in noordelijke richting door. Er is een soort tolgebouw, zoiets als de Franse péages. Daarna een brug over een rivier. De weg splitst zich in een soort lus tot voor het terminalgebouw aan Av Armando Cortinez Norte.
Ik heb wel eens naar "moeilijke" vliegvelden brutaal op de vluchtstrook van snelwegen gefietst, zoals in Miami en Chicago O'Hare. Geen "cop" te zien! Wie niet waagt die niet wint....

Dank voor de snelle reactie.

Ik zat inderdaad ook al even op google earth te kijken. het lijkt wel goed te doen inderdaad.

Ik las in een reisgids dat de slechte wijken vooral aan de westkant van Santiago liggen.

Heeft iemand ervaring met deze regio. Op de kaart lijkt het prima om de groet weg aan te houden. Maar heeft iemand ervaring?

groet
Joris

Ben gister via de snelweg Santiago binnen gefietst vanuit het noorden over de Andes uit Mendoza (Argentinie). Het is officieel verboden om op de snelweg te fietsen maar je kan het wagen, het is meestal toch niet zo druk en als je word aangehouden net als ik in een tunnel, spreek gewoon Engels en dan laten ze je gaan. Mensen zijn vriendelijk tegenover toeristen en Santiago is een veilige stad!

Wij zijn een paar jaar geleden van het vliegveld de stad in gefietst. Het eerste stuk gewoon over de ringweg en de snelweg de stad in en waar de Alameda begint (en het gekkenhuis) zijn we links afgeslagen en via kleine straatjes verder richting het centrum gefietst.
Hi,

wij zijn vandaag vanaf het vliegveld santiago in gefietst zonder gebruik te maken van de autopista - het is vrij simpel - je verlaat het vliegveld en passeert de tolpoorten - volg dan richting santiago - op een gegeven moment draait deze weg naar rechts en zal over gaan in autopista, maar net voor deze bocht zie je en parallelle weg lopen met en mooi voet- annex fietspad ernaast - volg dan richting San Pablo - als je dit blijft volgen kom je vanzelf op de Av. san pablo uit die je helemaal tot in het hartje van de stad brengt.

Geen problemen mee gehad. Gewoon fietsen en je komt er wel. Op het vliegveld van Santiago kun je overigens pinnen. En op het vliegveld er is ook nog iets heel speciaals verkrijbbaar :lol:

Afbeelding

Ons reisverslag kun je lezen op de site http://www.carlaeneric.nl