Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Apen in Thailand - Forum Wereldfietser

Apen in Thailand

Bij Anita (met een N) is in Thailand onlangs haar bidon van haar fiets afgegraaid door een aap.
Ik had de ervaring dat een groep apen een show uitvoerde op de weg. Voorzichtig kwam ik met mijn camera in aanslag dichterbij om de beelden goed vast te leggen. Ineens hoorde ik een klap achter mij: mijn fiets was omgevallen. een paar apen maakte zich razendsnel uit de voeten met bananen en mueslirepen etc., die de brutale beesten uit mijn fietstas hadden gestolen.
Een perfecte rolverdeling van de groep: een paar leiden de aandacht af en anderen gaan er met de buit vandoor.
Is er wel eens een wereldfietser aangevallen door een aap?
Zijn er bijzondere ervaringen met apen?
In 2000 heb ik ook last van gehad


Ze zien er lief uit maar ze zijn erg bij de hand, en soms als je geen eten hebt worden ze nog agressief ook....mooi kras op mijn neus gekregen na foto 2......

Afbeelding
Afbeelding
Via some temple monkeys I met an Indian historian. At the time Paul was busy photographing inside a cave temple. Since I suffer from claustrophobia, I remained outside, with Paul’s camera bag and tried to scare off the monkeys from grabbing it. Suddenly I heard, “Indians aren’t thieves! We aren’t going to steal your bag!” I looked up to see an angry guy glaring down at me. I replied, “I know that, but the monkeys are. I’m trying to protect the bag from them. They think that the camera lenses are candy.” The guy just started grinning and said, “You are very right to hold your bag so tightly.” He then introduced himself as a university historian that was on vacation with his family. He sat down next to me and proceeded to tell me the whole history of the area (I never realized that so many armies had fought their way through South India!) and he helped keep the monkeys at bay. Finally when Paul came out, the historian introduced himself to Paul and then said, “Now that your husband is here, he will be able to keep you safe from the monkeys.”
bert sitters schreef:Bij Anita (met een N) is in Thailand onlangs haar bidon van haar fiets afgegraaid door een aap.
Ik had de ervaring dat een groep apen een show uitvoerde op de weg. Voorzichtig kwam ik met mijn camera in aanslag dichterbij om de beelden goed vast te leggen. Ineens hoorde ik een klap achter mij: mijn fiets was omgevallen. een paar apen maakte zich razendsnel uit de voeten met bananen en mueslirepen etc., die de brutale beesten uit mijn fietstas hadden gestolen.
Een perfecte rolverdeling van de groep: een paar leiden de aandacht af en anderen gaan er met de buit vandoor.
Is er wel eens een wereldfietser aangevallen door een aap?
Zijn er bijzondere ervaringen met apen?
De vertaling van zo'n groep is: struikrovers. :P
Je hebt gelijk, ze zijn echt straatrovers! Als je eentje ziet, dan meteen al je tassen dicht zetten.
Shane schreef:Ze zien er lief uit
Ja, erg lief. Als je in verre buitenlanden maar nooit geld uitgeeft aan iemand die iets doet met wilde dieren. Dat leidt zelden tot iets dat bevorderlijk is voor die dieren en voor hun nog in het wild levende soortgenoten.
Leon
Ook in Costa Rica zijn brutale apen. Volgens mij worden apen steeds brutaler als ze gevoerd worden. Bij een restaurant, onderweg in Costa Rica werden de bananen onder de snelbinders vandaan geroofd.

Afbeelding
Hoi

Ik ben altijd erg voorzichtig met apen. Ze kunnen erg onvoorspelbaar en agressief zijn. Hebben we afgelopen verlof ook meegemaakt in Thailand in de omgeving van tempels. In een artikel in National Geographic stond dat apen meer drager zijn van rabiës dan honden. Dus zeker oppassen met beten.

Als je apen in het wild tegenkomt gaan ze meestal snel lopen van zodra ze je zien (oa Summatra en India)

Groeten
Dan
Tja, aapjes...

Ik heb in 2008 een 'close encounter' gehad met een territoriaal beestje. Ik dacht dat ik nochtans genoeg afstand hield. Enkele beelden maken de bijtkracht van zo'n kleintje duidelijk. Het gebeurde in de Bata Caves nabij Kuala Lumpur (Maleisië). Ik was eigenlijk heel gelukkig dat dit beestje mijn 3- en 10-jarige dochters niet aanviel.

Hieronder de schuldige (die voor het incident een banaantje aan het eten was)

Afbeelding


Het resultaat na het kortstondig conflict (en na het wegwassen van de halfverteerde banaan uit de wonde): een mooie tandafdruk (ik wist niet dat ik grijs was binnenin!)

Afbeelding

Nadat het inwendige bloed één dagje had kunnen uitzakken zag het er nog mooier uit:

Afbeelding

Moraal van het verhaal: ik ben een beetje wantrouwig geworden tegenover aapjes!

Blijkbaar heb ik niks opgelopen achteraf...eind goed, al goed.
Apen in Thailand zijn nog vrij vriendelijk. In Belgie zitten ze in het parlement, en die zijn veel gevaarlijker.
Niet alleen in België hoor.. ;)

(wel een heel erg oud topic wat uit de kast wordt getrokken...)
Trouwens, honden moeten Bert ook niet echt :shock: . Allez die van mij toch niet :lol: Beestje heeft enkele maanden later de geest gegeven. :cry:
Onder een auto, waarschijnlijk een vloek van diene Bert :twisted: .
Och, zolang ze niet met m'n fiets wegrijden :D
Ze eten ook chips, die ze "roven" van onschuldige voorbij-gangsters.
Afbeelding
http://www.ericopdefiets.nl/2007Thailan ... c4288.html
Wij bezochten de apenberg in Krachup kiri kaam en bij terugkomst waren de waterflessen van onze fietsen gepikt, verder op keken ze ons ondeugend aan met de flessen trots in hun hand.

Bij terugkomst bij ons hotel zag ik pas een bordje, ga niet naar de berg.Navraag bij de eigenaar: ze hebben afgelopen tijd meerdere toeristen gebeten scooters fietsen zadels etc opgegeten .
Grootste gevaar is ze voeren daar worden ze nog pittiger van.

Geniet van de aapjes maar kijk uit.

Ook lieve aapjes gezien, gister paard gereden op koh lanta en daar had de eigenaresse een aapje wat een weesje is en haar als moeder ziet.

te ontroerend om te zien

ciao

david
In de apenwereld werkt het simpel, een aap die lager in de rangorde staat moet zijn of haar eten afstaan aan een die hoger staat, doet ie dat niet dan wordt het afgepakt en krijgt de weigerachtige aap in kwestie nog een pak op zijn sodemieter op de koop toe. Zodra mensen apen gaan voeren zien die apen mensen dus als wezens die lager in de rangorde staan, met alle gevolgen van dien.
Kortom, blijf ver uit de buurt van 'schattige' apen die geregeld gevoerd worden. Mocht je ze toch tegenkomen, stel je dan dominant (agressief) op. :evil:
Dat is een goei tip.Ik kom ze liever niet tegen.
Uitzondering:Op een weesaapje dat niet van zijn nieuwe moeder verwijdert wil zijn durf ik van 5 meter afstand te genieten

groet

david