Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Visum verlengen in Thailand - Forum Wereldfietser

Visum verlengen in Thailand

Howdy,
we willen eem visum voor 2 maanden hier regelen bij de ambassade dat kan dacht ik,
maaaaaar we blijven er 3, weet iemand een plek (immigration desk)liefst omgeving phuket waar je hem in thailand kan verlengen.

Thanx

David
Hier staat wat info.
Ik dacht dat je ook nog naar Maleisië ging. Als dat binnen de twee maanden is kun je in Penang naar het Thaise consulaat om een nieuw visa (30 dagen) aan te vragen.

Of anders naar het immigration office in Phuket voor een verlenging.
Indien je inderdaad met een visum het land binnenkomt (en dus niet met een entry stamp), kan je dit zonder problemen bij de immigratiediensten verlengen met 30 dagen, zonder dat je het land hoeft te verlaten.

Wat het Thaise consulaat in Penang betreft, dit is bij Thailandgangers bekend als het moeilijkste consulaat om een visum te krijgen.

Ook mij werd er eerst een visum geweigerd, zonder uitleg.
Dag erna terug gegaan, en blijven aandringen, etc ... en uiteindelijk een visum gekregen, maar met een extra stempeltje dat vermeldde 'do not apply for visa again in Penang'.

Je kan ook ten noorden van Phuket een visa run doen naar het puntje van Burma.

Maar gewoon verlengen in Phuket is dus eenvoudigst.

Geniet ervan.
Een toerist visum kan je verlengen met een maand voor 1.900 baht.
Opgelet indien je tegenwoordig het land binnekomt via een grenspost dan krijg je maar maar max 15 dagen (was vroeger 30) enkel via de luchthavens krijg je nu nog 30 dagen on arrival.
Hey goeie tip betekend dus dat als je na 60 dagen thailand je minimaal 15 dagen in maleisie moet blijven om terug te komen als je na 90 dagen vertrekt

wow dat is erg belangrijk hier ben ik erg blij mee

thanx

groet

David
Hey goeie tip betekend dus dat als je na 60 dagen thailand je minimaal 15 dagen in maleisie moet blijven om terug te komen als je na 90 dagen vertrekt

wow dat is erg belangrijk hier ben ik erg blij mee

thanx

groet

David
Fiets, het aantal dagen dat je in het buitenland verblijft is van geen belang. Bij aankomst aan de grens krijg 15 dagen recht om in Thailand te verblijven.
Als je met je toeristen visum geen verlenging aanvraagt is bij het verlaten van Thailand je visa vervallen en krijg je enkel 15 dagen bij een grenspost of te wel 30 dagen op de luchthaven. Je kan in Mae Sai even de grens over bv en 3 minuten laten kom je weer binnen en krijg je 15 dagen. Wil je dus bij aankomst vanuit Laos via Chiang Khong naar BKK fietsen zorg dan dat je een toeristen visa hebt (60 dagen). Opgelet met overstay, er wordt door sommige mensen gewoon verteld dat je dan 500 baht per dag betaald bij het verlaten. Dit klopt maar o we als je een ongeluk hebt of de politie kijkt je papieren na. In dat geval word je opgepakt en ga je door de procedure van "het land uit gezet te worden" deze procedure kan makkelijk 6 weken en langer duren en je zit dan in een detentie centrum, nadien krijg je een stempel dat je niet meer welkom bent. Moet je dus langer blijven ga even naar de immigratie en koop een verlenging van 7 dagen.
We hebben in Krabi een visum voor een maand gekocht was in 15 minuten geregeld.