Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Thailand; Mae Hong Son loop - Forum Wereldfietser

Thailand; Mae Hong Son loop

Hallo Fietsers,

We hebben weer eens plannen voor Thailand.....en de eerste pret is de voorpret; kaarten (GT Rider besteld) uitzoeken, route (globaal) bepalen, wat nemen we mee, met wie vliegen we (Emirates) etc. over de route heb ik vragen. We willen via Mae Sot naar Mae Hong Son omhoog naar Pai en dan weer richting Chiang Mai. Heeft iemand meer details over met name het deel langs de Birmese grens? Hoogteprofiel? overnachtingsplekken? Interessante uitstapjes? Alle info is welkom, en ja, we weten dat het bergop-bergaf gaat worden ;-)

Groet,

Bert Vinken

http://www.cebenz.web-log.nl
Ja het gaat een beetje berg op berg af :lol: (soms 12-15%) maar is een erg mooi route.

Hoogte profiel HIER Click "show"-"" elevation profile" dacht dat ik het ook per dag had maar die is weg :oops: .

Mijn verslag vind je HIER mocht je geen zin hebben om het hele verslag te lezen dan is info over waar je eten/drinken kan kopen/ slapen bij "facts at a glance"onder elke dag.

Mijn voorbereiding heb ik gedaan met behulp van deze sites van JIM en KOENIE

Er zijn voldoende guesthouses op de aangegeven plekken dus het kan zonder tent als je dat wil, als je wil kamperen zijn er ook parken/ campings.

Mai Salit - Mai sariang: is misschien ondertussen volledig verhard ze waren in jan. 2009 nog bezig. succes met deze etappe :shock: (ik moest met de bus na "the night of the thousand shits").

MHS-Pai :ook succes deze is een killer.

Rust dag in sappong (pangmapa) is een aanrader (guest house "Little Eden"- erg lekker eten en apple gebak!!!)

Pai: neem mijn opmerkingen over met een korreltje zout, vroeger was het kleiner en leuker maar dat is met alles in Thailand :wink: .

Veel plezier, deze is een erg mooi tocht, erg leuk om naar de backpackers te lachen, die rijden met 80km/h de mooiste plekken voorbij in de mini-vans :D
Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag.

Edit: Ik heb de hoogte profielen gevonden, de dagen komen niet helemaal overheen met mijn fiets dagen, maar je komt er wel uit 8)
Hallo Shane,

Grote dank voor de uitgebreide info. we hadden al redelijk gegoogled maar dit niet gevonden. ziet er goed uit en het is helemaal geen straf om je verslagen te lezen :D behalve het hell stuk...dat geeft te veel herkenning met mijn eigen ervaring in Laos. Toen ben ik ook een dag of 4 gevloerd geweest en uiteindelijk in Thailand het ziekenhuis mogen bezoeken....
Bert Sitters' boek heb ik ook eens uit de kast gehaald en jawel, hij schrijft er ook over. Voldoende info dus om verder te plannen.

ik zie uit naar het grote HOHA (heuvel op heuvel af)

Groet, Bert
Ik vrees dat de 4de bolletje soft-ice in Mai Salit het probleem was.....maar wel erg lekker :cry:
Bij mij was het een ijsshake....rauw water zullen we maar zeggen. Ik zit net je hoogteprofielen te bekijken. Het klimmen zal t probleem niet zijn, hooguit de stijgingspercentages

groet, Bert
Ha Shanne, goede info zeg!

Ik wil in december hier een paar weken gaan fietsen.
Zal van het weekend alle info eens goed gaan bestuderen.

Groeten,
gertjan
Vroeger had David van de GT rider ook boekjes met de Mae Hong Son loop.
http://www.gt-rider.com/
Ik fiets nu deze route, ben in vier dagen van Chiang Mai naar Mae Hong Son gefietst. Erg pittig vanwege de af en toe zeer brute klimmen met steigingspercentages tot 17%. Maar de uitzichten en het landschap is fantastisch.

Vandaag een dage rust, morgen weer verder...

Als ik thuis ben zal ik meer gedetailleerde info met gps tracks en hoogte profielen posten.

groeten,
Gertjan
We zijn weer thuis!

En op ons weblog is te vinden wat, waar en hoe we gefietst hebben.

Het was mooi, afwisselend en zwaar. Ik zou bijna zeggen; "vakantieman, het is hier fantasties"

groet, Bert Vinken

http://www.cebenz.web-log.nl