Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsenzaak in de buurt van Khao San Road Bangkok - Forum Wereldfietser

Fietsenzaak in de buurt van Khao San Road Bangkok

Er is nu ook een fietsenzaak in Banglamphu en niet ver van Khao San Road. In een zijstraat van Samsen Road (Soi Samsen 4) is Velo Thailand. Dit is komende van de richting van Kao San Road voorbij de brug over Klong Bangalamphu het tweede zijstraatje rechts. Ze zitten na enkele tientallen meters aan de linkerkant. Velo Thailand verhuurt fietsen, organiseert tochten, maar repareert ook fietsen. De prijzen staan op hun website. Er zijn redelijk wat goede onderdelen in huis, die zij voor een belangrijk deel betrekken bij Probike.
Voor de liefhebbers van een fietsdoos: ze kunnen je fiets vliegklaar verpakken in een doos voor 250 baht.
Men spreekt er goed Engels. Open van 10 - 18 uur.
http://www.velothailand.com
Dat is heel goede informatie voor mij daar ik 12 Maart terug naar Nederland vlieg en ik mij afvroeg hoe en waar ik m'n fiets in kon pakken voor de terugreis.
Hartstikke bedankt voor deze tip Bert.
YOU MADE MY DAY!

Groeten, Michel
En Bert, kun je mij zeggen of het misschien mogelijk is om daar mijn fiets voor een week te stallen voordat ik terug vlieg?
Ik wil nog vrienden bezoeken op Samui.
Daarom zoek ik ook nog een betrouwbare stalling voor m'n fiets ergens in Bkk.
Alvast bedankt voor je antwoord.

Groeten, Michel
Meer fietsenwinkels in Thailand hier
sonali schreef:Meer fietsenwinkels in Thailand hier

Op die site staat een slechte recensie over Probike in Bangkok. Mijn ervaringen bij Probike zijn nu juist uitstekend. Je wordt er met problemen snel en goed geholpen. Zij hebben veel kennis en goede onderdelen in huis.
Probike is ook dé importeur van veel onderdelen in Thailand. Veel fietsenwinkels in het hele land van de glimlach betrekken hun materialen bij Probike. Probike is aan het Lumphini Park: niet ver van de Nederlandse ambassade.
Rocinante schreef:En Bert, kun je mij zeggen of het misschien mogelijk is om daar mijn fiets voor een week te stallen voordat ik terug vlieg?
Ik wil nog vrienden bezoeken op Samui.
Daarom zoek ik ook nog een betrouwbare stalling voor m'n fiets ergens in Bkk.
Alvast bedankt voor je antwoord.

Groeten, Michel
Ik weet niet of dat kan. Hun ruimte is beperkt. Wellicht kan dat boven, als je aanbiedt om je fiets zelf naar boven te sjouwen. Zou je moeten vragen. Stuur ze een mail. Reken erop dat in Thailand mailtjes niet altijd onmiddellijk beantwoord worden.

Je kunt ook je fiets op de luchthaven stallen. Dit kost 100 baht per dag.
bert sitters schreef:Op die site staat een slechte recensie over Probike in Bangkok. Mijn ervaringen bij Probike zijn nu juist uitstekend. Je wordt er met problemen snel en goed geholpen. Zij hebben veel kennis en goede onderdelen in huis.
Probike is ook dé importeur van veel onderdelen in Thailand. Veel fietsenwinkels in het hele land van de glimlach betrekken hun materialen bij Probike. Probike is aan het Lumphini Park: niet ver van de Nederlandse ambassade.
Ja, over die slechte recensie, dat klopt, maar niet iedereen heeft de zelfde ervaringen. Wij zijn slecht geholpen bij ProBike toen we een reparatie wilden laten uitvoeren en we hebben veel verhalen gehoord van andere wereldfietsers die dat zelfde is overkomen. Daarnaast is het gewoon een vreselijke dure winkel.
Ik ben het met je eens dat ze veel goede onderdelen hebben.
sonali schreef:
bert sitters schreef:Op die site staat een slechte recensie over Probike in Bangkok. Mijn ervaringen bij Probike zijn nu juist uitstekend. Je wordt er met problemen snel en goed geholpen. Zij hebben veel kennis en goede onderdelen in huis.
Probike is ook dé importeur van veel onderdelen in Thailand. Veel fietsenwinkels in het hele land van de glimlach betrekken hun materialen bij Probike. Probike is aan het Lumphini Park: niet ver van de Nederlandse ambassade.
Ja, over die slechte recensie, dat klopt, maar niet iedereen heeft de zelfde ervaringen. Wij zijn slecht geholpen bij ProBike toen we een reparatie wilden laten uitvoeren en we hebben veel verhalen gehoord van andere wereldfietsers die dat zelfde is overkomen. Daarnaast is het gewoon een vreselijke dure winkel.
Ik ben het met je eens dat ze veel goede onderdelen hebben.

Ik hoor nu juist van andere fietsers lovende verhalen. Voor mijn probleem met mijn Magura-remmen ben ik bij diverse fietsenmakers geweest, maar niemand kon mij helpen. Bij Probike was het snel opgelost. Ik was veel goedkoper uit dan voor vergelijkbare diensten in Nederland. Bovendien werd mijn fiets voor een prikkie helemaal schoongemaakt.
bert sitters schreef:Ik hoor nu juist van andere fietsers lovende verhalen. Voor mijn probleem met mijn Magura-remmen ben ik bij diverse fietsenmakers geweest, maar niemand kon mij helpen. Bij Probike was het snel opgelost. Ik was veel goedkoper uit dan voor vergelijkbare diensten in Nederland. Bovendien werd mijn fiets voor een prikkie helemaal schoongemaakt.
Sorry Bert, maar ik heb die ervaringen niet...
Ik vroeg hen een aantal spaken te vernieuwen en mijn wiel te richten en dat konden ze niet, bleek ! Toen ik hen er op aansprak dat ze niet al te goed werk hadden geleverd (ze hadden alle spaken los gedraaid en er zat ruim een cm speling op alle spaken, zonder al te veel druk te hoeven zetten), wilden ze me opnieuw laten betalen !
Oh ja, en hij haalde mijn achterwiel eruit en zette de fiets lekker terug op de grond op de derailleur... en dit was het hoofd van de (minuscule) reparatie-afdeling.

En je moet het ook niet gaan vergelijken met de prijzen in Nederland natuurlijk...
sonali schreef:
bert sitters schreef:Ik hoor nu juist van andere fietsers lovende verhalen. Voor mijn probleem met mijn Magura-remmen ben ik bij diverse fietsenmakers geweest, maar niemand kon mij helpen. Bij Probike was het snel opgelost. Ik was veel goedkoper uit dan voor vergelijkbare diensten in Nederland. Bovendien werd mijn fiets voor een prikkie helemaal schoongemaakt.
Sorry Bert, maar ik heb die ervaringen niet...
Ik vroeg hen een aantal spaken te vernieuwen en mijn wiel te richten en dat konden ze niet, bleek ! Toen ik hen er op aansprak dat ze niet al te goed werk hadden geleverd (ze hadden alle spaken los gedraaid en er zat ruim een cm speling op alle spaken, zonder al te veel druk te hoeven zetten), wilden ze me opnieuw laten betalen !
Oh ja, en hij haalde mijn achterwiel eruit en zette de fiets lekker terug op de grond op de derailleur... en dit was het hoofd van de (minuscule) reparatie-afdeling.

En je moet het ook niet gaan vergelijken met de prijzen in Nederland natuurlijk...
Hoe groot de werkplaats is vind ik niet relevant.
Het kan zo maar voorkomen dat het de ene keer wel klikt tussen de fietsenmaker en de klant en de andere keer niet.
Voor mij was het goedkoop. Wellicht kan het nog goedkoper (niet met mijn Magura dus). Ik heb niet de mentalitieit om als westerling in Azie voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten.

Jij hebt jouw ervaring en ik heb mijn ervaring. Laten fietsers het zelf te plekke beoordelen.
bert sitters schreef:Hoe groot de werkplaats is vind ik niet relevant.
Het kan zo maar voorkomen dat het de ene keer wel klikt tussen de fietsenmaker en de klant en de andere keer niet.
Voor mij was het goedkoop. Wellicht kan het nog goedkoper (niet met mijn Magura dus). Ik heb niet de mentalitieit om als westerling in Azie voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten.
Jij hebt jouw ervaring en ik heb mijn ervaring. Laten fietsers het zelf te plekke beoordelen.
Bert, jij bent degene die het vergelijkt met NL... en die vlieger gaat niet op, want je kunt in Thailand een hotelletje boeken voor 5 euro en in NL gaat dat niet meer. Je moet toch toegeven dat er een bepaald welvaarts-verschil tussen Thailand en NL zit... En dat heeft niets te maken met voor een duppie op de 1e rang willen zitten. (kreeg trouwens het idee dat je daarmee wilde zeggen dat ik dat wel doe :( )
Iedereen moet dat ook zelf bepalen, maar dat wil toch niet zeggen dat ook ik mijn mening daar niet over mag geven? Ik heb een slechte ervaring met deze zaak, dus meldt ik dat op mijn website.
sonali schreef:
bert sitters schreef:Hoe groot de werkplaats is vind ik niet relevant.
Het kan zo maar voorkomen dat het de ene keer wel klikt tussen de fietsenmaker en de klant en de andere keer niet.
Voor mij was het goedkoop. Wellicht kan het nog goedkoper (niet met mijn Magura dus). Ik heb niet de mentalitieit om als westerling in Azie voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten.
Jij hebt jouw ervaring en ik heb mijn ervaring. Laten fietsers het zelf te plekke beoordelen.
Bert, jij bent degene die het vergelijkt met NL... en die vlieger gaat niet op, want je kunt in Thailand een hotelletje boeken voor 5 euro en in NL gaat dat niet meer. Je moet toch toegeven dat er een bepaald welvaarts-verschil tussen Thailand en NL zit... En dat heeft niets te maken met voor een duppie op de 1e rang willen zitten. (kreeg trouwens het idee dat je daarmee wilde zeggen dat ik dat wel doe :( )
Iedereen moet dat ook zelf bepalen, maar dat wil toch niet zeggen dat ook ik mijn mening daar niet over mag geven? Ik heb een slechte ervaring met deze zaak, dus meldt ik dat op mijn website.
Ik geef aan dat wij met ons geld heel veel kunnen doen in Thailand. Dat bevestig jij alleen maar. Wat is dan duur voor ons? Natuurlijk mag jij je ervaring weergeven. Ik heb echter mijn ervaring, die totaal anders is. Ik wil wereldfietsers mijn ervaring echter niet onthouden. Laten fietsers vooral zelf een keuze maken.
bert sitters schreef:
Rocinante schreef:En Bert, kun je mij zeggen of het misschien mogelijk is om daar mijn fiets voor een week te stallen voordat ik terug vlieg?
Ik wil nog vrienden bezoeken op Samui.
Daarom zoek ik ook nog een betrouwbare stalling voor m'n fiets ergens in Bkk.
Alvast bedankt voor je antwoord.

Groeten, Michel
Ik weet niet of dat kan. Hun ruimte is beperkt. Wellicht kan dat boven, als je aanbiedt om je fiets zelf naar boven te sjouwen. Zou je moeten vragen. Stuur ze een mail. Reken erop dat in Thailand mailtjes niet altijd onmiddellijk beantwoord worden.

Je kunt ook je fiets op de luchthaven stallen. Dit kost 100 baht per dag.

Bedoel je dat de fiets in de left luggage kan op de luchthaven? Is er geen maximum aan de afmeting gesteld?
Heb jij daar ervaring mee?
Gr, Michel
Rocinante schreef:
bert sitters schreef:
Rocinante schreef:En Bert, kun je mij zeggen of het misschien mogelijk is om daar mijn fiets voor een week te stallen voordat ik terug vlieg?
Ik wil nog vrienden bezoeken op Samui.
Daarom zoek ik ook nog een betrouwbare stalling voor m'n fiets ergens in Bkk.
Alvast bedankt voor je antwoord.

Groeten, Michel
Ik weet niet of dat kan. Hun ruimte is beperkt. Wellicht kan dat boven, als je aanbiedt om je fiets zelf naar boven te sjouwen. Zou je moeten vragen. Stuur ze een mail. Reken erop dat in Thailand mailtjes niet altijd onmiddellijk beantwoord worden.

Je kunt ook je fiets op de luchthaven stallen. Dit kost 100 baht per dag.

Bedoel je dat de fiets in de left luggage kan op de luchthaven? Is er geen maximum aan de afmeting gesteld?
Heb jij daar ervaring mee?
Gr, Michel
Fietsen kunnen gewoon afgegeven worden bij de left lugage: op "floor 2" bij "Arrivals" en "floor 4" bij vertrek. De fiets kan maximaal drie maanden in bewaring gegeven worden.
bert sitters schreef:
sonali schreef:
bert sitters schreef:Laten fietsers het zelf te plekke beoordelen.
-knip-
Laten fietsers vooral zelf een keuze maken.
Volgens mij was dit bericht toch juist bedoeld om mensen die geen keuze kunnen maken, niet van het bestaan weten, een goede tip te bieden? Het is dan wel zeker belangrijk dat je je dure fiets in handen geeft van een betrouwbaar bedrijf.
We zijn op zoek naar een zaak in Bangkok om een trekkingsfiets te huren voor een maand. Is dit volgens jou een aanrader?
Is er veel keuze?
(op de site staat dat zelf de fietstassen gehuurd kunnen worden, zijn deze van goede kwaliteit want gezien we in juli/regenseizoen fietsen is dit echt belangrijk voor ons)

Bedankt!!

bert sitters schreef:Er is nu ook een fietsenzaak in Banglamphu en niet ver van Khao San Road. In een zijstraat van Samsen Road (Soi Samsen 4) is Velo Thailand. Dit is komende van de richting van Kao San Road voorbij de brug over Klong Bangalamphu het tweede zijstraatje rechts. Ze zitten na enkele tientallen meters aan de linkerkant. Velo Thailand verhuurt fietsen, organiseert tochten, maar repareert ook fietsen. De prijzen staan op hun website. Er zijn redelijk wat goede onderdelen in huis, die zij voor een belangrijk deel betrekken bij Probike.
Voor de liefhebbers van een fietsdoos: ze kunnen je fiets vliegklaar verpakken in een doos voor 250 baht.
Men spreekt er goed Engels. Open van 10 - 18 uur.
http://www.velothailand.com
bentien schreef:We zijn op zoek naar een zaak in Bangkok om een trekkingsfiets te huren voor een maand. Is dit volgens jou een aanrader?
Is er veel keuze?
(op de site staat dat zelf de fietstassen gehuurd kunnen worden, zijn deze van goede kwaliteit want gezien we in juli/regenseizoen fietsen is dit echt belangrijk voor ons)

Bedankt!!

bert sitters schreef:Er is nu ook een fietsenzaak in Banglamphu en niet ver van Khao San Road. In een zijstraat van Samsen Road (Soi Samsen 4) is Velo Thailand. Dit is komende van de richting van Kao San Road voorbij de brug over Klong Bangalamphu het tweede zijstraatje rechts. Ze zitten na enkele tientallen meters aan de linkerkant. Velo Thailand verhuurt fietsen, organiseert tochten, maar repareert ook fietsen. De prijzen staan op hun website. Er zijn redelijk wat goede onderdelen in huis, die zij voor een belangrijk deel betrekken bij Probike.
Voor de liefhebbers van een fietsdoos: ze kunnen je fiets vliegklaar verpakken in een doos voor 250 baht.
Men spreekt er goed Engels. Open van 10 - 18 uur.
http://www.velothailand.com
Voor zover ik heb kunnen overzien zijn de tassen van VeloThailand niet waterdicht. Ik weet nog uit de periode van voor de waterdichte tassen, dat ik alles in plastic zakken deed. Je kunt ook op zoek gaat naar tweedehands waterdichte tassen die je vanuit huis (ik vermoed in Vlaanderen) meeneemt naar Thailand. Je zou een oproep kunnen plaatsen op dit forum. Probike in Bangkok verkoopt Ortlieb-tassen, maar daarvoor moet je naar het Lumpini Park en verder willen jullie low budget. Ortlieb is niet goedkoop.
Wij zitten op dit moment in Bangkok. Eerder vandaag zijn we bij Velo Thailand geweest om te informeren naar de mogelijkheden m.b.t. verpakken van de fietsen voor de terugreis.
Zal er de komende dagen nog eens binnenlopen om te vragen of ze waterdichte tassen verhuren.

Groet,

Maarten
Dat zou fantastisch zijn!!
Maarten & Line schreef:Wij zitten op dit moment in Bangkok. Eerder vandaag zijn we bij Velo Thailand geweest om te informeren naar de mogelijkheden m.b.t. verpakken van de fietsen voor de terugreis.
Zal er de komende dagen nog eens binnenlopen om te vragen of ze waterdichte tassen verhuren.

Groet,

Maarten
Hoi Bentien,

Een paar dagen geleden zijn we nog even naar Velo Thailand gelopen. Helaas was de zaak gesloten. Ondanks dat ze volgens hun eigen informatie open hadden moeten zijn.
Daarna niet meer in de gelegenheid geweest om nogmaals te kijken.

Je kan ze natuurlijk een mailtje sturen.

Groet,

Maarten

PS: In het wijkje waar ze zitten zijn er ook een paar guesthouses. Wij vonden dit wijkje veel leuker dan het ubertoeristische Khao San Road en directe omgeving.