Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bangkok airport - Forum Wereldfietser

Bangkok airport

Weet iemand hoe je Bangkok Airport op fiets kan verlaten. De wegen rondom het vliegveld zijn dacht ik een en al snelweg. Vroeger kon de fiets nog mee in de airportbus. Maar die rijdt niet meer sinds de airport express raillink in bedrijf is.
In de airportexpress mag de fiets nog wel mee, maar alleen in de doos. En dat is dus een beetje onhandig sjouwen, fiets in de doos samen met je fietstassen.
Of is een (taxi)busje de enige handige optie?
Een taxi. Een paar jaar geleden lukte dat in elk geval, twee fietsen in een grote taxi.
De fiets past niet in een gewone taxi. Let op voor allerlei wilde aanbieders van vervoer met een minibusje, want je hebt kans dat je een vermogen betaalt.
Je gaat met de lift of rolbaan naar floor 1. Dat is de begane grond. Daar ga je bijna zoveel mogelijk links buiten. Bij 7 is een officiele taxibalie. Daar kunnen ze een extra grote taxi voor je regelen met een bon voor een afgesroken prijs. Zal rond de 700 - 800 baht zijn.
afgelopen winter zijn wij vanuit Ayutthaya naar het vliegveld gefietst. (+/- 80 km) geen rustige route maar er valt vooral op de grotere wegen goed te fietsen omdat er een brede vluchtstrook/schouder is. Al met al de moeite waard en je hoeft niet "verplicht" weer Bangkok in.

groet BertV
Wat je ook kunt proberen (werkt eigenlijk altijd wel, maar misschien kan het niet meer?) Loop naar de vertrekhal en wacht op een busje dat mensen af komt zetten, deze taxi chauffeurs zijn allang blij dat ze niet in een lange rij aan hoeven te sluiten voor "terugvracht" en zullen je bijna altijd voor een gunstige prijs meenemen.
berger schreef:Wat je ook kunt proberen (werkt eigenlijk altijd wel, maar misschien kan het niet meer?) Loop naar de vertrekhal en wacht op een busje dat mensen af komt zetten, deze taxi chauffeurs zijn allang blij dat ze niet in een lange rij aan hoeven te sluiten voor "terugvracht" en zullen je bijna altijd voor een gunstige prijs meenemen.
Je kunt het proberen, maar dan moet je niet de verkeerde chauffeur treffen. Er zijn op een luchthaven echt veel runners die een veel te hoge prijs vragen en je ook nog eens afleveren in een "verkeerd hotel".
Ik ben na een lange vlucht altijd moe en heb geen zin om op een luchthaven dat soort zaken uit te zoeken en te onderhandelen.
Ik regel vanuit Nederland vervoer op de luchthaven voor mij en mijn fiets. Er staat iemand bij de uitgang met een bordje met mijn naam omhoog en ik wordt naar een goed hotel gebracht dat ik ook vooraf heb besproken om bij te komen van mijn jetlag. Kost wel wat, maar scheelt mij een hoop gedoe. Voor de rest van mijn reis is Thailand zo goedkoop, dat die exta kosten er wel af kunnen. Maar een foute chauffeur kan je ook veel geld kosten.
Bert,

Je hebt gelijk, na een lange vlucht mag je het jezelf ook best eens gemakkelijk maken. Mijn ervaring is wel dat de foute chauffeurs zich meer ophouden bij de aankomst dan de vertrekhal.
Wij zijn een paar dagen geleden Bangkok ingefietst vanuit het oosten, dus zijn we vlak langs het vliegveld gekomen. Met zekerheid weet ik het niet maar volgens mij hoef je niet op de snelweg (nummer 7) te komen om op het vliegveld te komen. Dus zou je er ook af moeten kunnen komen zonder op de snelweg te komen.
(Mocht je op kaartmateriaal willen gaan neuzen: Kijk naar de weg ten zuiden van de luchthaven. Die weg hebben wij gereden en we hebben daar verschillende afslagen naar de luchthaven gezien.)
Wij gaan hoogstwaarschijnlijk naar de luchthaven fietsen. Ik zal de GPS aanzetten als je nog een weekje geduld hebt heb ik een track voor je beschikbaar.

Groet,

Maarten
Ja, vrij eenvoudig. Er loopt een secundaire weg naast de snelweg. Eerst stukje moet je nog wel even tegen het verkeer in maar is n klein stukje. Je kunt de snelweg gewoon blijven volgen. In Bangkok loopt de snelweg voor n groot deel over een fly-over. Onder die fly -over lopen goede wegen die relatief rustig waren op de zondagochtend toen wij richting Kao san road fietsten. We vonden eenvoudig onze weg.. dus komt zeker goed en een leuke manier om n onderdeel te zijn van de totale gekte van bangkok!
Gps track is altijd welkom.

Misschien dat de fiets (in de fietsdoos) de shuttlebus in mag zodat ze mij af kunnen zetten op het busstation bij het vliegveld, een paar km verderop. En dan verder op de fiets via On Nut Road, Rama IV richting centrum. Hopelijk heeft deze drukke straat een parallelweg waar 'veilig' te fietsen valt.

Eerste 'probleem' is om de flyover direct voor de terminal voorbij te komen. Deze dus: http://www.bangkokairportonline.com/ima ... bus_r3.jpg Normaal alleen toegankelijk voor auto's.
Asianrider schreef:
Eerste 'probleem' is om de flyover direct voor de terminal voorbij te komen. Deze dus: http://www.bangkokairportonline.com/ima ... bus_r3.jpg Normaal alleen toegankelijk voor auto's.
Geen idee of het al dan niet mag, wij hebben er gewoon gefietst en zijn ook niet terug/weggestuurd door politie ;-)

BertV
Het eerste stuk snelweg vanaf het vliegveld is verboden voor fietsers. Richting vliegveld was een jaar geleden daar de vluchtstrook afgezet. Dat was niet fijn fietsen want ze rijden daar behoorlijk hard. Er is echter een andere weg die dit stuk overslaat. Je moet daar voor eerst iets naar het oosten (maximaal een paar honderd meter) en je kunt daar een weg nemen naar de grote weg naar Bangkok en daarmee de snelweg van en naar de terminal ontwijken. Je gaat vervolgens over een soort van snelweg met een goede vluchtstrook naar Bangkok. De weg gaat over in een stadsweg en is gezellig druk met alles wat je maar een weg kunt aantreffen.
Begin februari vanuit Bangkok naar het vliegveld gefietst. Inderdaad de laatste twee kilometer verboden voor fietsers, Behulpzame agenten hielpen ons de snelweg oversteken wezen ons op een kleine weg naar het hoofdgebouw.

Tip; als je nog iets wilt eten of drinken op de begane grond aan de linkerbuitenzijde van de vertrekhal is een soort personeels restaurant goed en goedkoop.

Paul Snoeij
Mij lukte het over normale, rustige wegen op de begane grond vanaf Lat Krabang de luchthaven te bereiken. Alleen terug lukte het me niet door het eenrichtingsverkeer. Moest toen echt rare, illegale bokkensprongen maken. In Lat Krabang, op 5 km van de luchthaven, is een ruime keuze aan hotels en resorts. Reserveren wordt wel aanbevolen, want door het toegenomen aantal dagvluchten slapen steeds meer vertrekkende luchtvaartpassagiers hun laatste nacht in Lat Krabang. Restaurants zijn er voldoende en er is een uitgebreide avondmarkt.