Additionally, paste this code immediately after the opening tag: EHBO materiaal in THAILAND - Forum Wereldfietser

EHBO materiaal in THAILAND

Wat nemen jullie allemaal mee van medisch materiaal/producten?

DEET muggenspray (wel % ?)
antibiotica?
pijnstilling
plakkers en verbandjes
spuiten en naalden ??
zonnecreme
Dag Bentien,
DEET is altijd handig. Vooral in de natte tijd met meer muggen. (Malaria komt weinig tot niet meer voor, daar hoef je het dus niet voor mee te nemen). Hoe hoger het percentage, hoe langer het werkzaam is. Het is dus niet zo dat een hoger percentage effectiever is.
Antibiotica en spuiten en naalden zijn echt niet nodig. Iedere grote stad heeft een modern ziekenhuis met schoon materiaal. Mocht het echt ernstig worden dan kun je altijd met spoed naar Chang Mai of Bangkok.
Zonnecreme factor 30 meenemen (maar ook daar overal te koop). Draag een petje en in het begin lange mouwen. De zon kan erg fel zijn.
Op de fiets heb je meer dan genoeg aan pleisters en een paar wondgazen en voor de zekerheid een brede rol rekverband voor als je iets verstuikt.
Eigenlijk kun je alles wel krijgen in Thailand en als je langere tijd de Bush Bush ingaat neem je uiteraard het minimale aan noodmateriaal mee.
Eten is er in overvloed en erg lekker. Zorg vooral voor voldoende water.

Geniet van het fietsen en het prachtige land.

Erik
helemaal met Erik eens! Niets aan toe te voegen. Pleisters aantal handig ook voor andere doeleinden. In principe is echt alles overal te krijgen en idd transport naar een groot ziekenhuis is zo geregeld.

Weet niet in welke regio's je gaat rijden maar mocht je bij n benzinestation een 'Amazon' zien dan zeker naar binnen voor een ice coffee, die zijn daar écht super, bijkomend voordeel is dat ze er altijd gratis wifi hebben.

Heel veel plezier!
erikfiets schreef:Dag Bentien,
DEET is altijd handig. Vooral in de natte tijd met meer muggen. (Malaria komt weinig tot niet meer voor, daar hoef je het dus niet voor mee te nemen).

HOHOHO Erik!!!!!
Pas op met dit soort adviezen. Malaria is wel degelijk een serieus probleem in Thailand: in de grensgebieden met Birma, Laos en Cambodja. Ik heb helaas geen recente cijfers, maar in 2005 werden in Thailand nog 95.000 gevallen van Malaria geconstateerd. Regelmatig duikt de ziekte op in dorpen in afgelegen streken, maar ook in een stad als Chiang Mai wordt de gevreesde ziekte nog wel eens geconstateerd. Zie het volgende kaartje: http://www.thuisvaccinatie.nl/malaria-t ... tAodH28DYA
Duikt ergens een malaria-exposie op dan stuurt het ministerie van gezondheid een speciaal bestrijdingsteam. Is de malaria uit een dorp verdreven, dan wordt dat op een groot spandoek op het gezondheidscentrum kenbaar gemaakt. Ieder dorp heeft wel een gezondheidscentrum, maar er is in de regel geen arts. In de hoofdplaatsen van een disctrict zijn wel ziekenhuizen met artsen. Deze ziekenhuizen zijn schoon en efficient.
Het klopt dat voor Thailand geen profylaxe wordt voorgeschreven, omdat het risico voor veel toeristen gering is en de profylaxe bestaat uit gemene chemische middelen. Weinig toeristen overnachten in de afgelegen gebieden met meer risico, maar fietsers juist wel!
Het beste dat je kunt doen, is te voorkomen dat je gestoken wordt: dus in deze gebieden altijd tegen zonsondergang je insmeren met deet, of een andere goed middel. Doe dit zeker in de regentijd die nu tot eind oktober aan de gang is. De larven hebben voldoende water om zich te ontwikkelen.
Neem voor de rest de andere maatregelen, zoals je bij andere draadjes over Thailand kunt vinden.
Zorg in je bagage voor een goede verbanddoos met snelverbanden en ontsmettingsmiddel. Een ongeval met de fiets kan een beetje van de bewoonde wereld gebeuren. Zorg voor een steriel pincet om steentjes uit een wond te halen.
Neem voor de rest mee:
*Paracetamol.
*Imodium
*ORS tegen uitdroging (Thaise rijstsoep "khoa thom" werkt ook goed)
Neem verder het volgende in acht:
*drink geen water uit de kraan, maar je kunt overal gekoeld betrouwbaar flessenwater kopen;
*eet geen rauwe groente of voorgeschild fruit;
*je kunt bij bijna alles stalletjes veilig eten, maar let wel of de etenswaren vers worden bereid en goed worden verhit;
* kijk uit met ijsjes;
*Let op ijsblokjes dat je alleen fabriekijs gebruikt en geen ijs dat los uit de koelkast komt
Beste deet die ik ooit ben tegengekomen en heb mogen gebruiken komt toevallig uit Thailand!
Afbeelding
sonali schreef:Beste deet die ik ooit ben tegengekomen en heb mogen gebruiken komt toevallig uit Thailand!
DEET is N,N-diethyl-meta-tolueenamide m.a.w. een chemische stof. Er bestaat niet zoiets als betere of slechtere DEET.

Renaat
Revanho schreef:
sonali schreef:Beste deet die ik ooit ben tegengekomen en heb mogen gebruiken komt toevallig uit Thailand!
DEET is N,N-diethyl-meta-tolueenamide m.a.w. een chemische stof. Er bestaat niet zoiets als betere of slechtere DEET.
Renaat
muggenzifter :D
sonali schreef:
Revanho schreef:
sonali schreef:Beste deet die ik ooit ben tegengekomen en heb mogen gebruiken komt toevallig uit Thailand!
DEET is N,N-diethyl-meta-tolueenamide m.a.w. een chemische stof. Er bestaat niet zoiets als betere of slechtere DEET.
Renaat
muggenzifter :D
Je mag dat muggenziften vinden, maar gezien de voor- en nadelen van DEET, de invloed van het percentage DEET in de duurwerking van een muggenwerend product en de vaak gebrekkige werking van de alternatieven is het dat niet.

Je uitspraak is zoiets als zeggen dat staal de beste fiets is die je ooit bent tegengekomen.

Renaat
Dag Bert, je reageerde met het volgende, door de grote letters wellicht enigszins paniekerige, bericht
HOHOHO Erik!!!!!
Pas op met dit soort adviezen

Zoals te lezen viel in mijn reactie noemde ik weinig tot geen malaria in Thailand. Volgens mij dekt dit aardig de lading.
Uit de vraag van Bentien meen ik waar te nemen dat zij (hij?) gewoon wil fietsen in Thailand en geen al te ruige plannen heeft. Normale voorzichtigheid en gezond verstand zijn dan meer dan voldoende naast de adviezen van de GGD.
Ik onderschrijf dan ook van harte je advies om goed toepasbare preventie te doen zoals lange mouwen 's avonds, slapen met klamboe enzovoort. Dit is ook door ieder goed te realiseren.
Voelt het goed om de nodige extra's mee te nemen als ORS en de nodige antiseptische middelen: doen!
Op het gevaar af dat we nu in een ellenlange medische discussie terecht komen: doe dit voor je gemoedsrust. Als er echt wat ernstigs is, is er in Thailand goede medische zorg voorhanden. De meest voorkomende kwaal zal vooral diarree zijn. Schoon water en gekookte rijst, prima middelen bij diarree, en een lekker bed waar je 2 dagen in bij kan komen, zijn ruimschoots aanwezig in Thailand.

Groet, Erik, een voorzichtige fietser.
erikfiets schreef:Dag Bert, je reageerde met het volgende, door de grote letters wellicht enigszins paniekerige, bericht
HOHOHO Erik!!!!!
Pas op met dit soort adviezen

Zoals te lezen viel in mijn reactie noemde ik weinig tot geen malaria in Thailand. Volgens mij dekt dit aardig de lading.
Uit de vraag van Bentien meen ik waar te nemen dat zij (hij?) gewoon wil fietsen in Thailand en geen al te ruige plannen heeft. Normale voorzichtigheid en gezond verstand zijn dan meer dan voldoende naast de adviezen van de GGD.
Ik onderschrijf dan ook van harte je advies om goed toepasbare preventie te doen zoals lange mouwen 's avonds, slapen met klamboe enzovoort. Dit is ook door ieder goed te realiseren.
Voelt het goed om de nodige extra's mee te nemen als ORS en de nodige antiseptische middelen: doen!
Op het gevaar af dat we nu in een ellenlange medische discussie terecht komen: doe dit voor je gemoedsrust. Als er echt wat ernstigs is, is er in Thailand goede medische zorg voorhanden. De meest voorkomende kwaal zal vooral diarree zijn. Schoon water en gekookte rijst, prima middelen bij diarree, en een lekker bed waar je 2 dagen in bij kan komen, zijn ruimschoots aanwezig in Thailand.

Groet, Erik, een voorzichtige fietser.

Beste Erik,

Jij verwijt mij paniek te zaaien. Dat is niet nodig voor Thailand: een heerlijk land om te fietsen, maar je moet je wel goed voorbereiden en jouw stelling dat DEET niet noodzakelijk zou zijn is wel een buitengewoon slecht advies. Zeker voor mensen die voor de eerste keer naar Thailand gaan en ook nog van plan zijn om uitgerekend midden in de regentijd door grensgebieden te fietsen.

Thailand is een prachtig fietsland!
sonali schreef:Beste deet die ik ooit ben tegengekomen en heb mogen gebruiken komt toevallig uit Thailand!
Afbeelding
Wat ook een heel goede en goedkope DEET spray is van het merk Sketolene.
Verkrijgbaar bij 7-Eleven. Ik geloof voor zoiets als 1,50 (euro) per flesje.

Niet laten lekken in je toilettas want die lost er bijna in op :shock:

Weet je meteen dat het een soort gif is die DEET spray :)

groeten, Michel
Het advies van Erik om te doen wat je gerust stelt tijdens je tocht is het belangrijkste. Wanneer we in NL gaan fietsen neem ik ook de hele apotheek niet mee. Ben het dus met Erik eens dat je moet doen waar je je goed bij voelt. Voor de een is dat een rol pepermunt en een ander wil voor elke dag een wattenstaaf mee..

Mbt apotheek meeste zooi kun je daar bij elke willekeurige winkel kopen en soms met meer werkende stoffen dan hier wordt verkocht. Deet ook daar prima te verkrijgen.

ORS kun je echt thuislaten, cola met eventueel toevoeging zout werkt net zo goed. Soep etc idem. Mijn inziens is het een heel goed product voor de producent die inspeelt op angst van reizigers.

Helemaal met Bert eens Thailand is een super land om door heen te fietsen!